Skocz do zawartości

[E36] 2,5TDS klimatronik nie załącza klimy


rockybor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - podpiełem się jeszcze dzisiaj pod inpę i widzę że mam coś nie tak z sensorem AUC. Czy on może mieć wpływ na załączanie klimy? Ktoś może wie gdzie on się znajduje ? Według tego pdf co linka zapodał nerwus powinien on być na rurze przy wlocie do chłodnicy. U mnie nie ma tam żadnego czujnika - jedynie ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Wskazania temp cieczy chłodzącej mam prawidłowe.

http://83.15.22.138/auc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUC - Automatishe Umluft Control. Jest to sensor podłączany jako "trzecia wtyczka" do panelu klimatronika na podstawie którego włączany jest obieg wewnętrzny (gdy śmierdzi na zewnątrz ;-)).

 

Co do presostatu to żaden odbiornik energii elektrycznej czy inne cudo :D . Presostat jak sama nazwa wskazuje to wyłącznik/przełącznik ciśnienia.

W E36 niezależnie od rocznika, typu i czegokolwieg sobie nie pomyśleć działa tak samo. Na jeden z pinów podawany jest sygnał z klimatyzacji (aktywna masa), gdy ciśnienie jest "w widełkach" nie za wysokie i nie za niskie to masa "przechodzi" na drugą strone.

Sam presostat to dwa przełączniki, jeden z nich jest zwarty powyżej ciśnienia minimalnego, drugi zwarty poniżej maksymalnego. W przypadku gdy którykolwiek jest rozwarty masa nie przejdzie przez niego.

 

Co do 12V ktore widzisz na jednym z pinów to ono po prostu przechodzi przez cewkę przekaźnika a ty mierzysz w/g masy i z tąd ten wynik (gdy przez presostat nie przechodzi masa to jeden koniec cewki podpięty jest do 12V a drugi "wisi w powietrzu").

 

Pozdr

M.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AUTOMATIC RECIRCULATED AIR CONTROL (AUC) - dokładna nazwa - a chodzi mi gdzie znajduje się dokładnie ten sensor?

A presostat w moim roczniku podaje zmienne dla ciśnienia przekładane na konkrete napięcie jak widać na załączonym zrzucie wynosi 0.3 volt i nie pozwala załączyć sprężarki. Po ręcznym włączeniu sprężarki z poziomu inpy ciśnienie wzrasta i napięcie na czujniku wacha się w granicach 2.2 volt a klima wówczas funkcjonuje poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do AUC - to angielskie dopasowanie nazwy do jej prawdziwego niemieckiego brzmienia :).

Jeśli chodzi o presostat, rozumiem że mówimy o E36 gdzie presostat składa się z dwóch przełączników. Z tego co Widzę ty posiadasz E39 które może posiadac już presduktor a nie presostat.

 

Pozdr

M.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem wcześniejsze posty ... :)

 

Oki, co do AUC to niestety mam go tylko na biurku i nie mam pojęcia gdzie się znajduje "oryginalnie". Ale na 100% musi być owiewany powietrzem z zewnątrz. Sam czujnik to pudwłeczko o wymiarach ca. 3-4-6 cm. dochodzi do niego jedna 4-ro pinowa wtyczka.

 

Pozdr

M.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o AUC to faktycznie jest on przy chłodnicy ale jak wyczytałem w innym temacie jest to czujnik "smrodu" przełączający na wewnętrzny obieg więc z klimą nie ma za wiele wspólnego. Na presostat nadal czekam - jutro powinien być bo to chyba on jest sprawcą. Jedynie w roku 99 montowali 3 pinowe z płynnym wskazaniem ciśnienia i jak obserwuje w inpie jeśli napięcie mam na tym czujniku powyżej 1volta to klima załącza w trybie pracy wacha się od 2 do 3 volt. Coś chyba on właśnie wariuje bo po krótkiej jeździe z włączoną klimą napięćie potrafi nagle spaść na 0.3v i sprężarka się wyłącza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem podpytać w serwisie BMW i pokazałem im schemat i opowiedziałem historię i twierdzą stanowczo, że jak tak jest jak mówię to DDE do wymiany :(. Wkurzam się bo słyszałem, że trzeba kluczyk i immobilizer zmienić ( czy EWS też?).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko że u mnie sprawa się rozwiązala - świrował presostat - po wymianie na oryginał wszystko śmiga jak trzeba (w inpie na zimnym silniku pokazuje teraz napiecie czujnika 1,2v a nie jak wcześniej 0.3v. - wentylator teraz tez lepiej pracuje i ciśnienie na zegarach 16bar trzyma non stop)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Byłem podpytać w serwisie BMW i pokazałem im schemat i opowiedziałem historię i twierdzą stanowczo, że jak tak jest jak mówię to DDE do wymiany :(. Wkurzam się bo słyszałem, że trzeba kluczyk i immobilizer zmienić ( czy EWS też?).

 

Jak masz E36 to wystarczy tylko sam DDE wymienic. Kup uzywke i reszte sam zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz E36 to wystarczy tylko sam DDE wymienic. Kup uzywke i reszte sam zrobisz.

 

Mam pytanko w związku w powyższym stwierdzeniem - tzn. że EWS II nie komunikuje się z DME (DDE) - Czy cała autoryzacja to statyczny

klucz transpondera porównywany z zapamiętanym w EWS ??..

