Skocz do zawartości

swap m20b20 na 2.7 eta??


puchacz89

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to będzie jeździc podobnie, tylko będzie sie lepiej zbierać na niższych obrotach. Ale z tego co wyczytałem to do m20b20m można przełozyc sam blok z ETY 2.7, zostaje głowica z m20b20 pompe sie bierze z m20b25 i ponoć bardzo fajnie to lata. Sam myśle własnie nad takim pół swapem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest prawie takie samo:) Mowi, ze w jeden dzien damy rade to zrobić:)

Akurat w tym przypadku "prawie" robi o wiele większą różnicę, niż w reklamie piwa. Przerzucić silnik w jeden dzień to żaden problem. Przerzucić go tak, żeby działał jak należy, to coś zupełnie innego.

 

A w ogóle dlaczego chcesz swapować na taki akurat silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego puchacz, zdaj jakas fotorelacjie z tej operacji, jak to wszystko poszlo, bo jestem ciekaw, jak mi padnie (nie daj Boze ) dol silnika to moze warto wtedy sie pokusic o takie cus :) pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie cos sie nie zgadza :P 200 kucy hmm... chyba z jakas turbina,

 

pozatym glowice wedlug numerow katalogowych sa inne, tak wiec nie wiem jak to zadziala,

 

co do pompy paliwowej to w M20 i M30 nawet 3.5 litra sa te same wiec nie ma w tym zadnej roznicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier swego czasu miał E30 m20b20m i swapowany blok z ETY 2.7. Głowice pasują bez żadnego kombinowania. ZETY do m20b20m a z SETY do M20b25.

Tak więc cały osprzet został z starego silnika, tylko blok był z ETY i zmieniał pompe paliwa na tą z 2,5. Ale to może daltego, że jego już zdechała :)

Koniec konców taka kombinacja w E30 zdawała egzamin na 5. Bardzo fajnie to latało. (W sumie nawet zafajnie bo rozwalił auto na żelbetowym słupie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tez tak słyszałem, ze tak sie robi, ale u mnie to nie wchodzi w grę,mój silnik jest juz za bardzo zmeczony...

a jak ze spalaniem??słyszałem ze dosć mało pali?? przy spokojnej jezdzie nawet 9l/100km potrafi spalic.

9 litrów to pali przy dość szybkiej jeździe w trasie. :) Eta 2.7 (122km) w budzie e30 była moim pierwszym bmw,które zakupiłem 9 lat temu prosto z Niemiec.Auto w stanie idealnym i nie zagazowane.W drodze powrotnej mogłem bardzo dobrze wytestować spalanie(trasa Monachium -Częstochowa),nie powiem jechałem bardzo oszczędnie,prędkość od 90 do 110 km/h,spalanie ponad 6 litrów benzyny.Oczywiście po przeróbkach nie uzyskasz takiego spalania,albo moc albo oszczędność.

Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy to sie dowiem na dniach co w tym silniku zostało zmienione:) No a swój swap planuje zrobić jakos w maju,chłopaki teraz wsadzają 3,5 12zaworów do e30 mają troche roboty...narazie cos z wtryskami jest nie tak, za duzo pali, wtryski leją paliwo, i duzo paliwa jest w oleju...Jesli zacznie sie swap, to porobie foty i opisze co było robione i przerabiane by to wszystko ze sobą grało:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, sam planowałem przeszczeb bloku z ETY do m20b20. Na wszystkich forach piszą, że ETA do m20b20 a SETA do m20b25.

Pewnie do tych 180 trzeba by pomajstrować, ale i tak mysle że to dosyć tania i interesująca przeróbka dla posiadaczy m20b20 :)

Zwłaszcza, że ETA ciagnie fajnie od samego dołu a m20b20 od 4tyś rpm.

Czekamy na fotorelacje i kosztorys :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam, dziś nad ranem skończylismy przekdładke silnika...Mielismy mały problem z iskrą i pompą paliwa, ale okazało się ze mielismy 3 wadliwe czujniki połozenia wału...I tak oto dziś nad ranem wyjechałem swoim autkiem z garazu. Zeby zamocowac silnik musielismy nieco przerobic łape od silnika, wiązka z kablami została ze starego silnika. Powiem wam, ze teraz to autko to lata...wrazenia z jazdy są niesamowite,czuc moc i przyspieszenie, az wbija dosc mocno w fotel...Małe dodanie gazu i auto rusza z piskiem opon. Polecam wszystkim ten silnik,warto go zamontowac w e34:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.