Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Włożyłem licznik z ekonomizerem do E30 324D. wszystko działa oprócz ekonomizera. przy włączeniu silnika ekonomizer idzie na maxa w prawą stronę i w czasie jazdy ani o milimetr się nie porusza. Dodam że poprzedni licznik był tylko z obrotomierzem. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje i POZDRAWIAM.
Opublikowano

Witam

 

Wszystkie te zegary mają 20 lat i więcej. Sprawdź na początek czy zadziała w innym aucie, o ile masz taką możliwość. Z jakiego auta są te zegary z ekonomizerem? Też z 324d?? Może to kwestia kostki kodującej?? (choć występują też zegary bez niej)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Niestety niemam możliwości sprawdzenia w innym aucie, niemam pewności ale wydaje mi się , że z TD. Z tyłu licznika są takie same podłączenia ( białe , niebieskie i żółte ) w jednym jak i w drugim więc myślałem , że wszysyko bedzie ok, na allegro widziałem zegary które miały jeszcze podłączenie do zielonej kostki, w moim przypadku czegoś takiego niema.
Opublikowano

Wszystkie zegary mają takie same podłączenia z tyłu i to nie stanowi. W zegarach na dole po stronie prawej znajdować się powinna taka mała kostka wsadzona w obudowę, to jest właśnie kość kodująca i ona odpowiada za współpracę zegarów z konkretnym silnikiem. Wyjmij kość kodującą ze starych oryginalnych zegarów i wepnij do nowych.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
A kasuje ci się oilservice bo u mnie np. Nie działa prędkościomierz, ekonomizer nie da się skasować oilservice i wskazówka temperatury raz skacze na skraj czerwonego pola raz na 90 stopni. Z tego co wyczytałem to wyczerpane lub wylane akumulatorki
Opublikowano
A kasuje ci się oilservice bo u mnie np. Nie działa prędkościomierz, ekonomizer nie da się skasować oilservice i wskazówka temperatury raz skacze na skraj czerwonego pola raz na 90 stopni. Z tego co wyczytałem to wyczerpane lub wylane akumulatorki

 

 

 

Tak wszystko się kasuje, wszystko działa bez zarzutu tylko ten ekonomizer niestety nie.

Opublikowano
Wszystkie zegary mają takie same podłączenia z tyłu i to nie stanowi. W zegarach na dole po stronie prawej znajdować się powinna taka mała kostka wsadzona w obudowę, to jest właśnie kość kodująca i ona odpowiada za współpracę zegarów z konkretnym silnikiem. Wyjmij kość kodującą ze starych oryginalnych zegarów i wepnij do nowych.

 

Pozdrawiam

 

 

Zamieniłem kość kodująca i nadal nic, zauważyłem, że na tych 2 kościach jest taki sam numer części BMW16 - 1 385 229. Dzisiaj troszeczkę pogoniłem auto i zauważyłem, że przy 150 km/h ekonomizer wychylił się około 0,5 cm w lewo przy niższych prędkościach stoi prawie na maxa po prawej stronie.

 

POZDRAWIAM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzisiaj włożyłem sprawdzone zegary i nadal to samo. Może jest jakiś czujnik od ekonomizera czy coś takiego. Dodam że moje zegary działały w innym aucie z tym samym silnikiem co mój.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
warto przejrzeć schematy elektryczne, zegary z ekonomizerem na 100% pochodzą z TD który miał inna pompę a konkretnie jej sterowanie było elektroniczne a nie mechaniczne. w zwykłym dieslu nie ma czujnika który odpowiadał by czujnikowi otwarcia przepustnicy i to może być powodem braku wskazań ekonomizera. nie mówiąc już o instalacji silnika m21 która ogranicza się praktycznie do czujników temperatury, świec żarowych i obrotomierza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.