Skocz do zawartości

E39 530D M57 Jakie to podwozie/zawieszenie


thepioto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po rozkodowaniu numeru VIN mam taką opcje: Podwozie sportowe.+ obniżone zawieszenie+ regulacja poziomu

Niema tam żadnej wzmianki o M-technik, z tyłu mam zawieszenie pneumatyczne ( bo to kombi ) .

Muszę wymienić z tyłu amortyzatory, a są tam orginalne SACHS o numerze OE 33521094057 z tym że w wiekszości opisów tych amortyzatorów piszą że to do wersji m-technik i tu się właśnie gubie bo niby zawieszenie nie m-ka a amory z m-technika.

 

Czy ktoś sie orientuje jakie to w końcu jest zawieszenie ?

Czy jesli to nie m-technik to czy moge zamiast tych amortyzatorów zamontować standardowe amortyzatory dla zawieszenia pneumatycznego ?

To schemat cześci mojej

tylniej osi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=33_0523&hg=33&fg=45

i przedniej http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=31_0255&hg=31&fg=10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka!

Po rozkodowaniu VIN-u "podwozie sportowe" znaczy właśnie tyle, co "M-technik". Ja rozkodowałem i u mnie było "M podwozie sportowe II", zresztą jeśli jeździłeś innym e39 (ze zwykłym zawieszeniem) od razu wyczujesz różnicę. Jeśli te Twoje Bilsteiny to B8 - jest to na bank M-technik.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka!

Jeśli te Twoje Bilsteiny to B8 - jest to na bank M-technik.

PZDR!

Sachsy. Wiec jeśli już to Sachs Advantage. Ale także twierdzę, że to "sportowe zawieszenie" to M-Technik właśnie.

U mnie widnieje po rozkodowaniu VINu na angielski jak byk:

0705 M sports suspension II

Być może u mnie jest dodana litera "M" bo całe auto mam w kompletnym i oryginalnym fabrycznym M Pakiecie. A jeśli Twoje auto to nie jest M Pakiet to być może, że w autach seryjnie wyglądających z zawieszeniem M-Technik pisali poprostu "Sport suspension" - bez dodawania literki M z prozdu.

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje pierwsze bmw wiec porównania nie mam.

Ale podczas zakupu byłem w serwisie bmw tyle że w niemczech i gdy spytałem gościa o to czy to zawieszenie m-technik to mi stanowczo powiedział że nie :!:

U Ciebie wyraźnie po VIN-ie wiadomo że masz podwozie M-technik a u mnie żadnej wzmianki typu M-coś tam, a określa to kod wyposażenia nr 227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION - Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz .

A czy istnieje taka opcja że to standardowe zawieszenie z nivo na tylniej osi a zostały tylko zamontowane amortyzatory z możliwością rególacji twardości. Zwiększając twardość pociągało by za sobą obniżenie zawieszenia :?:

 

Jeżeli w spisie części RealOEM który podałem wcześniej widnieją 3 rodzaje amortyzatorów na tył ale tylko dwa są pod nivo to nie wskazywało by to możliwości wyboru bezproblemowego montażu jednego - standardowego albo drugiego - bardziej sportowego kompletu amortyzatorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachsy. Wiec jeśli już to Sachs Advantage.

 

Racja, przecież gość napisał, ze ma Sachsy, moje niedopatrzenie. Może przez to, ze ja mam B8 właśnie. Jeśli Sachs to Advantage, sprawdź ten numer części i przekonasz się, czy to Advantage, czy zwykłe. Będąc kiedyś w UK - widziałem wiele wersji "sport", to chyba taka nazwa handlowa M-pakietu u nich, bo naprawdę było tego sporo. Chodzi o to, że właśnie tam widziałem auta skonfigurowane ze zwykłymi amorkami aczkolwiek na niższych i sztywniejszych springach.

Z kolei Mano, wiesz może czym się różni te nasze M sport II od M sport I? Może właśnie M sport II to komplet zawiecha, czyli amorki, springi, inne końcówki stabilizatorów i bodajże inne tuleje wachaczy przednich (tych tulei to nie jestem pewien).

Może masz też M pakiet aerodynamiczny? Co to oznacza? Na pewno spoiler na tylnej klapie, ale czy coś jeszcze?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka!

Po rozkodowaniu VIN-u "podwozie sportowe" znaczy właśnie tyle, co "M-technik". Ja rozkodowałem i u mnie było "M podwozie sportowe II", zresztą jeśli jeździłeś innym e39 (ze zwykłym zawieszeniem) od razu wyczujesz różnicę. Jeśli te Twoje Bilsteiny to B8 - jest to na bank M-technik.

PZDR!

 

Chwila chwila, M-technik różni się od po prostu sportowego. W mojej e39 530d miałem identycznie jak "thepioto". To nie jest to samo co M-sportfarwerk. To jest po prostu sportowe, obniżone z Nivo, ale to nie jest zawiecha od Mki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się teraz dowiedziałem z serwisu to nie jest to faktycznie M-ka tylko sportowe zawieszenie oparte na niższych sprężynach ( datego zaw.obniżone ) , amortyzatory standardowej długosci z tym że ich charakterystyka moze być standardowa lub sportowa ( zaw.sportowe + obniżone ) a rególowane zawieszenie to kwestia nivo.

 

Wychodzi na to że mogą być montowane obydwa amortyzatory z wykazu OE pod nivo.

Jeśli sie myle proszę o sprostowanie :D

 

Czy wie ktoś jakie bendą odpowiedniki dla tych numerów w amortyzatorach bilstein

Tył : 33521094057 - sportowe , 33521094052 - standard

Przód : 31311096865 - sportowe , 31311096862 - standard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.