Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zmieniałem jutro dam znać ;)znaczy się dzisiaj

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Panowie dzisiaj wieczorkiem będę wiedział .Tak jak mówiłem Hubertowi .Robili to we dwóch na kanale .Jeden od dołu czymś zapierał ,a drugi odkręcał ogromnym kluczem koło pasowe .

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

Koło zdjęte i nowe założone!

 

1. umożliwić, jak najlepszy dostęp do śruby koła - zdjąć wszystkie paski, wiatrak;

2. od spodu silnika w okolicach rozrusznika jest zaślepka koloru żółetgo / pomarańczowego trzeba jąwyjąć i ustawić odpowiednio wał, aby pojawiła się "dziurka" na przestrzał i tam trzeba włożyć coś bardzo twardego 8mm (wiertło, śtubokręt ODPADAJĄ - za słabe) PAMIĘTAJCIE nic tam nie może zostać i nic się nie może ukruszyć bo grozi zdejmowaniem skrzyni!

3. powyższa czynność blokuje wał i możemy przejść do odkręcania śruby zwykłym kluczem 22 - bierzemy naprawde mocny i nakładamy jakąś mocną rure ok 1m na klucz i odkręcamy w przeciwną stroną zegara! Trzeba użyć naprawde dużo siły! Jedni odkręcają od dołu w kanale, a my odkręciliśmy od góry. We dwóch ciągneliśmy za klucz bo śruba nie chciała puścić.

4. na kole założona jest jakaś tulejka, która wchodzi w blok silnika - pod żadnym pozorem nie można jej na siłe wyjmować jakimś śrubokrętem! za tulejką jest USZCZELNIACZ wału i nie trzeba tłumaczyć co sięstanie, jak go uszkodzimy... Tulejkę trzeba równo ustawić stukając drugim końcem śrubokręta, czy czymś innym delikatnym i palcami zdjąć.

5. montaż koła - zakładamy koło z w/w tulejką dokręcając śurbę staramy się co jakiś czas uderzyć dłonią w koło, aby się naprostowało w bloku i znowu delikatne dokecenie do poczucia mini oporu - dziwnie się dokręcało. dokręcamy tak smo, jak śruba była zakręcona - na siłe, ale z wyczuciem

 

i tak w skrócie wygląda demontaż i montaż koła pasowego w silniku 2.0d / 163KM ale w innych będzie pewnie tak samo.

 

Jak coś to służę pomocą :mrgreen:

Opublikowano
Ta część jest przewidziana na ok. 150tyś/km i siłą rzeczy dłużej nie wytrzyma :cry2: no chyba że ktoś robi kilometry w powietrzu..... niestety tak jest we wszystkich dizelkach od BMW na VW, oplach kończąc..... ja w ASO jak dobrze pamiętam płaciłem za wszystko 1000-1200zł :D
  • Zarejestrowani
Opublikowano

tylko pisk?? ja gdzies czytalem ze silnik pracuje glosniej, bardziej klepie i ma taka typowa dla vw tdi "twarda" pracei wibracje sa odczuwalne w kabinie.

 

A wlasnie jak macie autko na luzie to czujecie cokolwiek ze to diesel?? Bo na u mnie czuc lekko na kierze pedalach i siedzeniach wibracje, a u brata w pasku b6 nic zupelnie jak by silnik byl wylaczony O_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
tylko pisk?? ja gdzies czytalem ze silnik pracuje glosniej, bardziej klepie i ma taka typowa dla vw tdi "twarda" pracei wibracje sa odczuwalne w kabinie.

 

A wlasnie jak macie autko na luzie to czujecie cokolwiek ze to diesel?? Bo na u mnie czuc lekko na kierze pedalach i siedzeniach wibracje, a u brata w pasku b6 nic zupelnie jak by silnik byl wylaczony O_O

nasze beemki maja silnik wzdluzny, a paski b5 tez, a b6 maja juz poprzeczny - jest roznica w kazdym innym aucie. w passacie b5 tez mialem minimalne wibracje i tu tez mam, ale ninimalne.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć.

118d e87 styczeń 2005 122km

Tak jak to jeden z kolegów pisał 150k km i musowa wymiana koła pasowego.

Jeśli chodzi o objawy to w moim przypadku był to metaliczny stukot słyszalny głównie na wolnych obrotach początkowo sporadycznie przy 150 000 km a kolo 155 strach było uruchamiać silnik.

Bardzo dokładnie opisany jest demontaż dodam tylko że w tej wersji nie ma żadnej nalepki /zasłonki a blokowanie wału odbywa się przez zablokowanie trybów koła chyba zamachowego od dołu jakimś naprawdę trwałym mocnym narzędziem

 

 

pozdrawiam i dziękuję

  • 8 lat później...
Opublikowano
Ok. A czysto technicznie.. Wał koniecznie trzeba blokowac? Jest to zabieg mający na celu ułatwienie odkrecenia koła? Czy jeśli odkrece śruby bez blokowania wału to coś się przestawia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedz co chcesz zrobic , bo temat dotyczy silnika 120d gdzie budowa kola jest inna niz w twoim silniku-odkrecisz duza srube i rozjedzie sie rozrzad...
Opublikowano
Chce po prostu wymienić to koło.. Zdjąć stare, zamontować nowe. Dlatego pytam czy w tym konkretnym silniku należy to koło koniecznie blokować i w jaki ewentualnie sposób.. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przytrzymaj jednym kluczem za duza

srube, zeby kolo sie nie obrucilo w lewo, bo moze przeskoczyc lancuch i to wystarczy zeby odkrecic te 6 srubek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.