Skocz do zawartości

Przybywanie oleju przy wypalaniu DPFa


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiadomo diesele BMW co kilkaset kilometrów wypalają zawartość filtra cząstek stałych, użytkownik tego nawet nie zauważa. Ale zastanawiam się co sie dzieje w chwili kiedy brak jest sprzyjających warunków do wypalenia (jak wiadomo musi być odpowiednia temperatura silnika, odpowiednie obroty i wystrczajaco długo czas względnie równej pracy silnika itd) Wie ktoś może jak to jest rozwiązane w BMW? Jeśli jeżdzimy głównie po mieście, krótkie dystanse itd to czy rzeczywiscie paliwo jest podawane w zwiększonej ilości? Jeśli proces nie jest włąsciwie przeprowadzony to paliwo może dostawać sie do oleju w silniku.

 

Najbardziej mnie interesuje czy takie dostawanie sie paliwa (diesela) do oleju może spowodowac jakieś nieporządane skutki czy raczej twórcy tego rozwiązania przewidzieli to i nie ma sie czym martwić?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś w Turbo Kamerze jak koleś miał właśnie takie problemy w Volvo , podnosił mu się stan oleju co za tym idzie rozrzedzało olej , olejem napędowym. Z chęcią też się dowiem jak to jest w naszych Bawarkach i czy też nam to grozi? Ja osobiście narazie raz na jakiś czas wjeżdzam na autostrade i jade sobie ze stałą prędkościa i obrotami powyżej 2000 obr/min ,ale nie mam pojęcia czy to dopalanie wtedy się odbywa czy nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy automatycznym oczyszczaniu PDF-a nie ma żadnych kłopotów bo dzieje się to rzadko i krótko

 

ale przy serwisowym, wymuszonym czyszczeniu należy wymienić olej bo wtedy "sporo" paliwa dostaje się do oleju

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Ja w moim e60 2.5d mam z tym poważny problem . Używam auto tylko po miescie i czesto mi się włącza dopalanie dpf-u wiem o tym bo silnik wtedy ma dziwny basowy odgłos i chyba troche muli.

Najgorzej ze przybywa mi oleju i to dużo, muszę jezdzic odessac bo po paru tys km mam dużo ponad max .

 

też się zastanawiam czy to szkodzi silnikowi zapewne tak !!! dlatego zmieniam olej przed terminem wymiany.

 

Zastanawiam się bo widziałem kiedyś ogłoszenie Firmy tuningowej gdzie zwiększają moc silnika z wyłączeniem obsługi DPF-a . Mocy nie chcę zwiększac ale jak by dalo się wyłączyc DPF-a to moze było by OK

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej da się to zrobić tylko że poza elektronicznym wyłączeniem DPFu trzeba

go wyciąć fizycznie i wstawić kawałek rury .

W krakowskim V-techu gdzie robiłem chpia wykonują taką usługę ale nie wiem ile to kosztuje

wejdź na stronę albo zadzwoń.

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to patrząc na zasadę działania to może troszkę kopcić (jka to w dieslu), powinien być żwawszy, a spalanie może trochę zmaleć. W praktyce podobno jest tak samo jak w teorii. Trochę osób już podobno usuwało DPF'y z E60. Jak mój odmówi posłuszeństwa to się go pozbędę :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieautoryzowane warsztaty specjalizujące sie w BMW za ok 300 PLN. Kolega w Focusie 1.6 TDCI też miał problem z przybywaniem oleju, pozbył sie fizycznie DPFa i zrobił program obcinający jego prace. Paliła sie kontrolka na desce i chyba 2 tygodnie z tym walczyli specjaliści z V-Techu z Krakowa, w końcu sie udało, jeżdzi dwa dni dopiero i kontrolki zadnej a jak bedzie ze stanem oleju to zobaczymy za jakiś czas.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M-cars w krakowie jeszcze bierze 250zl za diagnoze co daje nam 800zl :D troche taniej mi wyszlo jadac do wrocka i przy okazji inne rzeczy zrobilem na ktorych zaoszczedzilem duzo wiecej niz bym musial wywalic w M-carsie, tam sie jezdzi tylko na gwarancje :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.