Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiadomo diesele BMW co kilkaset kilometrów wypalają zawartość filtra cząstek stałych, użytkownik tego nawet nie zauważa. Ale zastanawiam się co sie dzieje w chwili kiedy brak jest sprzyjających warunków do wypalenia (jak wiadomo musi być odpowiednia temperatura silnika, odpowiednie obroty i wystrczajaco długo czas względnie równej pracy silnika itd) Wie ktoś może jak to jest rozwiązane w BMW? Jeśli jeżdzimy głównie po mieście, krótkie dystanse itd to czy rzeczywiscie paliwo jest podawane w zwiększonej ilości? Jeśli proces nie jest włąsciwie przeprowadzony to paliwo może dostawać sie do oleju w silniku.

 

Najbardziej mnie interesuje czy takie dostawanie sie paliwa (diesela) do oleju może spowodowac jakieś nieporządane skutki czy raczej twórcy tego rozwiązania przewidzieli to i nie ma sie czym martwić?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Widziałem kiedyś w Turbo Kamerze jak koleś miał właśnie takie problemy w Volvo , podnosił mu się stan oleju co za tym idzie rozrzedzało olej , olejem napędowym. Z chęcią też się dowiem jak to jest w naszych Bawarkach i czy też nam to grozi? Ja osobiście narazie raz na jakiś czas wjeżdzam na autostrade i jade sobie ze stałą prędkościa i obrotami powyżej 2000 obr/min ,ale nie mam pojęcia czy to dopalanie wtedy się odbywa czy nie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przy automatycznym oczyszczaniu PDF-a nie ma żadnych kłopotów bo dzieje się to rzadko i krótko

 

ale przy serwisowym, wymuszonym czyszczeniu należy wymienić olej bo wtedy "sporo" paliwa dostaje się do oleju

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

witam

 

Ja w moim e60 2.5d mam z tym poważny problem . Używam auto tylko po miescie i czesto mi się włącza dopalanie dpf-u wiem o tym bo silnik wtedy ma dziwny basowy odgłos i chyba troche muli.

Najgorzej ze przybywa mi oleju i to dużo, muszę jezdzic odessac bo po paru tys km mam dużo ponad max .

 

też się zastanawiam czy to szkodzi silnikowi zapewne tak !!! dlatego zmieniam olej przed terminem wymiany.

 

Zastanawiam się bo widziałem kiedyś ogłoszenie Firmy tuningowej gdzie zwiększają moc silnika z wyłączeniem obsługi DPF-a . Mocy nie chcę zwiększac ale jak by dalo się wyłączyc DPF-a to moze było by OK

 

pozdr.

Opublikowano

Jak najbardziej da się to zrobić tylko że poza elektronicznym wyłączeniem DPFu trzeba

go wyciąć fizycznie i wstawić kawałek rury .

W krakowskim V-techu gdzie robiłem chpia wykonują taką usługę ale nie wiem ile to kosztuje

wejdź na stronę albo zadzwoń.

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano

Czy są jakieś związane konsekwencje z wyłączeniem i usunięciem fizycznie DPF-a .

Kopcenie , spadek mocy , spalanie ..... ??????

 

 

pozdr.Darek

Opublikowano
Teoretycznie to patrząc na zasadę działania to może troszkę kopcić (jka to w dieslu), powinien być żwawszy, a spalanie może trochę zmaleć. W praktyce podobno jest tak samo jak w teorii. Trochę osób już podobno usuwało DPF'y z E60. Jak mój odmówi posłuszeństwa to się go pozbędę :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Nieautoryzowane warsztaty specjalizujące sie w BMW za ok 300 PLN. Kolega w Focusie 1.6 TDCI też miał problem z przybywaniem oleju, pozbył sie fizycznie DPFa i zrobił program obcinający jego prace. Paliła sie kontrolka na desce i chyba 2 tygodnie z tym walczyli specjaliści z V-Techu z Krakowa, w końcu sie udało, jeżdzi dwa dni dopiero i kontrolki zadnej a jak bedzie ze stanem oleju to zobaczymy za jakiś czas.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
M-cars w krakowie jeszcze bierze 250zl za diagnoze co daje nam 800zl :D troche taniej mi wyszlo jadac do wrocka i przy okazji inne rzeczy zrobilem na ktorych zaoszczedzilem duzo wiecej niz bym musial wywalic w M-carsie, tam sie jezdzi tylko na gwarancje :wink:
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.