Skocz do zawartości

Jazda bez termostatu ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy poza termostatem silnik ma jakiś inny mechanizm utrzymywania stałej temperatury ?

Pytam, bo oddałem auto do warsztatu; po zakupie w komisie jeździłem juz parę tygodni, ale przed dłuższa trasą zdecydowałem się wymienić olej i płyn w chłodnicy. Jak wyjechałem od mechanika to po 1 km silnik się zagrzał. Pomyślałem, że go nie odpowietrzyli, poczekałem aż wystygnie i wróciłem do warsztatu, tam musieli znowu czekać aż wystygnie więc zostawiłem im auto na noc.

Następnego dnia facet zadzwonił i stwierdził, że naprawione, ale muszę dopłacić za termostat, bo nie było wcale i musieli włożyć nowy.

Mam więc wątpliwość, czy to możliwe, by przed wymianą płynu silnik zrobił kilkaset kilometrów i w mieście i na trasie całkiem normalnie – bez skoków temperatury, bez termostatu ?

Opublikowano
na moje to cie w wała probują zrobić. Bez termostatu by sie dlugo nagrzewal, albo w ogóle silnik byłby niedogrzany, bo caly czas mialby duzy obieg otwarty na maks. Tylko w korkach moglby dobic do normy ale wg mnie nie trzymalby temperatury równo.
Zbir
Opublikowano
Jeżdżąc bez termostatu w lecie możesz tylko zauważyć coś na trasie (wtedy wskazówka spada w dół), bo w mieście temp. rośnie tylko trochę wolniej niż z termostatem i trzyma temp., natomiast zimą to wskazówka od temp. nie wychylała by się ponad niebieskie pole. Sprawdzone :)
Pozdrawiam !
Opublikowano

potwierdzam poprzednie posty!!!

 

Jak silnik Ci się zagotował to ja bym starał się powiedzieć, ze termostat się zablokował i nie działa i trzeba wymienić....

 

Jak ktoś Ci wmawia że gotuje Ci się silnik bo wogóle nie ma termostatu to szybko uciekaj z tego zakładu .... :duh:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Przede wszystkim zanim co, to z ktorego roku jest auto?

 

w M52 ten fragment ukladu chlodzenia wystepowal w dwoch

odmianach - w starszych silnikach byl klasyczny termostat

a w nowych termostatu juz w ogole nie ma (!) w jego miejsce

jest zastosowany elektryczny zawor sterowany ze sterownika

silnika DME czyli posrednio z czujnika temperatury glowicy.

 

Albo podaj piec ostatnich cyfr VIN to sie sprawdzi

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Jeżdżąc bez termostatu w lecie możesz tylko zauważyć coś na trasie (wtedy wskazówka spada w dół), bo w mieście temp. rośnie tylko trochę wolniej niż z termostatem i trzyma temp., natomiast zimą to wskazówka od temp. nie wychylała by się ponad niebieskie pole. Sprawdzone :)

 

W E39 jest ten glupi "buforowany" elektrniczny wskaznik temperatury

ktory pomiedzy 75 a 105 stopni bedzie stal centralnie na srodku - nie

bedzie zauwazalnych zadnych wahan chyba ze temperatura wyjdzie poza

ten zakres

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Albo podaj piec ostatnich cyfr VIN to sie sprawdzi

Ostatnie 5 cyfr z VIN to 05649

Na RealOem pokazuje mi, że jest to model z kwietnia 1998

 

Nie zalapales sie ;) Elektryczny termostat wszedl od wrzesnia 1998 -

u Ciebie jest zwykly, mechaniczny. Teraz tak: odpowietrzenie motoru

M52 w E39, szczegolnie jesli masz akumulator ciepla (LWS) albo

ogrzewanie postojowe to jest zupelnie nietrywialna sprawa i np w moim

aucie dopiero trzecia proba dala poprawne i pelne odpowietrzenie

motoru, a po powrocie do domu i tak jeszcze musialem dolac troche wody - po drodze zgubilem jakis "babel" powietrza z ukladu.

 

Mechanik albo cos sciemnia, albo w trakcie naprawy uszkodzili jakis inny

element ukladu chlodzenia, albo wlozenie termostatu ograniczylo na tyle

przeplyw plynu ze ujawnila sie inna wczesniej istniejaca usterka ukladu

chlodzenia np zakitowana chlodnica.

 

Nalezalo by zadac sobie pytanie, dlaczego auto mialo termostat

wyjety - ano zapewne wlasnie dlatego, ze cos sie w nim przegrzewalo...

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
moim zdaniem "bez termostatu" ma znaczenie...z zepsutym termostatem!!! :norty: np. jezdze bez wspomagania [bo mi sie skopala pompa]...
Opublikowano
moim zdaniem "bez termostatu" ma znaczenie...z zepsutym termostatem!!! :norty: np. jezdze bez wspomagania [bo mi sie skopala pompa]...

 

No tak ale wczesniej bylo dobrze a teraz sie przegrzewa - slowem

mechanik co w tym grzebal tak czy inaczej cos spapral

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Nalezalo by zadac sobie pytanie, dlaczego auto mialo termostat

wyjety - ano zapewne wlasnie dlatego, ze cos sie w nim przegrzewalo...

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale wcześniej też była popsuta pompa wodna (taki moduł z 2 elektrozaworami), po jej wymianie klima zaczęła normalnie działać (wcześniej grzała na szyby i nogi, chłodziła na twarz). Ale po jej wymianie silnik się chyba nie przegrzewał (przynajmniej przez 2 dni, bo tyle czasu jeździłem do momentu wizyty u mechanika).

Opublikowano
moim zdaniem "bez termostatu" ma znaczenie...z zepsutym termostatem!!! :norty: np. jezdze bez wspomagania [bo mi sie skopala pompa]...

Bez termostatu - w tym przypadku chodziło o całkowity brak termostatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.