Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Moze ktos z Was probowal zmienic opony z nizszego profilu na wiekszy aby podniesc komfort amortyzowania. Chce zmienic opony 255/50/R19 na 255/55(lub 60)R19. Gdzie mozna znalezc takie informacje i czy opona ta zmiesci sie w nadkolu?

Opublikowano
Srednica kol powinna zostac taka sama jak fabryczna, odradzam Ci jej zmiany, bo negatywnie wplynie to na mase innych rzeczy, takich jak praca ABS, DSC, predkosciomierza. Nie wiem tez jak na cos takiego spojrzy ubezpieczyciel przed wyplaceniem odszkodowania, teoretycznie jest to podstawa aby odmowic (zalezy to oczywiscie od warunkow polisy).
Opublikowano
Zawsze morzesz załorzyc mniejsze felgi. W DOBRYM punkcie wulkwnizacyjnym doradza Ci co mozna a czego nie i sprowadzą kazda opone
Opublikowano
Dzięki za radę tak chyba zrobię wybiorę w tym samym rozmiarze tyle, że najbardziej miękkie pewnie Michelin bo z mojego doświadczenia są najlepsze jeżeli chodzi o komfort jazdy i hałas .
Opublikowano

Podnieść komfort można tylko przez zwiększenie profilu opony,ale przy zachowaniu obwodu koła .Czyli zmniejszamy felgę,a podnosimy profil opony.Są tabele ,które przeliczają te wartości z zachowaniem obwodu koła.

Taka zmiana nie wpływa w żaden sposób na ABS ,DSC, czy inne systemy,nawet gdy mamy inny rozmiar kół z przodu i inny z tyłu.Wpływ ma tylko na wskazanie prędkościomierza ,oraz licznika kilometrów

Opublikowano

@krzysiek.k:

 

Żeby otrzymać sensowną odpowiedź, podaj model i wersje silnikową swojego auta - inaczej to gadanie ze ślepym o kolorach.

 

Do każdego auta możesz dobrać przynajmniej kilka-kilkanaście różnych rozmiarów opon zachowując parametry jazdy i pełnię bezpieczeństwa. Ale dopóki nie wiemy, czym jeździsz, nie licz na konkrety.

Opublikowano
Auto to BMW X6 35d opony 255/50/R19 Runflat. Nie chcę zmieniać felg bo te są najniższe seryjnie montowane. Chciałbym podnieść tylko profil opony. Moje przemyślenia są następujące : opona o profilu 55 jest tylko wyższa o 25 mm ale za to jest to opona o miękkej bocznej sciance w przeciwieństwie do sztywnego Runflata profil 50 . Podejrzewam że w sumie różnica tych 25 mm w wysokości zginie w obwodzie opony ze względu na jej większe ugięcie.
Opublikowano
Moje przemyślenia są następujące : opona o profilu 55 jest tylko wyższa o 25 mm ale za to jest to opona o miękkej bocznej sciance w przeciwieństwie do sztywnego Runflata profil 50 . Podejrzewam że w sumie różnica tych 25 mm w wysokości zginie w obwodzie opony ze względu na jej większe ugięcie.

 

25mm to duza roznica, a dokladniej ponad 3% w stosunku do oryginalnej srednica kola. Nowe samochody zaczynaja miec problemy z systemami kontroli trakcji gdy roznica przekracza 2% (pamietaj tez, ze opony nie maja nigdy idealnej co do mm wysokosci, na ktora wskazywalby rozmiar). Najprosciej zapytaj w BMW co o tym, sadza, jezeli wezma odpowiedzialnosc za to, ze kupisz i zalozysz inny rozmiar opon :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.