Skocz do zawartości

Ekonomizer E30 324D


sybil23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Włożyłem licznik z ekonomizerem do E30 324D. wszystko działa oprócz ekonomizera. przy włączeniu silnika ekonomizer idzie na maxa w prawą stronę i w czasie jazdy ani o milimetr się nie porusza. Dodam że poprzedni licznik był tylko z obrotomierzem. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje i POZDRAWIAM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wszystkie te zegary mają 20 lat i więcej. Sprawdź na początek czy zadziała w innym aucie, o ile masz taką możliwość. Z jakiego auta są te zegary z ekonomizerem? Też z 324d?? Może to kwestia kostki kodującej?? (choć występują też zegary bez niej)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety niemam możliwości sprawdzenia w innym aucie, niemam pewności ale wydaje mi się , że z TD. Z tyłu licznika są takie same podłączenia ( białe , niebieskie i żółte ) w jednym jak i w drugim więc myślałem , że wszysyko bedzie ok, na allegro widziałem zegary które miały jeszcze podłączenie do zielonej kostki, w moim przypadku czegoś takiego niema.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zegary mają takie same podłączenia z tyłu i to nie stanowi. W zegarach na dole po stronie prawej znajdować się powinna taka mała kostka wsadzona w obudowę, to jest właśnie kość kodująca i ona odpowiada za współpracę zegarów z konkretnym silnikiem. Wyjmij kość kodującą ze starych oryginalnych zegarów i wepnij do nowych.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kasuje ci się oilservice bo u mnie np. Nie działa prędkościomierz, ekonomizer nie da się skasować oilservice i wskazówka temperatury raz skacze na skraj czerwonego pola raz na 90 stopni. Z tego co wyczytałem to wyczerpane lub wylane akumulatorki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kasuje ci się oilservice bo u mnie np. Nie działa prędkościomierz, ekonomizer nie da się skasować oilservice i wskazówka temperatury raz skacze na skraj czerwonego pola raz na 90 stopni. Z tego co wyczytałem to wyczerpane lub wylane akumulatorki

 

 

 

Tak wszystko się kasuje, wszystko działa bez zarzutu tylko ten ekonomizer niestety nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zegary mają takie same podłączenia z tyłu i to nie stanowi. W zegarach na dole po stronie prawej znajdować się powinna taka mała kostka wsadzona w obudowę, to jest właśnie kość kodująca i ona odpowiada za współpracę zegarów z konkretnym silnikiem. Wyjmij kość kodującą ze starych oryginalnych zegarów i wepnij do nowych.

 

Pozdrawiam

 

 

Zamieniłem kość kodująca i nadal nic, zauważyłem, że na tych 2 kościach jest taki sam numer części BMW16 - 1 385 229. Dzisiaj troszeczkę pogoniłem auto i zauważyłem, że przy 150 km/h ekonomizer wychylił się około 0,5 cm w lewo przy niższych prędkościach stoi prawie na maxa po prawej stronie.

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie w poprzednim aucie na problem z ekonomizerem pomogła dopiero wymiana zegarów na inne-sprawdzone :/

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
warto przejrzeć schematy elektryczne, zegary z ekonomizerem na 100% pochodzą z TD który miał inna pompę a konkretnie jej sterowanie było elektroniczne a nie mechaniczne. w zwykłym dieslu nie ma czujnika który odpowiadał by czujnikowi otwarcia przepustnicy i to może być powodem braku wskazań ekonomizera. nie mówiąc już o instalacji silnika m21 która ogranicza się praktycznie do czujników temperatury, świec żarowych i obrotomierza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.