Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Koledzy.

 

A'propos ubezpieczenia autoszyba w PZU: to jest krótko mówiąc do d... sorry za wyrażenie ale jestem wkurzony po dzisiejszej rozmowie z nimi. Generalnie nie polecam!!!

 

Pękła mi szyba i zgłosiłem to do Pzu - powiedziano mi ze w ciagu 48h ktos sie ze mna w tej sprawie skontaktuje i umówi mnie w dogodnym terminie i miejscu na wymianę. dzisiaj zadzwonił facet z Autoglass Jaan i chciał sie umówić na wymianę. Wszytko do tej pory ok tylko ze na wymiane mam podejchać do Stalowej Woli albo Rzeszowa a ja jkestem z Mielca to ok 70 km w jedną stronę w obydwu przypadkach. Ja na to ze chce blizej bo nie bede tyle jeździł - i nie będę brał specjalnie urlopu na to. aha szyba jaką chcą założyć to nordglass a ja oryginalnie mam saint gobain. czytałem o tych norglassach i nieciekawe opinie krążą o nich. powiedziałem ze chce inna szybę - nie oni mają tylko takie.

Zadzwoniłe do PZU - chce zeby umowili mnie gdzie indziej: Pani powiedziala ze przekaze moja prośbe. po 25 min zadzwonił gosciu z PZU i poinformował mnie ze nie mam mozliwosci wymienić ta szybę gdzie indziej bo oini z autoglass jaan maja podpisana umowę. ja na to ze to problem dla mnie z racji wykonywanej pracy i chce to zalatwic blizej a FV do zakładu pzu doniose i mi kase zwrócą. Też się nie da.

Problem polega na tym ze mnie wprowadzili w błąd: podaczas podpisywania umowy i kiedy zawierałem umowę autoszyba poinformowano mnie że PZU ma podpisane umowy z warsztami w calym kraju. kiedy chciałem się dowiedzieć jakie sa to warsztaty w poblizu mojej miejscowosci - nie udzielono mi takiej wiadomości, a na stronach pzu tez ich nie znalazłem. dopiero jak zglosiłem szkodę to sie dowiedziałem. Dla mnie ewidentne wprowadzenie w bład!!! gdybym mial swiadomość że mam jeżdzić na naprawe szyby po 70km to bym olał to ubezpieczenie i bym go nie zawierał. nie mówie już o tym ze chca mi założyc norglassa a ja go nie chce. aha za dojazd oczywiscie nie zwróca!

 

Tak postępuje zakład w którym ubezpiczam auto od 10 lat zero powazania dla klienta. zero elastyczności

 

zastanówcie się zanim to ubzpiczenie zawrzecie - zwłaszcza jeśli w Waszej miejscowości nie ma firmy Autoglass Jaan.

 

Pozdrawiam

 

Zbyszek

 

PS MOze doradzicie jak ten problem rozwiazac i jak sie dogadac z PZU

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Napisac do Rzecznika Ubezpieczonych.

z PZU chyba nie powojujesz, bo bedza sie zapierac jak zaba blota, ze w OWU jak byk stoi, ze zwracaja tylko za naprawe we "wlasnym" serwisie.

 

pzdr

GreenEvil

Dosiadales kiedys arabki? Idac stepa wsluchaj sie w nia, a zobaczysz jak kazdym drgieniem miesnia wyrywa sie do cwalu.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=126984

Opublikowano

Przecież wszystko jest jasno i wyraźnie opisane w OWU PZU autoszyba wystarczy przeczytać par. 5.1 , par. 19 i par. 21,1.

Rzecznik Ubezpieczonych tu nie ma nic do działania bo to ubezpieczenie jest umową miedzy dwiema stronami.

 

Moim zdaniem brak jest w umowie określenia miejsca naprawy , mowa jest tylko o zorganizowaniu i pokryciu kosztów naprawy i w tym zakresie PZU dopełniło by warunków umowy.

 

par.19 - zastosowana do wymiany szyba musi być tej samej jakości, co szyba której dotyczy wypadek. Miałeś oryginalną szybę bmw to za taka muszą zapłacić. Nordglass produkuje szyby o porównywalnej jakości a więc nie takiej samej.

 

Napisz pismo że mają ci zorganizować wymianę szyby na tej samej jakości co miałeś a jak nie to zlecisz naprawę we własnym zakresie par. 21.1 pkt 3

Opublikowano

Wiesz Kolego...

