Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zmieniłem przepływomierz w swojej 525i na nowy firmy Siemens VDO. Stara przepływka nie wykazywała błędów na komputerze (ale miała już 220k km przelotu). Test w DISie dla sterownika MS43 sprawdza czy napięcie przepływki mieści się w granicach od 0,6V do 1,3V na biegu jałowym. Poprzedni przepływomierz miał 0,58V, nowy ma 0,75V. Niestety różnicy w jeździe nie ma żadnej. Adaptacje oczywiście skasowane. Po odpięciu wtyczki, zarówno dla starej przepływki jak i nowej, auto odżywa. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego nowa przepływka ma napięcie bliższe dolnej granicy? Czy nie powinna mieć wyższego? Czy przepływomierz trzeba zaprogramować? Nowy soft silnika wgrywałem kilka miesięcy temu, dolot jest szczelny...
Opublikowano
Nie jestem pewien, ale prawdopodobnie po odpięciu przepływki auto przechodzi w tryb awaryjny, być może problem masz w sondach, a w trybie awaryjnym pomija ich odczyt. To tylko taka spekulacja, ale myślę, że może być w tym trochę prawdy.
Opublikowano

Objawy - ciąg dalszy braku mocy ;) Wymienione katalizatory, pompa paliwa, filtr z regulatorem ciśnienia, czujnik wałka (nowy, ori), sondy ponoć pracują bardzo dobrze (choć to zamienniki Bosch i Delphi), wymienione uszczelniacze vanosów, sprawdzone lewe powietrze, separator oleju, na kompie błędów brak. Odpiąłem starą przepływkę - auto odżyło. Więc kupiłem nową Siemensa. Brak zmian w porównaniu do starej (może minimalnie lepiej).

Przy zmianie z 1 biegu na 2 rzadko kiedy udaje się nie zrobić "kangura", silnik nie brzmi jak rasowe R6. Spalanie wg komputera wzrosło o jakieś 2l (rzeczywistego nie sprawdzałem). Więc szukam gdzie się da :evil:

Opublikowano

sprawdz przeplywowke ile podaje powietrza w dis-ie

przetestuj tez inpa wszystkie komponenty ecu mam na mysli parametry czy sa w normie

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
sprawdz przeplywowke ile podaje powietrza w dis-ie

przetestuj tez inpa wszystkie komponenty ecu mam na mysli parametry czy sa w normie

Na wolnych obrotach jest to ok 12-13kg\h. Robiłem większość testów poszczególnych podzespołów w DIS i wszystko mieści się w normach...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Na starym miałem podobne wartości. Może ktoś jeszcze poda wartości na wolnych obrotach dla M52/M54

 

Byłem na diagnostyce jakiś czas temu i pamiętam, że była to wartość 13, czasem spadała do 12 o ile pamiętam.

Opublikowano
Na starym miałem podobne wartości. Może ktoś jeszcze poda wartości na wolnych obrotach dla M52/M54

 

Byłem na diagnostyce jakiś czas temu i pamiętam, że była to wartość 13, czasem spadała do 12 o ile pamiętam.

Na starej i na nowej przepływce mam podobnie. Do 18 skacze przy włączonej klimie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.