Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W sumie to będzie jeździc podobnie, tylko będzie sie lepiej zbierać na niższych obrotach. Ale z tego co wyczytałem to do m20b20m można przełozyc sam blok z ETY 2.7, zostaje głowica z m20b20 pompe sie bierze z m20b25 i ponoć bardzo fajnie to lata. Sam myśle własnie nad takim pół swapem.
Opublikowano

No tez tak słyszałem, ze tak sie robi, ale u mnie to nie wchodzi w grę,mój silnik jest juz za bardzo zmeczony...

a jak ze spalaniem??słyszałem ze dosć mało pali?? przy spokojnej jezdzie nawet 9l/100km potrafi spalic.

Opublikowano
a co z elektryka? komp i przeplywka i reszta zostaje taka sama, plug&play, cos mi sie wierzyc nie chce
Opublikowano
Z tego co mi kolega powiedział, to większego problemu nie bedzie z tym swapem...wszystko jest prawie takie samo:) Mowi, ze w jeden dzien damy rade to zrobić:)
Opublikowano
wszystko jest prawie takie samo:) Mowi, ze w jeden dzien damy rade to zrobić:)

Akurat w tym przypadku "prawie" robi o wiele większą różnicę, niż w reklamie piwa. Przerzucić silnik w jeden dzień to żaden problem. Przerzucić go tak, żeby działał jak należy, to coś zupełnie innego.

 

A w ogóle dlaczego chcesz swapować na taki akurat silnik?

Opublikowano
Chcę go ponieważ jest on w prawie że w idealnym stanie, nie bierze grama oleju, jest czysty i suchy i biore go dobrego kolegi który robił ten silnik dla siebie...A po drugie , ten silnik ma troszke wiecej mocy niż oryginalnie,około 200 KM:)
Opublikowano
kolego puchacz, zdaj jakas fotorelacjie z tej operacji, jak to wszystko poszlo, bo jestem ciekaw, jak mi padnie (nie daj Boze ) dol silnika to moze warto wtedy sie pokusic o takie cus :) pozdro
Opublikowano
2.7 ETA 200KM? Przeciez to fabrycznie ma 129KM, z tego co wyczytałem to właśnie złozenie bloku z ety z głowicą z m20b20m i pompą z m20b25 daje koło 170-180KM. Co ta ETA ma w sobie że ma 200kucy?
Opublikowano

no wlasnie cos sie nie zgadza :P 200 kucy hmm... chyba z jakas turbina,

 

pozatym glowice wedlug numerow katalogowych sa inne, tak wiec nie wiem jak to zadziala,

 

co do pompy paliwowej to w M20 i M30 nawet 3.5 litra sa te same wiec nie ma w tym zadnej roznicy

Opublikowano

Szwagier swego czasu miał E30 m20b20m i swapowany blok z ETY 2.7. Głowice pasują bez żadnego kombinowania. ZETY do m20b20m a z SETY do M20b25.

Tak więc cały osprzet został z starego silnika, tylko blok był z ETY i zmieniał pompe paliwa na tą z 2,5. Ale to może daltego, że jego już zdechała :)

Koniec konców taka kombinacja w E30 zdawała egzamin na 5. Bardzo fajnie to latało. (W sumie nawet zafajnie bo rozwalił auto na żelbetowym słupie)

Opublikowano
No tez tak słyszałem, ze tak sie robi, ale u mnie to nie wchodzi w grę,mój silnik jest juz za bardzo zmeczony...

a jak ze spalaniem??słyszałem ze dosć mało pali?? przy spokojnej jezdzie nawet 9l/100km potrafi spalic.

9 litrów to pali przy dość szybkiej jeździe w trasie. :) Eta 2.7 (122km) w budzie e30 była moim pierwszym bmw,które zakupiłem 9 lat temu prosto z Niemiec.Auto w stanie idealnym i nie zagazowane.W drodze powrotnej mogłem bardzo dobrze wytestować spalanie(trasa Monachium -Częstochowa),nie powiem jechałem bardzo oszczędnie,prędkość od 90 do 110 km/h,spalanie ponad 6 litrów benzyny.Oczywiście po przeróbkach nie uzyskasz takiego spalania,albo moc albo oszczędność.

Nur bmw e32
Opublikowano
Co do mocy to sie dowiem na dniach co w tym silniku zostało zmienione:) No a swój swap planuje zrobić jakos w maju,chłopaki teraz wsadzają 3,5 12zaworów do e30 mają troche roboty...narazie cos z wtryskami jest nie tak, za duzo pali, wtryski leją paliwo, i duzo paliwa jest w oleju...Jesli zacznie sie swap, to porobie foty i opisze co było robione i przerabiane by to wszystko ze sobą grało:)
Opublikowano

hmm z tego co sie czyta i słyszy to blok z M20B27 czyli ety ale głowica z M20B25 :)

 

Pompa nic nie da po takiej przekładce trzeba by zrobić profesjonalna mapę na hamowni przerobić wydech i dolot, żeby to miało ze 180KM:)

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

Tak jak pisałem, sam planowałem przeszczeb bloku z ETY do m20b20. Na wszystkich forach piszą, że ETA do m20b20 a SETA do m20b25.

Pewnie do tych 180 trzeba by pomajstrować, ale i tak mysle że to dosyć tania i interesująca przeróbka dla posiadaczy m20b20 :)

Zwłaszcza, że ETA ciagnie fajnie od samego dołu a m20b20 od 4tyś rpm.

Czekamy na fotorelacje i kosztorys :)

Opublikowano
Co do kosztów, to moge juz cos powiedziec: silnik 1000pln, robocizne robią za free:) a powiedzcie mi, co z wałem?? wytrzyma czy moze byc za słaby od m20b20...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, dziś nad ranem skończylismy przekdładke silnika...Mielismy mały problem z iskrą i pompą paliwa, ale okazało się ze mielismy 3 wadliwe czujniki połozenia wału...I tak oto dziś nad ranem wyjechałem swoim autkiem z garazu. Zeby zamocowac silnik musielismy nieco przerobic łape od silnika, wiązka z kablami została ze starego silnika. Powiem wam, ze teraz to autko to lata...wrazenia z jazdy są niesamowite,czuc moc i przyspieszenie, az wbija dosc mocno w fotel...Małe dodanie gazu i auto rusza z piskiem opon. Polecam wszystkim ten silnik,warto go zamontowac w e34:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.