 

dzwoniłem dzisiaj znowu do PZU... i powołałem się na na brak zapisu w OWU o firmach które montują szyby... nic to nie daje - oni wiedzą swoje... ja powiniem wiedziec zawierajac umowe gdzie sa te warsztaty. no jak miałem wiedziec jak mi nikt takiej informacji nie udzielił... mało tego w OWU tego nie ma, a jak kiedyś pytałem z ciekawosci na infolini to powiedzili mi ze jak zgłoszę szkodę to się dowiem... no się kurde dowiedziałem!!!

 

oczywiscie stoja na stanowisku ze szyba nordglass to oryginał... ja na to ze zapis mówi tak a tak - a oni i tak swoje... generalnie zapisy w OWU sa skonstruowane tak ze mona je dwojako interpretować - klient rozumie je po swojemu, a oni interpretują je po swojemu.

Brak mi tu wyrozumiałości i zrozumienia dla klienta - którego traktują z góry i myśla ze mogą go kopać po dupie.

 

Nie wiem co dalej robić - czy rzeczywiscie pisać do nich pismo, czy do rzecznika praw konsumenta czy rzecznika ubezpieczonych, czy do wszystkich naraz. nie chce tego tak zostawić - nawet jesli to nic nie da przynajmniej będą musieli sie tłumaczyć. Wydaje mi sie ze jeśli czegoś nie ma wyraźnie w umowie napisane to tego nie ma, a ja nie podpisałem sie pod umową w której jest napisane gdzie mam wyminienić tą pieprzoną szybę! Widze ostatnio pewną prawidłowość w działaniach wielu firm: najpierw wyciągnąć kase a potem kopać klienta w dupe.

 

pozdrzawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Dzięki. Zrobie tak jak mówisz.

 

W sumie to trochę złość mi przeszła - ale to pewnie pod wpływem C2H5-OH. Tak naprawde chodzi o zasady. Nie lubie być robiony w konia i nie lubie tym bardziej jak ktoś za mnie o czymś decyduje. I wkurza mnie podejście firmy do klienta. Chyba zapomnieli o takim haśle popularnym dawniej "nasz klient - nasz pan".

Denerwuje mnie tez to że zostałem wprowadzony w bład - a oni się nie chcą do tego teraz przyznać - zero cywilnej odwagi.

 

Druga sprawa to naczytałem się dziś trochę opinii o Nordglassie i nie są to pochlebne opinie. generalnie szyby cieńsze, czasem zdarza się że źle wyprofilowane i odstają, a trzeciua rzecz to że szybko się rysują w porównaniu do oryginalnych.

 

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Hej Kolego...

 

dzięki za porady. W sumie zadzwoiniłem na infolinie do Rzecznika Ubezpieczonych z pytaniem co mam zrobić i polecił napisać odwołanie do PZU a kopię wysłać do nich dla informacji. Obiecali zająć się tym tematem ponieważ jak mi Pani powiedziała już się tym tematem zainteresowali ze względu na inne sygnały i zgłoszenia od innych konsumentów.

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

I jak tam z tą szybą?, nadal się bujasz, czy zdecydujesz się przyjechać do Rzeszowa ? :)

Moim zdaniem trochę przesadzasz z tym wyborem firmy świadczącą montaż, 70km to nie jest dużo, to że pracujesz to słaba wymówka. Weź jeden dzień wolnego i zabierz małżonkę/narzeczoną na zakupy do RZ :)

Natomiast odnośnie co do wyboru marki szyby, możesz mieć rację, obecnie sam czekam na kontakt również z AutoGlass za sprawą firmy Hestia i z tejże firmy Pani na infolinii powiedziała mi że w AutoGlass mają w ofercie właśnie NordGlass i Securit. Mam nadzieję że będę miał możliwość montażu szyby Securit. Jeżeli nie to będzie Nordglass o ile wizualnie nie odbiega od tej oryginalnej. W końcu moje i twoje auto jest ponad 10 letnie i ja bynajmniej nie będę się unosił z tego względu że nie jest to ta która szła na pierwszy montaż. Więcej zależy od szczęścia i przypadku jak długo dana szyba pojeździ a nie od producenta. Dodatkowo z tego co się orientuje to twój model nie ma podgrzewania przedniej szyby, nie ma pola na czujnik, tylko jest wyposażony w najbardziej standardową szybę. Ubezpieczanie w PZU za szyby to bodajże 50zł, ja płaciłem w Hesti 75 zł. Mi się opłacało ubezpieczyć, a tobie? Gdybyś nie ubezpieczał to montował byś w ASO BMW?

