Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że jestem tu nowym członkiem, na początek chciałbym wszystkich przywitać.

Od kilku dni przeglądam i czytam wasze posty, musze przyznać, że wiele się już z nich dowiedziałem. Kilka cennych uwag i spostrzeżeń już wychwyciłem i moja wiedza o tej marce jest dużo większa, ale fajnie byłoby zebrać to wszystko do kupy i mieć to w jednym miejscu. Oprócz wypowiedzi, bardzo miło widziane są również nawiązania do wcześniejszych artykułów (bo pewnie takich jest mnóstwo) i wskazanie do nich linków.

Szczerze mówiąc BMW podoba mi się od dawien dawna. Już jako gwniarz nie potrafiłem przejść obojętnie obok tego samochodu i zawsze chciałem go mieć, tak więc sentyment do tej marki pozostał. A teraz, myślę że już jest pora, żeby spełnić swoje marzenia. I właśnie chciałbym żebyście mi w tym pomogli.

Zainteresowany jestem kupnem E-30tki i chciałbym jak najwięcej się o tym modelu dowiedzieć. Chodzi mi o wszystko co powinienem wiedzieć o tych samochodach: wady, zalety, spalanie, funkcjonalność, niezawodność, awaryjność itp. Jeśli chodzi o konkretny silnik, to tutaj mam największy dylemat, chciałbym wybrać najlepszy kompromis między ekonomią a osiągami. Wiem, że większość będzie mnie przekonywać do 6 cylindrów, nie mówię że się nie dam przekonać, ale na razie moimi faworytami są 318tki (z szeroką lampą) i lub is (ze wskazaniem na is’a). Jeśli chodzi o te silniki moglibyście napisać kilka ciekawych rzeczy odnośnie spalania (prosiłbym o dokładne liczby), awaryjności tych jednostek, cenach części zamiennych itp. Mam pytanie jeszcze o wyposażenie, ponieważ najbardziej zależy mi na wspomaganiu i elektrycznych szybach, chciałbym wiedzieć w których modelach występują te dogodności ?

Z góry dziękuje i liczę na pomoc.

Opublikowano

Ja mam 325i z LPG, osiągi na LPG to 8,7 do 100km/h(G-tech), V-max 240km/h (wskazania licznika). Spalanie min 10L-12,5L-15L max LPG bęzyny odpowiednio o ok 2L mniej. Reszę wyjaśnia redakcja Auto Świata :search: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12666

Co do wyposażenia to było naprawdę różnie. Elektrykę można było mieć nawet w 316i a w 325i też nie była ona standardem, natomiast wspoma w większości byłą. Wszystko zależało od kupującego. Zawsze można sobie samemu coś wstawić, jest teraz tego pełny wybór. :wink:

Pozdrawiam !
Opublikowano
Witam od przeszło dwóch lat jestem posiadaczem 318(M40)z instalacją LPG autko spala ok.8l gazu w trasie i 10-11 w miescie. Awaryjna bardzo nie jest ale zaiwieszenie na naszyvh świetnych drogach trochę leci :evil: Generalnie radzę sprawdzić stan maglownicy(typowa przypadłość E30) i elementów gumowych zawieszenia.Jeżeli chodzi o silnik to sprawdz stan visca i głowicy (hydrauliczne popychacze zaworów)która nie jest mocną stroną tego silnika. Więcej- :search: .Pozdrawiam
Pozdrawiam Grzesiek
Opublikowano

Ja bym kupowal z czerocylindrowych 318 is-a, albo szesciocylindrowki.

W tej chwili na codzien jezdze E30 318i z silnikiem M10, pali ok. 7-8 litrow w trasie, 10 w miescie, na gazie o jakis litr, poltora wiecej.

Co do awaryjnosci, to na razie nic mi w niej nie zdechlo, poza mocowaniem tlumika, ale to byl drobiazg.

Zwroc przede wszystkim uwage na to, zeby samochod byl w idealnym stanie technicznym, bezwypadkowy i dobrze utrzymany. W tej chwili da sie spokojnie taka E30 znalezc.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.