 

Jeśli to prawda to przepraszam autora za wprowadzanie go w błąd - byłem przekonany że koncept EWS II jest zbliżony do EWS III - tzn. że DME dostaje info o tym czy może zacząć pracować.

 

Pozdr

M.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli różnica jest tylko w typie kodu, to podmiana DME(DDE) nie wystarczy, bo DDE/DME jest parowane z EWS'em (oczywiście synchronizacja zeruje rolling code, a w przypadku statycznego nie ma potrzeby synchro).

W przypadku zmiany samego DDE/DME będziemy mieli sytuacje w której po weryfikacji przez EWS II kluczyka wyśle on ISN do DME/DDE a ten zostanie w stanie zablokowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeśli różnica jest tylko w typie kodu, to podmiana DME(DDE) nie wystarczy, bo DDE/DME jest parowane z EWS'em (oczywiście synchronizacja zeruje rolling code, a w przypadku statycznego nie ma potrzeby synchro).

W przypadku zmiany samego DDE/DME będziemy mieli sytuacje w której po weryfikacji przez EWS II kluczyka wyśle on ISN do DME/DDE a ten zostanie w stanie zablokowania.

 

To powinno rozwiac wszelkie watpliowsci http://rapidshare.com/files/398302006/EWS.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !

Wg. tego dokumentu podobnie jak wg. oficjalnego dokumentu BMW jest tak jak napisałem, tzn. EWS II i DME stanowią parę

i ISN musi się zgadzać. Dlatego podmiana samego DME nie zadziała.

 

Zaznaczam tutaj że nie mam żadnego doświadczenia z EWS II - bazuje wszystko na papierku wydanym przez BMW.

 

Pozdr

M.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Hej !

Wg. tego dokumentu podobnie jak wg. oficjalnego dokumentu BMW jest tak jak napisałem, tzn. EWS II i DME stanowią parę

i ISN musi się zgadzać. Dlatego podmiana samego DME nie zadziała.

 

Zaznaczam tutaj że nie mam żadnego doświadczenia z EWS II - bazuje wszystko na papierku wydanym przez BMW.

 

Pozdr

M.K.

 

DME ma ISN na stale zapisany. Cały trick żeby EWS nauczył się go. DIS'em/Inpa możesz sparować DME i EWS. EWS możesz nadpisywać ile razy sobie chcesz.

Wszystko jest w tym dokumencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam,

 

po długim okresie czasu wznawiam temat.

Naprawiłem styki we wtyczce i czujnik temp. silnika pokazuje w końcu normalne wartości a nie -40st.

Teraz DDE wysyła sygnał "MASA" do przekaźnika klimatyzacji i sprężarka startuje - jednak tylko i wyłącznie jak wyprowadzę sztucznie masę za presostatem (pin 4) - wentylator wskakuje na 1 bieg.

Co jest najdziwniejsze jak nie naprawiałem czujnika silnika i pokazywał -40st to po włączeniu śnieżynki na panelu załączał się wentylator na 1bieg (DDE nie podstawiał masy), czyli niby ciśnienie w układzie było OK.

Teraz po wymianie presostat już nie wysyła masy i wentylator nie kręci - trochę dziwne.

 

Układ rok temu był nabity z farbą i sprawdzona szczelność, nie widzę nigdzie wycieków.

 

Układ zachowuje się tak jakby:

- nie było czynnika,

- uszkodzony presostat.

 

Jak można sprawdzić poprawność działania presostatu bez demontażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej jeździe, podczas gdy zdążył włączyć się wiatrak na 2 bieg po włączeniu śnieżynki o dziwo włączyła się sprężarka.

Tylko ogólnie w kabinie nie było czuć w ogóle zimnego powietrza (tak jakby nie chłodziła).

Z ciekawości odpiąłem wtyczkę od presostatu i włożyłem z powrotem i już nie załączyła się powtórnie sprężarka :(.

Bardzo mocno grzeje mi się przekaźnik od 2 biegu oraz przepala bezpiecznik nr 41 - 30A. Jak nim poruszałem to od razu się przepalił.

 

Teraz już sam nie wiem, co jest grane kiedy chce to się włącza sprężarka.

 

21:30 18.04

 

Byłem w serwisie klimy, czynnik odzyskany 40g :) śmiech na sali, przez rok czasu zniknęło 785g !!! Co najdziwniejsze próby 5min podciśnienia przechodzi i azot przechodzi. Więc gdzieś musi być jakaś mała nieszczelność. Po tamtym napełnieniu z barwnikiem, ani śladu pod ultrafioletem. Jak na razie pięknie chodzi i chłodzi, tylko pytanie jak długo.

 

To 40g przy mocno nagrzanym silniku tak się rozprężyło, że presostat odczytał prawidłowe ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem rozwiązany, mianowicie:

 

DDE ( sterownik silnika ) nie podstawiał masy do przekaźnika, ponieważ był uszkodzony przewód od czujnika temp. i DDE widział -40st C. W DIS jest napisane, że DDE odłącza (nie podstawia masy na pin 9) sprężarkę gdy :

- silnika startuje,

- silnika przyśpiesza,

- wysoka (graniczna, zbyt wygórowana, np. 135 lub -40st) temp. silnika.

 

Załączam dowód w postaci screen'a z DIS'a.

http://img51.imageshack.us/img51/934/zrzutyekranu075.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.