Skocz do zawartości

tomasz0406

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia tomasz0406

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. ma czy nie ma sensu nie w tym rzecz, pytałem o to czy cos daje i jaki wpływ ma na silnik? Auto silnik m54b30 załozony kolektor sportowy supersprint
  2. Co sądzicie o owijaniu kolektora taką taśmą czy ma to sens, czy przynosi to jakies efekty. Oraz czy nie ma to negatywnego wpływu na silnik, czyli jego zbyt szybkie a zarazem wysokie nagrzewanie, wieksze naggrzewanie się oleju itp?
  3. A nie wiesz ze na jednym kolektorze w tym modelu sa dwie sondy, a jest ich dwa co daje łącznie 4 sondy
  4. Dzięki za wyczerpujące info odnośnie sond, wiec o nie ma, co sie martwić. Co do spadku mocy sam juz nie wiem, mierzyłem czas od 0-200km/h. W tej chwili wyszedł mi o 3 sekundy lepszy niz. przed chiptuningiem i kolektorem. Wygląda, więc na to ze musiało dojść kilka koni. Ale jest jedna rzecz, która w tym wszystkim nie podoba się sie mi a mianowicie dźwięk. Jeżeli auto pracuje na zimnym silniku to bardzo słychać pierwszy z trzech tłumików, W środku ogólnie jest tak samo może troszeczkę głośniej, ale dźwięk na zewnątrz jak auto dopiero, co sie odpali to słychać pyrkotanie w pierwszym tłumiku. Dodatkowo czy silnik jest zimny czy też ciepły, hamując silnikiem słychać pyrknięcia, szczelanie w tym pierwszym tłumiku, co może być tutaj przyczyną? czy po wymianie pierwszego tłumika ten upierdliwy dźwięk zniknie? Cały układ był sprawdzany kilka razy i jest czelny. Stan techniczny tłumika z wyglądu jest całkiem dobry. Ale w tej chwili jak nie ma juz katalizatorów to spaliny odrazu wędrują prosto do niego. Jeżeli tłumik jest na wykończeniu to, jakie zamienniki proponujecie, aby nie strącił na tym dźwięk poczciwej sześcio cylindrówki.
  5. Co do sond ze jedna jest korugujaca a druga z tyłu sprawdzajaca dostalem od jednej osoby która zajmuje się diagnostyką i to tylko aut BMW.
  6. mam następne pytanie odnosnie sond lambda, gdyż pierwsza to jest koorygująca a druga monitorująca, czyli jezeli druga wykryje nieprawidlowości to wysyła do kompa info a pierwsza wuwczas zajmuje się zkorygowaniem dawki, chyba mam racje. Z uwagi na fakt ze druga para sond u mnie została umieszczona wyżej, aby nie była w promieniu spalin, czyli prawdopodobnie wysyła błedne dane do komputera aco za tym idzie zmienia się skład mieszanki paliwowej, czy ten owy skład może miec wpływ na spadek mocy?
  7. Analizując wasze wpowiedzi rozumiem że spadek mocy, w raczej chuba momentu obrotowego spowodowany jest zbyt dużym odprężeniem ukladu wydechowego, W zwiazku z tym co można zrobić, co nalezy zrobić aby poprawić to. Czy zastosowanie filtra stożkowego wymienionego wyżej może coś w tym pomuc? Czy też co proponujecie
  8. z m3 nie zakładałem zbytnio dużo przerobek byłoby, założyłem dedykowany do 330
  9. Kilka dni temu zamontowałem sportowy kolektor wydechowy w BMW e46 330ci. Dzięki temu powinno przybyć kilka kucyków a tu lipa wrażenie jak by ich kilka ubyło, głównie jak by brakowało mocy przy niskiej partii obrotów, co jest nie tak? Komp nie wykrywa żadnych błędów, spalanie można powiedzieć, że nawet delikatnie spadło. Dodatkowo w czasie przyśpieszania słychać szum tak jak by była nieszczelność w układzie wydechowym, ale sprawdzałem kilka razy szczelność i na 100% jest szczelny. Czy ten spadek mocy może być spowodowany odprężeniem układu wydechowego, gdyż w tej chwili nie ma katalizatorów, czy w takim przypadku należy odprężyć również dolot, montując filtr stożkowy? Czy można byłoby sprawdzić ten dolot np. wyciągając na chwilę wkładkę powietrza, wówczas będzie więcej powietrza zasysał, czyli zasada podobna do stożka, z tym, że pełno syfu. No, ale cóż nie chciałbym kupować stożka a okaże się ze będzie jeszcze gorzej. Będę wdzięczny za sugestie, co zrobić z tym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.