Skocz do zawartości

320d wymiana lacznika elastycznego wydechu - Jak nalatwiej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

dzis znalazlem swoja przyczyne szarpania silnika podczas gaszenia

jest to czesc tzw amortyzator drgan (lacznik elastyczny wydechu) z rys ponizej:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=18_0663&hg=18&fg=10

 

i chcialbym to wymienic bo strasznie irytuje mnie to takie metaliczne drzenie na wolnych obrotach;/ no i mam kilka pytan odnosnie wymiany tego lacznika moze juz ktos go sam wymienial i pomoze:

- jak najlatwiej go wyciagnac ? czy musze odkrecac ten wstepny katalizator czy jakos dostane sie od spodu aby odciac ta drucianke?

- jaki dlugi i gruby mam kupic ten nowy lacznik?

 

 

pozdrawiam i licze na pomoc

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

Witam

Robiłem to w E46 320D CR .

Nie da się inaczej...... niezbędny kanał i zestaw kluczy.

Trzeba wyciągnąć katalizator,odkręcenie go od turbiny bywa kłopotliwe ,zapieczone szpilki i mało miejsca na manewry kluczem. Najlepiej po wyciągnięciu tego fragmentu układu wydechowego zmierzyć długość łącznika i dopasować coś na wymiar. Nie da się wymienić łącznika bez wyciągnięcia kata na zewnątrz.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Najłatwiej sciagnac obudowe pod silnikiem(i skrzynia) wyciąć stary łacznik i wstawic nowa elastyczna złaczke (koszt ok 50zl wymiary 12cm fi 120- o ile dobrze pamiętam) polecam wstawic równiez druga krótsza kawałek dalej poniewaz te zamieniki sa troche twardsze.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega mateusz89 ma racje, wspawaj sobie dwa łączniki bo ja wspawałem jeden i miałem spore drgania w srodku auta i 3 x tłumik mi pękł od tych drgan z jednym łącznikiem.
Opublikowano

ok juz wiem ze trzeba 2 laczniki tylko teraz zostaje kwestia jak to zrobic;)

czy musze zdemontowac ten katalizator czy zrobie to bez sciagania?

kolega ROGER-NYSA napisal ze trzeba niestety sciagac ;/ ale z ktorej strony jest tam najlepszy dostep ? od komory silnika czy od podwozia?

napiszcie co trzba zdemontowac aby to naprawic ;/

plastiki to wiem;) ale czy np. kolektor lub podobne trudno demontowalne rzeczy ;)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
ok juz wiem ze trzeba 2 laczniki tylko teraz zostaje kwestia jak to zrobic;)

czy musze zdemontowac ten katalizator czy zrobie to bez sciagania?

kolega ROGER-NYSA napisal ze trzeba niestety sciagac ;/ ale z ktorej strony jest tam najlepszy dostep ? od komory silnika czy od podwozia?

napiszcie co trzba zdemontowac aby to naprawic ;/

plastiki to wiem;) ale czy np. kolektor lub podobne trudno demontowalne rzeczy ;)

 

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/2000/may/browse/exhaust_system/diesel_catalyst/

 

kolego ważne aby przy pasowaniu łącznika (czyt. wstępne wspawanie ) należy robic to na aucie i z poprzykręcanymi wspornikami nr 13, pozwoli to odpowiednio ustawić łącznik wzgledem wydechu i zapobiegnie wibracją i pękaniom tłumika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi jak fachowcy pospawali na oko, to potem końcówka wydechu była krzywo, a gratis miałem też efekty dźwiękowe w postaci tarcia o podwozie. Dobre spasowanie to podstawa.
Opublikowano

hym

zrobil mi ''mechanik'' z tymi 2 lacznikami ale widocznie cos mechanikowi nie poszlo bo na tym 2-gim laczniku rura opadla i jest o jakies 3 cm nizej od podwozia a dodatkowo auto jest obizone (przeswit 6cm;/) no i na "spiacych policjantach" juz sie pozbylem tej satki oslaniajacej lacznik;/

i teraz mam pytanie jak to podwiesic bo ponowne spawanie raczej nie wchodzi;/

moze jakis dodatkowy gumowe podwieszenie tlumika?

macie jakas koncepcje wykonania?

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.