Skocz do zawartości

e60 - 530d czy 535d ?? Co sądzicie?


Bidon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Będę zmieniał e39 na e60 i zastanawiam się nad wielkością silnika. Aktualnie mam w e39 3.0d/192km. Nie chcę się przesiąść na słabszy a raczej szukam większej mocy. Wiadomo kupując e60 3.0d dostaje minimum 218km i to jest ok, ale może być bardziej ok w postaci 272km w 535d:) I tu powstaje pytanie, czy 535d nie jest awaryjna? Pytam, ponieważ kiedyś silniki BMW 2.5d były montowane w oplach omega i były to konstrukcje dość awaryjne jak słyszałem. Również słyszałem, że 2.5d montowane w VW i Audi były dość wadliwe. Pytanie czy ta połówka (.5) jest taka nietrafiona czy po prostu tak wtedy wyszło niefartownie konstruktorom tamtych silników. Mam ogromną chrapkę na 535d ale jeśli ma sprawiać kłopoty, to odpuszczę. Pytanie do Was jako do użytkowników silników 535d i być może mechaników, znawców, co sądzicie o tym silniku i jakie są Wasze doświadczenia?

 

Bardzo dziękuję za wszelkie informacje i podpowiedzi!

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem to obydwa silniki mają tę samą pojemność. 535d ma dwie turbiny za miast jednej. Co do awaryjności itd. to jes tu na forum już wiele tematów na temat obydwu silników. Ja osobiście mam 530d i puki co na awaryjność narzekać nie mogę(odpukać w niemalowane :D ). Przebieg 180k km i silnik sprawuje się rewelacyjnie, wymieniane podstawowe części eksploatacyjne no i może + kolektor ssący. Ogółem jestem bardzo zadowolony z autka. Wiadomo, że przy 535d ryzyko ewentualnej usterki wzrasta bo silnik jest bardziej wysilony i podwójnie uturbiony aczkolwiek te 280KM na pewno daje większą frajdę. No i ciężko jest znaleźć takie autko w rozsądnych pieniądzach(pojęcie względne) i z jak najniższym przebiegiem(autentycznym)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem to obydwa silniki mają tę samą pojemność. 535d ma dwie turbiny za miast jednej. Co do awaryjności itd. to jes tu na forum już wiele tematów na temat obydwu silników. Ja osobiście mam 530d i puki co na awaryjność narzekać nie mogę(odpukać w niemalowane :D ). Przebieg 180k km i silnik sprawuje się rewelacyjnie, wymieniane podstawowe części eksploatacyjne no i może + kolektor ssący. Ogółem jestem bardzo zadowolony z autka. Wiadomo, że przy 535d ryzyko ewentualnej usterki wzrasta bo silnik jest bardziej wysilony i podwójnie uturbiony aczkolwiek te 280KM na pewno daje większą frajdę. No i ciężko jest znaleźć takie autko w rozsądnych pieniądzach(pojęcie względne) i z jak najniższym przebiegiem(autentycznym)

 

 

Aaaa, to ja w takim właśnie nadrobiłem braki w wiedzy o tym silniku.. Myslałem, że 535 to 3.5 litra silnik.. :( No tak, człowiek uczy się przez całe życie:) Ale wcześniej nie patrzyłem w ogóle na ten model, więc niech to będzie usprawiedliwieniem:) Czyli po prostu są tam dwie turbiny, ok, to naświetla mi sprawę. Co do ceny i przebiegu to w sumie i tak kupuje auto za granicą gdyż nie mieszkam w PL i ceny są prawie takie same jak 530d.

 

Dzięki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna turbina jest mniejsza i działa w dolnym zakresie obrotów, a druga większa działa w zakresie górnym. Nie możliwe, żeby gdziekolwiek ceny obu aut były takie same. Zawsze 535d jest droższa od 530d przy przybliżonych przebiegach i rocznikach.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna turbina jest mniejsza i działa w dolnym zakresie obrotów, a druga większa działa w zakresie górnym. Nie możliwe, żeby gdziekolwiek ceny obu aut były takie same. Zawsze 535d jest droższa od 530d przy przybliżonych przebiegach i rocznikach.

