Skocz do zawartości

po strzale gazu ułamana dzwigienka zaworu co i jak ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

koledzy w trakcie jazdy coś strzeliło . Niemożna odpalić przy próbie odpalenie strzela :( i w gumie prowadzącej od kolektora do filtra powietrza jest strasznie dużo paliwa . koledzy pomóżcie i podpowiedzcie co sprawdzić , i co może być przyczyną ?? z góry dziękuje za pomoc

silnik m20b20

lpg II gen.

Edytowane przez salas89
Opublikowano
Wybuch gazu rozwalił Ci prawdopodobnie przepływomierz, sprawdź też czy nigdzie nie jest pęknięty przewód od przepływomierza. Warto zainwestować w klapkę przeciw wybuchową jeżeli zamierzać dalej śmigać na gazowni. Przyczyna strzału?? Kiedy ostatnio byłeś na regulacji gazu??
Opublikowano
miałem te objawy raz po strzale okazalo sie ze spadła mi taka rurka gumowa ,ktora idzie do tej gróbej rury od spodu silnika , tak jak u ciebie strzelalo na benzynie i gasło
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano (edytowane)

okazało się ze pękła jedna dzwigienka zaworów :( odpowiadajacy chyba za wdech i dla tego spaliny nie maja ujscia i strzela :( koledzy powiedzcie jak zabrac sie za naprawe , na co zwrócić uwage .

z góry dziękuje

http://img202.imageshack.us/img202/7504/1001052g.th.jpg

Edytowane przez salas89
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
możne być ze zawór będzie krzywy. moim zdaniem głowice trzeba drzeć
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tego co się orientuje to dźwigienki wszystkie powinno się za raz zmieniać, żeby było jednakowe, ale pewny nie jestem, niech koledzy podratują ;)
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Cóż czas chyba złapać się za portfel.. :( Miałem podobny temat, z tym, że dźwigienka nie pękła od wybuchu gazu (bo takowego nie mam), tylko zwyczajnie ze zużycia materiału podczas kręcenia silnika na wysokie obroty.

 

Jeśli zamierzasz jeździć tym autem dłuższy czas to polecam zrobić to, co ja zrobiłem za radą mechanika (i nie żałuje):

- zdjąć głowice

- posprawdzać wszystkie dźwigienki (u mnie jedna pękła i 2 inne były "wymęczone") - koszt dźwigienek to jakieś grosze

- sprawdzić czy zawory jakieś nie są do wymiany - u mnie dwa wydechowe wymieniliśmy (z tego co pamiętam niecałe 150 zł / szt do silnika M30)

- oblookać wałek rozrządu, czy nie jest dobity (krzywki powycierane) i jakby co wymienić (na co się zdecydowałem - koszt wałka ok 600 zł)

- potem zostaje splanowanie głowicy, założenie nowej uszczelki i złożenie do kupy

 

Dwa lata temu wyszło 1800 zł i to bez żadnej łachy (nie po znajomości w warsztacie zajmującym się BMW).

Opublikowano
niestety ostatnio jestem bezrobotny i musiałem pójść po kosztach :( . Dźwigienke wymieniłem bez ściągania głowicy , wyregulowałem sobie zawory i autko cyka sobie ładnie . Wymiana , regulacja i odpowietrzanie układu chłodzenia zajeło mi około 5 godzin ,a koszta zamkneły sie w 60 zł wiec nie ma tak złe :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.