Skocz do zawartości

Co oznacza lekkie bicie pedału hamulca?


judin

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już będę kupował to chciałbym uniknąć podróbek...

Bewan mógłbyś kogoś polecić z allegro? o ile tam kupowałeś

Ja także polecam tarcze Zimmermann oraz klocki Zimmermann lub Textar (u mnie są klocki kierunkowe). Co do źródła zakupów to zgłoś się do obecnych tu na forum chłopaków z Silesia Parts - powiesz, że namiar masz z forum tutejszego. Podejrzewam, że zrobią Ci dobrą cenę na takie tarcze. Są sprawdzeni i wiedzą co klientowi zaproponowac.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Koledzy odświeżam temat, bo problem nadal istnieje... :(

 

Teraz już podczas hamowania nie 'lekko' stuka, a wręcz wali jakby gumowym młotem w pedał hamulca typu "tu tu tu" wraz z częstotliwością adekwatną do prędkości, czyi hamując stukanie spowalnia...nawet przy prędkości 10 km/h czuję jakby była jakaś wielka bulwa na tarczy hamulcowej! jest tylko jedno małe 'ale'

 

Tarcze przetoczyłem, bo łudziłem się że to pomoże chociaż w pewnym stopniu - nic nie pomogło!

Kupiłem i założyłem NOWE tarcze brembo na przód i nic nie pomogło...dalej wali podczas hamowania...

 

Czy ktoś mądry mógłby chociaż naprowadzić gdzie teraz szukać problemu? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o ABS'ie? U mnie miałem uszkodzony jeden czujnik, a później okazało się, że także na piaście (skąd czujnik sczytywał dane) była szczerba i przy pewnych prędkościach (u mnie akurat małych) włączał się ABS i robił takie charakterystyczne ZYNG-ZYNG-ZYNG (ale mi głupio kiedy to piszę :duh: ) i pedał wibrował w rytm tych dźwięków. Niezależnie od pogody, nawierzchni, a z czasem i prędkości. Z tym, że u mnie nazwać tego "waleniem" nie mogłem.

Taka sugestia... :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem ostatnio u elektronika to zapytałem czy czasem problem nie leży po stronie ABSu, on mi powiedział, że objaw oznacza się zupełnie inaczej więc stąd bazuje że z nim jest wszystko oki - wydaje mi się że to problem mechaniczny.

 

p.s. dzięki za sugestie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie też przyszedł do głowy ABS. Jak padł mi jeden czujnik i wsadziłem zamiennik za 70zł :duh: (godzinę posiedział) to przy każdej prędkości przy każdym hamowaniu było właśnie czuć na pedale hamulca takie wibracje/stuki/chrobotanie.

Odepnij wtyczkę z któregoś czujnika przy kole i będziesz miał potwierdzenie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wyjmij dwa bezpieczniki od ABS ze skrzynki nad schowkiem "na rękawiczki" (nie pamiętam, ale dzisiaj sprawdzę i napiszę). Wtedy ABS nie będzie działał i będziesz wiedział, czy to od ABS, czy od krzywych tarcz hamulcowych/innej przyczyny. Chociaż wątpię, żeby można było pomylić "kopanie" w pedał od działania ABS z "kopaniem" w pedał z innych, mechanicznych i podanych powyżej przyczyn... ABS ewidentnie wibruje i z jednakową dość dużą częstotliwością, która w przypadku tych innych przyczyn nie jest aż tak duża i zmienna w zależności od prędkości...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach po 08/1998 (nie wiem jednak, czy tak samo jest we wcześniejszych) od ABS są następujące bezpieczniki oznaczone w "skrzynce" numerami:

- benzyna 17, 30, 31

- diesel 17, 30

 

Zapewne te o małym prądzie są od sterownika, a o dużym od pompy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mam wymienione na nowe! Brembo. Klocki na starych tarczach nie miały przejechane więcej niż 3 tys. więc nie moim zdaniem bez sensu kupować new klocki skoro efekt jest ten sam jeśli chodzi o tarcze, bo tylko tarcze mogą te klocki 'jakos' zdeformować, ale nie po 3 tys.

Sam nie wiem co robić, pojechać do jakiegoś mechanika to powie mi wymień tarcze :)

 

W każdym razie będę Was na bieżąco informował o postępach o ile takowe będą...

 

p.s. można jakoś domową metodą sprawdzić wahacze?

 

p.s. dodam, że po dziurach i przy każdej prędkości zawieszenie pracuje cicho - w normie - w końcu przebieg 108 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem rozwiązany.

 

Podniosłem tył z dwóch stron. Podczas testu tłukło niemiłosiernie podczas hamowania, zdawało się, że coś odpadnie...przyrządem sprawdziłem bicie tarcz tylnych i wszystko wyszło ok...mimo wszystko sciągnołem tylne tarcze i moim oczom ukazały się wrzery na wewnętrznej stronie tarczy. Przetoczyłem tył i jest tak jak w tej reklamie... - BMW radość z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.