BMW
Opublikowano

Hej Kolego...

 

Nie chodzi o fakt czy mi się chce czy nie chce przyjeżdzać do Rzeszowa.

Chodzi o to że wprowadzono mnie w błąd kiedy podpisywałem umowę i dwa razy pytałem gdzie ewentualnie będę tą szybę mógł wymienić - powiedziano mi że wszędzie. Przez myśl mi nawet nie przeszło że będę musiał zapieprzać gdzieś z tym.

Kolego - tak się składa że dla mnie jest problemem wzięcie dnia urlopu i nie zamierzam nigdzie jeżdzić.

Druga sprawa- masz rację- nasze auta nie są już młode ale czy dlatego mam montować gorszej jakości część niż wynika to z umowy jaką zawarłem z PZU? Czy jeśli kupujesz do swojego auta np sworznie to kupujesz je za 25 zł szt "no name" czy 80 zł/szt oryg. Lemforder? Ja stawiam na jakość! Może szyba wizualnie nie odbiega od oryginalnej ale z tego co przeczytałem po różnych forach - nie tylko BMW - dowiedziałem się że błyskawicznie się rysuje oraz niektóre odstają w narożnikach. Skoro jest napisane że "par.19 - zastosowana do wymiany szyba musi być tej samej jakości, co szyba której dotyczy wypadek." to dlaczego mam pozwolić żeby montowali jakiś zamiennik.

Wolisz czekoladę czy wyrób czekolado-podobny?

Poza tym do któregokolwiek konsultanta bym nie zadzwonił to każdy interpretuje zapisy w inny sposób, ale oczywiście w sposób dla siebie korzystny. Tymczasem art 385 KC mówi że jeśli przepisy są niejednoznaczne należy je interpretować na korzyść klienta.

 

Może i masz rację - że sprawa nie warta zachodu - ale wydaje mi się że warto walczyć o swoje.

 

Na razie złożyłem odwołanie i czekam na odpowiedź. Jak będę miał jakies info to napiszę.

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Do mnie właśnie dzwoniła kobieta z centrali firmy EuroGlass i umówiła mnie do ich oddziału w Rzeszowie za trzy dni. Nie tak jak podałem poprzednio że z AutoGlass, -mój błąd. Bez problemu dla mnie ma być szyba Securit plus uszczelka. Nadmieniła że gdybym miał inną (pewnie miała na myśli oryginał) to by dla mnie próbowali sprowadzić, ciekawe z jakim skutkiem, ale mi wystarczy ten producent. W czwartek napiszę co i jak zostało załatwione.

Piszesz że wprowadzono cię w błąd bo zrozumiałeś że będziesz mógł wymienić ją wszędzie. Otóż było by to udogodnieniem dla Ciebie, ale zastanów się jak by to skomplikowało sprawę ubezpieczycielom a pewnie w konsekwencji ostatecznemu klientowi. Dzięki temu że mają wyłącznie jednego likwidatora szkody którym jest firma działająca w wielu regionach kraju mają pewną kontrolę nad ich wykonawstwem i nie ma dużego ryzyka do nadużyć. Co z takiego rozwiązania ma klient:

A przede wszystkim bardzo szybkie rozpatrzenie reklamacji - prostsze od reklamacji choćby telefonu komórkowego, gdyż ja zgłosiłem szkodę telefonicznie o 11 rano. Kobieta na infolinii już zatwierdziła moje roszczenia i powiedziała żebym oczekiwał w 24h na kontakt firmy która usunie szkodę. Po czterech godzinach otrzymałem telefon z EuroGlass i pracownik umówił mnie na termin wykonania usługi. Nie musiałem wychodzić z domu, nawet gdybym był za granicą podejrzewam że nie stanowiło by to uzgodnienie dowolnego terminu. Każdemu przed zgłoszeniem szkody radzę zapoznać się z regulaminem dlatego że umowy zawierają warunki na których ubezpieczyciel może odstąpić od zatwierdzenia szkody. np jeśli powstała by ona poza granicami RP. dlatego celowo tutaj to piszę gdyż ubezpieczyciel w przypadku takich okoliczności jak uszkodzona szyba nie jest w stanie dojść gdzie miało miejsce zdarzenia. Prostota zgłoszenia szkody ewidentnie wpływa na jakość obsługi klienta.

