Skocz do zawartości

330i barany w m54b30 a spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zamontowałem sportowy kolektor wydechowy w BMW e46 330ci.

Dzięki temu powinno przybyć kilka kucyków a tu lipa wrażenie jak by ich kilka ubyło, głównie jak by brakowało mocy przy niskiej partii obrotów, co jest nie tak?

Komp nie wykrywa żadnych błędów, spalanie można powiedzieć, że nawet delikatnie spadło.

Dodatkowo w czasie przyśpieszania słychać szum tak jak by była nieszczelność w układzie wydechowym, ale sprawdzałem kilka razy szczelność i na 100% jest szczelny.

 

Czy ten spadek mocy może być spowodowany odprężeniem układu wydechowego, gdyż w tej chwili nie ma katalizatorów, czy w takim przypadku należy odprężyć również dolot, montując filtr stożkowy?

 

Czy można byłoby sprawdzić ten dolot np. wyciągając na chwilę wkładkę powietrza, wówczas będzie więcej powietrza zasysał, czyli zasada podobna do stożka, z tym, że pełno syfu.

No, ale cóż nie chciałbym kupować stożka a okaże się ze będzie jeszcze gorzej.

 

Będę wdzięczny za sugestie, co zrobić z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co powinienes zrobic to porting kanalow wylotowych w glowicy jesli zalozyles Barany od M3 to zawsze bedzie lipa bez portingu ogolnie to wydech w bmw jest dosc dobrze obliczany i jego przerobki to ciezka sprawa

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując wasze wpowiedzi rozumiem że spadek mocy, w raczej chuba momentu obrotowego spowodowany jest zbyt dużym odprężeniem ukladu wydechowego,

 

W zwiazku z tym co można zrobić, co nalezy zrobić aby poprawić to. Czy zastosowanie filtra stożkowego wymienionego wyżej może coś w tym pomuc?

Czy też co proponujecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr stozkowy spowoduje dalsze straty momentu taki filtr dziala jak mu sie dostarcza duzo powietrza w miescie to sensu nie ma

Proponuje zalozyc orginalny kolektor wydechowy

 

Z kolektorem powinno sie wymieniac caly wydech

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam następne pytanie odnosnie sond lambda, gdyż pierwsza to jest koorygująca a druga monitorująca, czyli jezeli druga wykryje nieprawidlowości to wysyła do kompa info a pierwsza wuwczas zajmuje się zkorygowaniem dawki, chyba mam racje.

Z uwagi na fakt ze druga para sond u mnie została umieszczona wyżej, aby nie była w promieniu spalin, czyli prawdopodobnie wysyła błedne dane do komputera aco za tym idzie zmienia się skład mieszanki paliwowej, czy ten owy skład może miec wpływ na spadek mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyż pierwsza to jest koorygująca a druga monitorująca

 

Skad takie informacje masz ??

wtedy sondy powinny byc jedna za druga a nie jedna na 3 cylindry

Sonda nie moze byc korygujaca to ECU na podstawie odczytu z sondy koryguje mieszanke a z tego co wiem informacje musi czerpac z obydwu sond :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpujące info odnośnie sond, wiec o nie ma, co sie martwić.

 

Co do spadku mocy sam juz nie wiem, mierzyłem czas od 0-200km/h. W tej chwili wyszedł mi o 3 sekundy lepszy niz. przed chiptuningiem i kolektorem. Wygląda, więc na to ze musiało dojść kilka koni.

 

Ale jest jedna rzecz, która w tym wszystkim nie podoba się sie mi a mianowicie dźwięk.

Jeżeli auto pracuje na zimnym silniku to bardzo słychać pierwszy z trzech tłumików, W środku ogólnie jest tak samo może troszeczkę głośniej, ale dźwięk na zewnątrz jak auto dopiero, co sie odpali to słychać pyrkotanie w pierwszym tłumiku. Dodatkowo czy silnik jest zimny czy też ciepły, hamując silnikiem słychać pyrknięcia, szczelanie w tym pierwszym tłumiku, co może być tutaj przyczyną? czy po wymianie pierwszego tłumika ten upierdliwy dźwięk zniknie?

Cały układ był sprawdzany kilka razy i jest czelny. Stan techniczny tłumika z wyglądu jest całkiem dobry. Ale w tej chwili jak nie ma juz katalizatorów to spaliny odrazu wędrują prosto do niego.

 

Jeżeli tłumik jest na wykończeniu to, jakie zamienniki proponujecie, aby nie strącił na tym dźwięk poczciwej sześcio cylindrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W tym modleu sa cztery sondy bo tez wydech i kolektory robilem a mam 330 ci

Dzwiek po odjeciu gazu - strzelanie lub prychanie - to dopalajace sie paliwo ktore sie niedopalilo z powodu braku pierwszych kataliztorow ktore byly w kolektorach

Mam tak samo ale ja po prostu je wyciolem z kolektorow a koncowy tlumik przerobilem zeby bardziej przepuszczal spaliny - chodzilo mi o dzwiek - i u mnie sie poprawilo na lepsze ale co chwilke wyskakuje mi blad sondy ( chyba kabel gdzies uszkodzilem)

A pytanko o program mam do ciebie- gdzie robiles i czy masz kopie moze :) bo poszukuje :)

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zawsze mnie powala to że ludzi stać na takie mody ale żeby już pojechać na hamownie przed i po modyfikacjach kasy już nie starcza. Nie wiadomo co poprawiło się czy moc czy moment i o ile. Tak naprawdę to nikt z takiego tematu nie skorzysta bo nie wszyscy przed wydaniem kilku tysięcy zł są w stanie ci kolego zaufać na słowo zwłaszcza że najpierw piszesz że auto jak by słabsze a potem że przyśpieszenie lepsze.

 

P.S. ja swoje E30 nawet na hamownie wysłałem i przynajmniej mam teraz odnośnik przed ewentualnymi modami koszt 150zł w Warszawie to nie majątek.

BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasmi takie zmiany powodują,że auto jest słabsze podczas normalnej jazdy,a max przyśpiesznie ma lepsze.

Tzn.,że tak samo ważne jak moc sczytowa jest przebieg mocy i momtu np:osłabł dół,wzmocniła się góra.Zrobiłosię jak np.w hondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z tego co usłyszałem od magików od układów wydechowych to w e46 330Ci można go tylko zepsuć, a nie poprawić.

Porządny warsztat nie będzie wciskał kitu że podniesie się moc auta - bo to lipa, a odpowie szczerze, że fabryka to tak zrobiła że nie da się już lepiej - wypolerowane kanały wylotowe, odpowiednie kąty itp. Jedyną rzeczą którą chcą robić w tym silniku to zmiana ostatniego tłumika na głośniejszy ale po co to robić?

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy standardowy wydech da sie poprawic w jakis sposob. Sa normy emisij spalin i sa normy glosnosci wydechu. Zobacz jak wygladaja kolektory standardowe w 330 a jak w M3. Te pierwsze to moim zdaniem tragedia ,a do tego kataliztory w nich musza blokowac spaliny strasznie.Z kolei koncowy tlumik nie jest przelotowy wiec blokuje cisnienie spalin przy maxymalnym obciazeniu. Lubie dobry dzwiek wydechu a szczegolnie w pieknym sportowym aucie dlatego ja u siebie tak przerobilem sobie.

moje 3 grosze

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.