 

 

E nie, no ja nie napisałem, że ceny są takie same tylko, że są zbliżone. Różnica jest w granicach 2000 - 3000tyś euro, co jest dla mnie zbliżoną ceną. Dzięki za info o turbinach, nie wiedziałem, że tak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa tam jeszcze inne drobne roznice, ogolnie dwa silniki bardzo dobre, psuja sie jak cholera ale nie silniki ;-) to juz wieksza bomba elektroniczna i czym lepszy wypas bedzie tym wiecej mozliwosci popsucia elektroniki ale pod wzgledem mechanicznym jak dla mnie super, nie zamienilbym za zadne skarby na 530d choc to tez fajne autko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa tam jeszcze inne drobne roznice, ogolnie dwa silniki bardzo dobre, psuja sie jak cholera ale nie silniki ;-) to juz wieksza bomba elektroniczna i czym lepszy wypas bedzie tym wiecej mozliwosci popsucia elektroniki ale pod wzgledem mechanicznym jak dla mnie super, nie zamienilbym za zadne skarby na 530d choc to tez fajne autko

 

 

Irko a tak przy okazji, jak lecisz i chcesz wyprzedzać, to powiedzmy w manualu mogę zredukować bieg na niższy, a jak to jest z automatem, trzeba mu pocisnąć pedał w dechę, żeby załapał co chcę zrobić i nabrał mocy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybko ogarniesz, jak chcesz przyspieszyc zeby wyprzedzic to wciskasz pedal z uczuciem i redukuje ci bieg a jak chcesz zerwac asfalt to wciskasz tzw kick down (masz dwustopniowy pedal gazu) i wtedy juz redukuje ci dwa biegi i fajnie wciska nawet przy duzych predkosciach :wink: zeby plynnie przyspieszyl to wystarczy pedal wcisnac do polowy i spokojnie mozesz wyprzedzac, gaz do dechy to w jakichs skrajnych sytuacjach lub jak chcesz sie pobawic a bedziesz chcial na pewno ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybko ogarniesz, jak chcesz przyspieszyc zeby wyprzedzic to wciskasz pedal z uczuciem i redukuje ci bieg a jak chcesz zerwac asfalt to wciskasz tzw kick down (masz dwustopniowy pedal gazu) i wtedy juz redukuje ci dwa biegi i fajnie wciska nawet przy duzych predkosciach :wink: zeby plynnie przyspieszyl to wystarczy pedal wcisnac do polowy i spokojnie mozesz wyprzedzac, gaz do dechy to w jakichs skrajnych sytuacjach lub jak chcesz sie pobawic

 

Ożesz.. Ale mi smaka narobiłeś na ten automat:) Ja decyzje o zakupie auta zawsze podejmuje w ciągu chwili i właśnie stwierdziłem, że wezme 535d:D Przesiąde się z e39 530d 192km, więc pewnie będzie to mega przyjemna zmiana:) W moim drugim poście pisałeś, że należy odpowiednio dbać o skrzynie, podpowiesz mi co powinienem zrobić po zakupie, co sprawdzić na co zwrócić uwagę i co ile olej wymieniać? Z górki dzięki irko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszytkim to trzeba wymienić olej w skrzyni wraz z jej miską w którą jest filtr wbudowany. I nie ma co się sugerować tekstem sprzedawcy, że olej był wymieniany.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no najwazniejsze zeby skrzynia nie szarpala i przy zwalnianiu/zatrzymywaniu nie bylo zadnych stukow, olej sie wymienia miedzy 60-100kkm wiec tez nie tragedia, jak wspomnial kolega jarek_pr, filtr oleju jest z miska jako czesc, jak kupisz i masz zamiar pojezdzic tym autem dluzej to polecam wymiane oleju w skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no najwazniejsze zeby skrzynia nie szarpala i przy zwalnianiu/zatrzymywaniu nie bylo zadnych stukow, olej sie wymienia miedzy 60-100kkm wiec tez nie tragedia, jak wspomnial kolega jarek_pr, filtr oleju jest z miska jako czesc, jak kupisz i masz zamiar pojezdzic tym autem dluzej to polecam wymiane oleju w skrzyni

