Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam pęknięte szkło halogenu (mpakiet okrągłe) na allegro widziałem że można kupić samo szkło tylko czy ono jest klejone do halogenu czy jak sie je wymienia - może ktoś z Was już to robił lub rozbierał halogen - pytałem o to w innym dziale ale zero odzewu może tu ktoś udzieli mi informacji jak sie do tego zabrać i czy warto kupować samo szkło
Opublikowano

Witam.

Ostatnio robiłem blacharkę auta i też chciałem wymienić 'nieładne' szkło halogenu. Na allegro znalazłem sporo ofert z halogenami (ze szkłami gładkimi i 'pręgowanymi') cena całych halogenów zniechęciła mnie do dalszych poszukiwań samych szkieł. Zamontowałem kompletny halogen i przypuszczam, że gdybym zakupił same szkła, to czas montażu tego w przeliczeniu na złotówki zupełnie by mi się nie opłacał.

Zatem polecam przegląd dostępnych ofert do całych lamp halogenowych....ja zapłaciłem za sztukę 139 zł.

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Opublikowano
mam pęknięte szkło halogenu (mpakiet okrągłe) na allegro widziałem że można kupić samo szkło tylko czy ono jest klejone do halogenu czy jak sie je wymienia - może ktoś z Was już to robił lub rozbierał halogen - pytałem o to w innym dziale ale zero odzewu może tu ktoś udzieli mi informacji jak sie do tego zabrać i czy warto kupować samo szkło

Ja miałem pęknięte szkło w halogenie m-pakietowym i zakupiłem na Allegro samo szkło (za 50pln bodajże). Wymieniłem i jest ok. Szkło jest klejone na ten kit. Powoli daje się to oderwać (można suszarką podgrzać) i zamiast uszkodzonego pakujemy nowe (są także w sklepach motoryzacyjnych i nawet marketach budowlanych specjalne kity/masy do klejenia szkła/lamp samochodowych). Można też to przykleić jakimś dobrym silikonem.

Pzdr.

Opublikowano
U mnie są halogeny z przed liftu. Szkło czyste i wersja bez M-Pakiet ale myślę że idea taka sama. Mianowicie auto kupiłem z uszkodzonym halogenem, szkło wybite i odblask do bani. Nawet się ucieszyłem gdy na allegro zobaczyłem takie same podróbki za około 50 zł, Kupiłem , zamontowałem, choć z tym był lekki kłopot bo gniazdo nie miało zatrzasku na wtyczkę !!!. Ale cóż mam wymagać za jedyne 50 zł. Po pierwszym myciu małe akwarium w halogenie ! Gdy tak trochę pojeździłem i postanowiłem go uszczelnić, kleju do szyb nie kupowałem, był na stanie w warsztacie, czyli koszt w moim przypadku odpada, o dziwo szkło trzymało się na słowo honoru, odłupałem ręką jak bym otwierał Kinder niespodziankę. Po oczyszczeniu, uszczelniłem wtyk gniazda tymże klejem, w tym miejscu był totalny brak szczelności. Ponadto aby uszczelnić wtyk musiałem wyjąć klosz, czyli wykręcić go z regulacji, piszę o tym dlatego że ta regulacja jest tak jakby jednorazowa, używając jej więcej jak dwa razy zerwie się gwint lub rozszczelni się halogen. Piszę to dlatego aby uprzedzić przyszłych kupujący jeśli mają dylemat czy kupić same szkło za jedyne 30zł lub cały halogen za 50zł to stanowczo polecam szkło dlatego że w obu przypadkach trzeba będzie sięgnąć po klej, zwłaszcza gdy posiadasz jeszcze oryginalne halogeny. Poza tym z zewnątrz wygląda wszystko OK i nie widać że to coś gorszego niż chińszczyzna ;)
BMW
Opublikowano
dziękuje za odpowiedzi - chyba jednak zdecyduje sie na samo szkło tylko może mi ktoś opisać jak je wymienić tzn jak wyjąć halogen ze zderzaka czy co tam trzeba zrobić (jakieś zadania specjalne?) :D
Opublikowano
dziękuje za odpowiedzi - chyba jednak zdecyduje sie na samo szkło tylko może mi ktoś opisać jak je wymienić tzn jak wyjąć halogen ze zderzaka czy co tam trzeba zrobić (jakieś zadania specjalne?) :D

Jeśli chodzi o m-pakietowy halogen to najpierw podważasz czymś te plastikowe zaślepki które są razem z tą obrączką wokół halogenu. One trzymają na takie ząbki - 2 ząbki od strony środka zderzaka i jeden ząbek od strony boku zderzaka. W przypadku lewej zaślepki (od strony kierowcy) jest trochę mniej tych ząbków o ile dobrze pamiętam bo zaślepka jest krótsza - jest w niej wlot powietrza dodatkowy. Po wyjęciu tych plastikowych zaślepek masz tylko jedną śrubkę do odkręcenia - jest na wierzchu. Po jej odkręceniu halogen powoli wysuwasz do przodu (w pewnym momencie trzeba go trochę obrócić pod lekkim kątem bo bebechy trochę zaczepiają o zderzak - ale to wyczaisz już podczas wyciągania. W każdym razie nic na siłę! Co do szkła to można podgrzać suszarką i potem podważać jakimś śrubokrętem między szkłem a obudową halogenu. Ale też nie za wszelką cenę i na siłę żeby nie pokieraszować plastikowej obudowy/rynienki halogenu. Potem wyczyścić dokładnie tą rynienkę w której osadzone jest szkło, odtłuścić i przykleić na silikon lub inną masę plastyczną - np do klejenie lamp samochodowych.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.