Kolego Maverick13 porównujesz szybę do elementów podwozia, uważam to za zbyt naciągane, co do elementów nadwozia to się zgodzę z tobą, ale szyba ma zupełnie inny charakter. Taka firma jak Nordglass to nie chiński produkt, i z pewnością w lepszym stanie od ponad 10 letniej oryginalnej BMW szczególnie przez wzgląd na jej przejrzystość zwłaszcza w nocy. Pamiętam gdy sam kiedyś wymieniałem, co prawda w Audi 80 i tam poszedłem po kosztach byle wizualnie było taka sama. Byłem mega zadowolony w stosunku do stanu z przed (z oryginałem), auto szybko sprzedałem dlatego nic więcej nie mogę napisać na ten temat, dlatego też wydaje sie mi trochę naciągane takie klasyfikowanie NORDGLASS pośród podróbek. Mój kolega z Biłgoraja również ostatnio wymieniał szybę w Ford Transit Connect w Stalowej Woli gdyż w Biłgoraju nie ma zakładu który by działał na usługi PZU. Dlatego że prowadzi własną firmę transportową nie mógł się udać osobiście, bez problemu zastąpił go kolega.

Nic, tylko życzyć ci powodzenia w biurokracji ;)

BMW
Opublikowano

Hej...

 

Ja jednak uważam ze jest różnica pomiędzy oryginałem a zamiennikiem. Moze bym tak nie pyszczył gdyby polubownie zaproponowano mi założenie Securita firmy Saint Gobain (u mnie to jest własnie oryginał) lub Pilkingtona.

Mnie powiedziano że nie ma innej możliwości jak tylko i wyłącznie Nordglass.

 

Kolego - oczywiście że byłoby dla mnie wygodniej gdybym mógł wymienić szybę w mojej okolicy. Jak już wspomniałem pytałem o warsztaty które się tym zajmują i nic mi na ten temat nie powiedziano. Dowiedziałem się tylko tyle ze mają podpisane umowy z "warsztatami w całym kraju". Nikt nic nie pisnął ani słowka o firmie Autoglass Jaan. Nie dowiedziałem się tego ani od agenta ani na infolinii. Dopiero w momencie zgłoszenia szkody się o tym dowiadujesz. Myślę że coś tu jest nie fair. Nawet na stronie internetowej ani słowka o tym.

 

Ok zgadzam się z Toba że nowa Nordglass jest lepsza od starej porysowanej i peknietej. Ale skoro ma być oryginał to chce orygianał - i to jest chyba logiczne.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Ja już mam szybę wymienioną, na miejscu musiałem jeszcze raz wypełnić formularz który defakto już był wypełniany podczas pierwszej rozmowy na info-lini.

Wymiana szyby zajęła coś około 30-40min. Widać że pracownicy mają niesamowitą wprawę jednakże taka szybkość potrafi zgubić. Podczas pracy nie patrzyłem na ręce, trochę nie wypada ;) jednakże na samo zakończenie warto dopilnować, Maska zamknięta i pozwalają odjechać. Zapytałem czy już wszystko OK? - tak tak można jechać. Więc się pytam co to była za uszczelka? ( miałem na myśli tą z ściany grodziowej) Nie zauważyli że leżała centralnie przebiegając po wentylatorze od Visco. Wiadomo każdemu może się zdarzyć. Ale moim zdaniem zabrakło tego profesjonalizmu na sam koniec gdzie jeszcze trzeba te 15 sekund poświęcić na powtórne przeanalizowanie wszystkich czynności gdyż inni klienci czekają. Wniosek z tego płynie następujący że nie ufajcie nikomu.

Gdybym z własnej kieszeni miał zapłacić za wymianę kosztowało by mnie ta usługa + szyba (saint gobain securit) + uszczelka + razem około 500zł

PS. Pytałem pracowników o firmę NordGlass, Powiedzieli że to Polski producent i nie robili jakiś zastrzeżeń.

BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.