 

Czyli generalnie dbałość o skrzynie sprowadza się do wymiany miski z filtrem i olej, tak? Irko pisząc 60-100 miałeś na myśli tysiące?? Zakładam, że tak, bo nie wyobrażam sobie na trasie 2000tyś. km tyle wymian ;) A może jakieś oleje możesz polecić? To co proponuje BMW w serwisie to jedno, ale może są inne lepsze? No i jakie w sumie są to koszty, olej, miska z filtrem? Może głupie pytanie, ale nie miałem wcześniej automatu i nie wiem nic na temat serwisowania tych skrzyń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej tylko servisowy, jeden jest zalecany przez producentow tych skrzyn i wszyscy sie tego trzymaja, do tanich nie nalezy- shell i bardzo ciezko go kupic byle gdzie, tak wymiana co 60-100tys, filtr z miska 750zl+ taki maly oring, za komplet chyba 820 placilem w ASO, oleju wchodzi roznie, nie da sie zlac calego, przewanie w okolicy 5-6l no i wymiana, calkowity koszt zabiegu to +/- 2tys zl, jak aso to + a serwis bmw bez autoryzacji to ponizej 2tys wyjdzie na pewno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak tragicznie z ceną wymiany, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że robi się to co tyle kilometrów. A teoretycznie tańsza wymiana w punkcie nie ASO może czasem skutkować marnymi skutkami w dalszej eksploatacji. No to dobrze wiedzieć takie podstawowe rzeczy żeby nie wpakować się w koszta później.

Ja jeszcze podpytam się, czy na próbnej jeździe powinienem zwrócić szczególną uwagę na cokolwiek związane z automatem? Jak rusza, czy może na jakieś dźwięki, które mogą się pokazać? Pytam o jakieś typowe oznaki uszkodzenia bądź znacznego zużycia skrzyni automatycznej, które są odczuwalne dla kogoś kto używa automatu, ale mogą być niedostrzegalne dla dyletanta takiego jak ja, który wcześniej nie jeździł z tym typem skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jak wspomnialem- jak np bedziesz dojezdzal do swiatel itp to nie powinno byc zadnych szarpniec... we wrocku masz serwis BMW bez autoryzacji STANDO BMW, tam miedzy innymi naprawiaja to z czym sobie w ASO nie radza i ciagle robia poprawki po ASO :D niewazne gdzie, wazne zeby ci co robia wiedzieli co robia :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej tylko servisowy, jeden jest zalecany przez producentow tych skrzyn i wszyscy sie tego trzymaja, do tanich nie nalezy- shell i bardzo ciezko go kupic...

 

a czy to nie jest ten olej?

http://www.allegro.pl/item974757357_olej_do_skrzyni_aut_esso_atf_lt_71141_audi_vw_bmw.html

Pytam,bo przymierzam sie do wymiany i nie wiem,gdzie go mozna dostac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne, pewnie, że Ci co robią muszą wiedzieć co robią, ale gdzie robią Ci co wiedzą co robią, to właśnie spędza sen z powiek nowych właścicieli, którzy chcą robić jeśli potrzeba, ale jeszcze nie wiedzą gdzie robią tacy co wiedzą co robią.. ;D

 

