Skocz do zawartości

[E39] 525d '01 - wyciąganie silnika - na co zwrócić uwagę??


SpeedMan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Przymierzam się do wymiany silnika w moim samochodzie. Powodem tego jest ukręcony gwint w dwóch świecach żarowych We Francji gdzie kupuję samochodzy akurat pojawił się egzemplarz po dachu bokiem z tego samego rocznika co mój i z tym samym motorem i zdecydowałem, że przełoże silnik, a to co zostanie to się czasem przyda albo sprzedam...

 

Panowie w związku z tym mam kilka pytań:

- Przede wszystkim chciałem zapytać czy osoba której nie straszne wyciąganie skrzyni, wymiana zawieszenie i takie tam różne operacje przy samochodzie, dysponująca dobrymi narzędziami jest w stanie bez większych kłopotów sama wymienić silnik??

- Mam manula, a auto z którego będę brał silnik jest w automacie. Czy to w jakiś sposób przeszkadza??

- Jak wyciągać silnik. Wyciągać do góry czy opuszczać na dół??

- Najpierw odkręcić od niego skrzynię czy wyciągać razem z nią??

- Czy przy przekładce będą jakieś niespodzianki z immobilajzerem??

- Czy przy okazji jak będe miał silnik na wierzchu to warto coś zmienić na nowe?? Chodzi mi tu o jakies części z serwisu?? Na pewno zmienie sprężynki w skrzyni. Co mogłbym jeszcze ewentualnie sprawdzić??

- Na co zwrócić szczególna uwage i z czym mogę mieć klopot??

- Czy potrzeba jakies specjalistyczne narzędzia??

 

Tak przy okazji to będę miał skrzynie automatyczną z tego samochodu na sprzedaż. Auto z przebiegiem 180tys km...

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A nie lepiej wymienić tylko głowice??!

 

Albo jak już to cały słupek?

A reszte sobie zachować? Wtryski, turbina, pompa... Wszystko może się przydać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie łatwiej wstawić tuleje i wkręcić świecę :?:

A co do wyciągania silnika rozbierz cały przód i wyciągniesz go do przodu auta razem ze skrzynią.

pozdrawiam

 

popieram,

zależy jaki jest dostęp, ostatnio znajomy miał ukręcony gwint na świecy zapłonowej w Audi 80, 2.0 koszt naprawy 75 zł ( w dogodnym miejscu)

 

być może u ciebie jest możliwość załatwienia tego w ten sposób, a koszt wymiany głowicy to zapewne kilka stówek nie licząc kosztu samej głowicy!

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.