Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam - podpiełem się jeszcze dzisiaj pod inpę i widzę że mam coś nie tak z sensorem AUC. Czy on może mieć wpływ na załączanie klimy? Ktoś może wie gdzie on się znajduje ? Według tego pdf co linka zapodał nerwus powinien on być na rurze przy wlocie do chłodnicy. U mnie nie ma tam żadnego czujnika - jedynie ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Wskazania temp cieczy chłodzącej mam prawidłowe.

http://83.15.22.138/auc.jpg

Opublikowano

AUC - Automatishe Umluft Control. Jest to sensor podłączany jako "trzecia wtyczka" do panelu klimatronika na podstawie którego włączany jest obieg wewnętrzny (gdy śmierdzi na zewnątrz ;-)).

 

Co do presostatu to żaden odbiornik energii elektrycznej czy inne cudo :D . Presostat jak sama nazwa wskazuje to wyłącznik/przełącznik ciśnienia.

W E36 niezależnie od rocznika, typu i czegokolwieg sobie nie pomyśleć działa tak samo. Na jeden z pinów podawany jest sygnał z klimatyzacji (aktywna masa), gdy ciśnienie jest "w widełkach" nie za wysokie i nie za niskie to masa "przechodzi" na drugą strone.

Sam presostat to dwa przełączniki, jeden z nich jest zwarty powyżej ciśnienia minimalnego, drugi zwarty poniżej maksymalnego. W przypadku gdy którykolwiek jest rozwarty masa nie przejdzie przez niego.

 

Co do 12V ktore widzisz na jednym z pinów to ono po prostu przechodzi przez cewkę przekaźnika a ty mierzysz w/g masy i z tąd ten wynik (gdy przez presostat nie przechodzi masa to jeden koniec cewki podpięty jest do 12V a drugi "wisi w powietrzu").

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

AUTOMATIC RECIRCULATED AIR CONTROL (AUC) - dokładna nazwa - a chodzi mi gdzie znajduje się dokładnie ten sensor?

A presostat w moim roczniku podaje zmienne dla ciśnienia przekładane na konkrete napięcie jak widać na załączonym zrzucie wynosi 0.3 volt i nie pozwala załączyć sprężarki. Po ręcznym włączeniu sprężarki z poziomu inpy ciśnienie wzrasta i napięcie na czujniku wacha się w granicach 2.2 volt a klima wówczas funkcjonuje poprawnie.

Opublikowano

Co do AUC - to angielskie dopasowanie nazwy do jej prawdziwego niemieckiego brzmienia :).

Jeśli chodzi o presostat, rozumiem że mówimy o E36 gdzie presostat składa się z dwóch przełączników. Z tego co Widzę ty posiadasz E39 które może posiadac już presduktor a nie presostat.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Poczytałem wcześniejsze posty ... :)

 

Oki, co do AUC to niestety mam go tylko na biurku i nie mam pojęcia gdzie się znajduje "oryginalnie". Ale na 100% musi być owiewany powietrzem z zewnątrz. Sam czujnik to pudwłeczko o wymiarach ca. 3-4-6 cm. dochodzi do niego jedna 4-ro pinowa wtyczka.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano
Jeśli chodzi o AUC to faktycznie jest on przy chłodnicy ale jak wyczytałem w innym temacie jest to czujnik "smrodu" przełączający na wewnętrzny obieg więc z klimą nie ma za wiele wspólnego. Na presostat nadal czekam - jutro powinien być bo to chyba on jest sprawcą. Jedynie w roku 99 montowali 3 pinowe z płynnym wskazaniem ciśnienia i jak obserwuje w inpie jeśli napięcie mam na tym czujniku powyżej 1volta to klima załącza w trybie pracy wacha się od 2 do 3 volt. Coś chyba on właśnie wariuje bo po krótkiej jeździe z włączoną klimą napięćie potrafi nagle spaść na 0.3v i sprężarka się wyłącza
Opublikowano
Byłem podpytać w serwisie BMW i pokazałem im schemat i opowiedziałem historię i twierdzą stanowczo, że jak tak jest jak mówię to DDE do wymiany :(. Wkurzam się bo słyszałem, że trzeba kluczyk i immobilizer zmienić ( czy EWS też?).
Opublikowano
Powiem tylko że u mnie sprawa się rozwiązala - świrował presostat - po wymianie na oryginał wszystko śmiga jak trzeba (w inpie na zimnym silniku pokazuje teraz napiecie czujnika 1,2v a nie jak wcześniej 0.3v. - wentylator teraz tez lepiej pracuje i ciśnienie na zegarach 16bar trzyma non stop)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem podpytać w serwisie BMW i pokazałem im schemat i opowiedziałem historię i twierdzą stanowczo, że jak tak jest jak mówię to DDE do wymiany :(. Wkurzam się bo słyszałem, że trzeba kluczyk i immobilizer zmienić ( czy EWS też?).

 

Jak masz E36 to wystarczy tylko sam DDE wymienic. Kup uzywke i reszte sam zrobisz.

Opublikowano
Jak masz E36 to wystarczy tylko sam DDE wymienic. Kup uzywke i reszte sam zrobisz.

 

Mam pytanko w związku w powyższym stwierdzeniem - tzn. że EWS II nie komunikuje się z DME (DDE) - Czy cała autoryzacja to statyczny

klucz transpondera porównywany z zapamiętanym w EWS ??..

 

Jeśli to prawda to przepraszam autora za wprowadzanie go w błąd - byłem przekonany że koncept EWS II jest zbliżony do EWS III - tzn. że DME dostaje info o tym czy może zacząć pracować.