A jak z cenami w tej firmie Stando?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieczek to nie ten olej, do tych skrzyn jest shell, nie pamietam numeru ale nie ma duzej roznicy w cenie miedzy hurtownia a nawet aso, koszt to okolo 70-80zl litr z tego co pamietam

ceny w stando w porownaniu do aso to jakies 60% srednio bo wiadomo czasem sa mniejsze lub wieksze roznice, oni oczywiscie wspolpracuja z aso, wszystkie czesci biora bezposrednio z bmw z tym, ze sa zazwyczaj tansze niz sam moglbys je kupic poza serwisem, najwazniejsze jest wlasnie to, ze tam wiedza co robia i istnieje tam slowo naprawa a w ASO zastapili to slowo slowem wymiana tak, ze nie dziw sie jak pojedziesz do aso i zrobia glupie miny na twoje pytanie o wymiane oleju w skrzyni, tam skrzynia jest czescia eksploatacyjna, ktora sie wymienia zamiast oleju :D bmw nie przewiduje wymian oleju w skrzyni ale to nie tyczy sie tylko bmw jednak sami producenci skrzyn sa odmiennego zdania i zalecaja ten zabieg gdyz nie istnieje cos takiego jak niezuzywajacy sie olej... wszystko rozbija sie o kase wiec po co mam ci lutowac i izolowac kabelek jak sobie go przypadkiem przeciales i zrobic to za 10zl skoro moge ci sprzedac cala nowa wiazke i ja zamontowac za jedyny tysiac zl lub wiecej :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?????? No coś Ty, skrzynia zamiast oleju??:D No to nieźle:O Jak dotąd nie korzystałem z ASO ze swoją e39 bo w sumie nie miałem powodów, a drobne naprawy jeśli nie sam, to robiłem u sprawdzonego mechanika, ale żeby aż takie odwalać klocki w ASO..:O Nie wiem czy będę miał okazję korzystać z polskiego ASO bo samochód kupuje za granicą gdzie mieszkam, ale zanim oddam do ASO (mam nadzieje, że nie będzie powodów), to najpierw zasięgnę informacji w recepcji o sposobie naprawy/wymiany i cenie:) Ciekawe czy biorą pod uwagę wymianę/dolewkę płynu w chłodnicy, czy raczej od razu wymieniają cały system chłodzenia silnika.. ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ze sie wtrace ,ale optycznie chyba tylko po okraglych(nie owalnych jak w530d/525d) nieco wieszej srednicy

koncowkach wydechu---jak wiadomo caly wydech jest inny.

ciekawostka niedawno jechalem za takim kolesiem co mial na klapie 535d dumnie a wydech mial owal.

Rozumiem ,ze niektorzy wlasciciele 535d likwiduja znaczek,jezeli wogole jest albo zmieniaja na 520d,by miec frajde w ewentualnej konfrontacji,ale w druga strone :duh: /--trzeba miec fantazje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jak wspomnialem- jak np bedziesz dojezdzal do swiatel itp to nie powinno byc zadnych szarpniec... we wrocku masz serwis BMW bez autoryzacji STANDO BMW, tam miedzy innymi naprawiaja to z czym sobie w ASO nie radza i ciagle robia poprawki po ASO :D niewazne gdzie, wazne zeby ci co robia wiedzieli co robia :wink:

U mnie (520d - 35 tys. przebiegu)) zdarza się raz na kilkadziesiąt dojazdów lekkie szarpnięcie. W miedzy czasie jeździłem 320d też w automacie z trochę większym przebiegiem (60 tys.) i zachowanie podobne. Raz na kilkadziesiąt przychamowań potrafi delikatnie szarpnąć. W sumie już się zacząłem zastanawiać z czego to wynika i czy to aby nie cecha tych skrzyń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia jak jest w 2.0, wiem, ze w 3.0 jak wystepuja takie szarpniecia to juz lepiej oleju nie wymieniac tylko jezdzic az sie rozpadnie bo w przeciwnym razie mozemy tylko przyspieszyc ten proces

byc moze skrzynia 2.0d ma taki urok bo co to jest 35 czy 60tys skoro te skrzynie bez wymiany oleju sa przewidziane na okolo 250-300tys km ale w 3.0/5d swiadczy o tym, ze juz sie powoli rozlatuje i trza powoli szykowac grubsza kase na stol :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.