Skocz do zawartości

318 tds - wysokie spalanie, niska moc


tzrcina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam 318 tds compact z 1998 roku. Mam z nim kilka problemów, które zapewne się ze sobą wiążą:

* wysokie spalanie - w mieście przy średnio dynamicznej jeździe 9,5l/100km

* niska moc - bardzo wolno przyspiesza, w dodatku na autostradzie po płaskim ledwo udało mi się dobić do 140km/h (rozumiem że ten silnik to mułek, ale chyba nie aż taki?)

* podczas jazdy na niskich obrotach (np. w korku) zapala się lampka grzania świec żarowych (świece niedawno wymienione - problem występuje nadal)

 

Silnikowi, jak napisałem wyżej, brakuje mocy, ale zapala bez problemu, pracuje równo. Po podłączeniu do kompa nie wyświetla błędów.

 

Co to może być? Zacząć od wymiany oleju, filtrów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy masz wezyk podpienty pod kolektorem sacym bo lubi on wypadac i sa takie objawy jak piszesz (brak mocy)

Zobacz sobie tez jak masz ten wezyk on wychodzi pod kolektorem i idzie do czujnika kolo filtra paliwa i wes sciagnij go z czujnika i dmuchnij w niego jak poczujesz ze jest zatkane i pod wplywem dmuchniecia cos przetykasz to wyczysc sobie kolektor z nagaru... Ja tak mialem u siebie co przetkalem idzie ladnie dopóki sie nie zatkało odrazu mul sie zrobil... jak cos to pisz bedziemy szukac:)

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam,

dziś udało mi się odzyskać moc w moim aucie :)

Okazało się, że przy regeneracji turbosprężarki "fachowcy" nieprawidłowo podłączyli różne przewody oraz rozszczelnili układ. Przez to było za niskie ciśnienie doładowania. Specjalista podpiął odpowiednio przewody i uszczelnił co trzeba i autko odzyskało swoją moc :)

Polecam więc sprawdzić ten trop, jeśli występuje ten problem po wymontowaniu/zamontowaniu turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam.. mam takie pytanko jestem posiadaczem bmw e36 kombi 1.8 w tds'ie i jadac na trasie jechalem maxymalnie 150km/h i to z górki... czy to jest normalne jakie wy osiagacie predkosci tymi bmkami.. Na co zwrócic uwage?

13.5 do 100km i 183 km/h max to są właściwe parametry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.. mam takie pytanko jestem posiadaczem bmw e36 kombi 1.8 w tds'ie i jadac na trasie jechalem maxymalnie 150km/h i to z górki... czy to jest normalne jakie wy osiagacie predkosci tymi bmkami.. Na co zwrócic uwage?

 

Hej:)

Ja tez tak mialem jak ty na A4 moj Vmax byl 160km ale moj sie tak zachowywal ze jak dochodzila wskazowka do 160 to cos rozlanczalo turbo i juz wiecej nie wyciagnelem poscilem noge z gazu spadla np. do 140 gaz i odnowa turbo dziala...

U mnie byl problem tego typu ze miales fess zasyfiony uklad w kolektorze (nagar) i zawor EGR... Wyczyscilem i jak reka odiol... teraz to juz jechalem 190km , jeszcze cos ciutke by poszedl wiecej ale nie probowalem juz...

Najczesciec przyczyna oslabienia jest ten wezyk pod kolektorem (lubi wypadac)...

Ja mam zamontowany CHIP i naprawde duzo on daje bo juz mnie zloscilo jak mnie "POLO" wyprzedzalo... ale jezdzenie agresywanie lanczy sie niestety ze spalaniem a nasze ON kosztuje ile kosztuje :/

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się do reszty większość problemów związanych z mocą w tych motorkach spowodowany jest rozszczelnieniem układu a co do osiągów to faktycznie nie powalają ale tragedii nie ma mój "traktorek" trzyma wszystkie parametry jak fabryczny a sprawdzałem na różne sposoby łącznie z v-max mierzony na GPS i naprawdę da się pojechać więcej jak 150 czy 160 bez najmniejszego problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podpinam się do reszty większość problemów związanych z mocą w tych motorkach spowodowany jest rozszczelnieniem układu a co do osiągów to faktycznie nie powalają ale tragedii nie ma mój "traktorek" trzyma wszystkie parametry jak fabryczny a sprawdzałem na różne sposoby łącznie z v-max mierzony na GPS i naprawdę da się pojechać więcej jak 150 czy 160 bez najmniejszego problemu

 

a jakiego roszczelnieniem ukladu??

moj 160km/h na chipie robi bez najmniejszego problemu...

zauwarzylem ze silnik zimny tak jak teraz przy minusowaej temp. jest mulny ale jak zlapie temp. lepiej przyspiesza...

Było e36 318 z 92r. M-technic . Piekna maszyna i bez awaryjna z 340tys.km:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie z rozszczelnieniem to właśnie chodzi mi o rurki od podciśnień często gęsto zsuwa się rurka pod kolektorem no i czasami też parcieją, a co za tym idzie rozszczelnią się układ dolotowy POZDRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.