 

Pozdr

M.K.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamietam to roznica miedzy EWS 2 i 3 jest taka ze w 3 jest kod wysylany miedzy DME/EWS jest kroczacy.

Wstawialem materialy szkoleniowe o EWS trzeba bylo by zerknac.

Opublikowano

Jeśli różnica jest tylko w typie kodu, to podmiana DME(DDE) nie wystarczy, bo DDE/DME jest parowane z EWS'em (oczywiście synchronizacja zeruje rolling code, a w przypadku statycznego nie ma potrzeby synchro).

W przypadku zmiany samego DDE/DME będziemy mieli sytuacje w której po weryfikacji przez EWS II kluczyka wyśle on ISN do DME/DDE a ten zostanie w stanie zablokowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli różnica jest tylko w typie kodu, to podmiana DME(DDE) nie wystarczy, bo DDE/DME jest parowane z EWS'em (oczywiście synchronizacja zeruje rolling code, a w przypadku statycznego nie ma potrzeby synchro).

W przypadku zmiany samego DDE/DME będziemy mieli sytuacje w której po weryfikacji przez EWS II kluczyka wyśle on ISN do DME/DDE a ten zostanie w stanie zablokowania.

 

To powinno rozwiac wszelkie watpliowsci http://rapidshare.com/files/398302006/EWS.pdf

Opublikowano

Hej !

Wg. tego dokumentu podobnie jak wg. oficjalnego dokumentu BMW jest tak jak napisałem, tzn. EWS II i DME stanowią parę

i ISN musi się zgadzać. Dlatego podmiana samego DME nie zadziała.

 

Zaznaczam tutaj że nie mam żadnego doświadczenia z EWS II - bazuje wszystko na papierku wydanym przez BMW.

 

Pozdr

M.K.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej !

Wg. tego dokumentu podobnie jak wg. oficjalnego dokumentu BMW jest tak jak napisałem, tzn. EWS II i DME stanowią parę

i ISN musi się zgadzać. Dlatego podmiana samego DME nie zadziała.

 

Zaznaczam tutaj że nie mam żadnego doświadczenia z EWS II - bazuje wszystko na papierku wydanym przez BMW.

 

Pozdr

M.K.

 

DME ma ISN na stale zapisany. Cały trick żeby EWS nauczył się go. DIS'em/Inpa możesz sparować DME i EWS. EWS możesz nadpisywać ile razy sobie chcesz.

Wszystko jest w tym dokumencie.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

po długim okresie czasu wznawiam temat.

Naprawiłem styki we wtyczce i czujnik temp. silnika pokazuje w końcu normalne wartości a nie -40st.

Teraz DDE wysyła sygnał "MASA" do przekaźnika klimatyzacji i sprężarka startuje - jednak tylko i wyłącznie jak wyprowadzę sztucznie masę za presostatem (pin 4) - wentylator wskakuje na 1 bieg.

Co jest najdziwniejsze jak nie naprawiałem czujnika silnika i pokazywał -40st to po włączeniu śnieżynki na panelu załączał się wentylator na 1bieg (DDE nie podstawiał masy), czyli niby ciśnienie w układzie było OK.

Teraz po wymianie presostat już nie wysyła masy i wentylator nie kręci - trochę dziwne.

 

Układ rok temu był nabity z farbą i sprawdzona szczelność, nie widzę nigdzie wycieków.

 

Układ zachowuje się tak jakby:

- nie było czynnika,

- uszkodzony presostat.

 

Jak można sprawdzić poprawność działania presostatu bez demontażu?

Opublikowano

Po dłuższej jeździe, podczas gdy zdążył włączyć się wiatrak na 2 bieg po włączeniu śnieżynki o dziwo włączyła się sprężarka.

Tylko ogólnie w kabinie nie było czuć w ogóle zimnego powietrza (tak jakby nie chłodziła).

Z ciekawości odpiąłem wtyczkę od presostatu i włożyłem z powrotem i już nie załączyła się powtórnie sprężarka :(.

Bardzo mocno grzeje mi się przekaźnik od 2 biegu oraz przepala bezpiecznik nr 41 - 30A. Jak nim poruszałem to od razu się przepalił.

 

Teraz już sam nie wiem, co jest grane kiedy chce to się włącza sprężarka.

 

21:30 18.04

 

Byłem w serwisie klimy, czynnik odzyskany 40g :) śmiech na sali, przez rok czasu zniknęło 785g !!! Co najdziwniejsze próby 5min podciśnienia przechodzi i azot przechodzi. Więc gdzieś musi być jakaś mała nieszczelność. Po tamtym napełnieniu z barwnikiem, ani śladu pod ultrafioletem. Jak na razie pięknie chodzi i chłodzi, tylko pytanie jak długo.

 

To 40g przy mocno nagrzanym silniku tak się rozprężyło, że presostat odczytał prawidłowe ciśnienie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany, mianowicie:

 

DDE ( sterownik silnika ) nie podstawiał masy do przekaźnika, ponieważ był uszkodzony przewód od czujnika temp. i DDE widział -40st C. W DIS jest napisane, że DDE odłącza (nie podstawia masy na pin 9) sprężarkę gdy :

- silnika startuje,

- silnika przyśpiesza,

- wysoka (graniczna, zbyt wygórowana, np. 135 lub -40st) temp. silnika.

 

Załączam dowód w postaci screen'a z DIS'a.

http://img51.imageshack.us/img51/934/zrzutyekranu075.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.