Skocz do zawartości

jakie tarcze?


Bad_Boy

Rekomendowane odpowiedzi

zblizaja mi sie do wymiany tarcze i klocki, co proponujecie ? Orginaly czy np jakies nawiercane ? Prosze o tylko sprawdzone opinie.

 

Zadnych nawiercanych. Wloz to co wklada fabryka czyli ATE,

ewentualnie Brembo, jak bardzo chcesz zeby to inaczej wygladalo

to wez te rowkowane. Zasadniczo nawiercanie i rowki w normalnych

warunkach nie zwiekszaja skutecznosci hamowania, a tylko powoduja

szybsze zuzycie klockow.

 

Rowki i otwory sa po to, zeby przy ekstremalnych, powtarzajacych

sie hamowaniach (w sporcie) powodowac zmniejszenie sie poduszki

powietrznej miedzy klockiem a tarcza. Taka "poduszka" powstaje

kiedy klocek i tarcza rozgrzane sa do bardzo wysokich temperatur

i material z ktorego zrobiony jest klocek po prostu sie spala.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki. Pytalem o nawiercane bo kolega zmienil na takie w Preludzie w ogole sie nie grzeja- wspaniale odprowadzaja cieplo- np 3 hamowania ze 160km/h i nic- hamuje jak zyletka- jest bardzo zadowolony.

 

Grzac sie grzeja, bo taka tarcza wydziela dokladnie tyle samo ciepla co

pelna, nawiercanie samo w sobie nie poprawia chlodzenia tarczy.

Byc moze zalozyl po prostu tarcze i klocki lepszej jakosci no i nowe

elementy zawsze beda robily znaczna roznice w stosunku do zuzytych.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze:

-Brembo :cool2:

-OEM :cool2:

-Zimmerman :cool2:

 

Klocki:

-Hawk HPS :cool2:

-Axxis Deluxe :cool2:

-OEM :nienie:

 

Jak to klocki OEM nie-nie? OEM masz na mysli producentow ktorych BMW

uzywa fabrycznie, oczywiscie?

 

Marki klockow ktore wymieniles sa niedostepne w Polsce. Tarcze Brembo nie sa

zadna rewelacja, sa powiedzial bym standardowe i niewiele zyskujesz

tu ponad ATE czy Girling a placisz dwa razy wiecej.

 

Tarcze zimmermana mozna sprowadzic ale po pierwsze prawie nikt nie

sprzeda tego z polki a po wtore - znow stosunek tego co sie dostaje do ceny.

 

Przerabialem te tematy od lat siedmiu i jesli tak naprawde chce sie

zupgrade'owac hamulce to jakies przekladki innych klockow czy tarcz

daja mniej wiecej tyle, co "sportowy" filtr w silniku.

 

Zeby osiagnac nalezyty efekt nalezy fizycznie zwiekszyc powierzchnie

cierne i skutecznosc zacisku a to mozna osiagnac montujac tylko

zacisk i tarcze od wiekszego modelu. Najprostsza metoda jest

znalezienie zaciskow od modelu z duzym motorem, wtedy jest duza

rezerwa na moc silnika i mase pojazdu. Mozna zazwyczaj to tez

bezproblemowo zamontowac bo po prostu pasuje.

A jakies tam nawiercanki

i klocki koloru czerwonego to zabawa dla tuningowcow kiedy bardziej

zalezy im na tym jak to wyglada, od tego jak to dziala.

 

Bardziej "meskie" jak to je dowcipnie z kolegami z branzy nazywamy

klocki owszem troche poprawia hamowanie tylko co z tego, jak

przeoraja tarcze dwa razy szybciej niz fabryczny towar.

 

Rzecza ktora moglbym doraznie polecic jest wymiana plynu hamulcowego na bardziej odporny na wrzenie - ja na przyklad czesto jezdze z

predkosciami rzedu 200km/h i hamowanie z takich predkosci czesto

powoduje zagotowanie sie plynu. DOT 5.1 troche poprawia ten problem

bo wrze o prawie 30 stopni wyzej co szczegolnie jest istotne jesli plyn

jest juz zawodniony (po paru miesiacach uzytkowania). NIE MYLIC Z DOT5

ktory nie jest mieszalny z DOT3/4 i zasadniczo slabo nadaje sie do

codziennego uzytku!

 

Slowem - tutaj jest jak z silnikiem. Istnieje pewna bariera cenowa ponizej

ktorej laduje sie pieniadze a uzyski sa promilowe. Prawdziwe korzysci

zaczynaja sie przy powazniejszych modyfikacjach - i czesto powazniejszych inwestycjach. Do codziennej, pewnej jazdy i pewnych

hamowan polecam albo firmowe elementy ukladu hamulcowego albo

ich markowe zamienniki najlepiej zgodne z tym co idzie na pierwszy montaz.

 

Jesli chodzi jeszcze o klocki, to swego czasu testowalem wszystkie

chyba ich mozliwe odmiany. GT publikowalo tez dosyc duzy test

wielu marek prowadzonych w kontrolowanych warunkach (to samo

auto, ten sam kierowca, ten sam tor- wynajety pas lotniska) i

okazalo sie ze tak naprawde roznice sa w granicach bledu

pomiarowego, z wyjatkiem najtanszych "zamiennikow" robionych

z prasowanych trocin w szopie pod Lomiankami. Mocno sportowe

(takie naprawde sportowe) klocki mialy te wade, ze owszem

hamowaly lepiej, ale dopiero po rozgrzaniu do znacznej temperatury

co oznacza ni mniej ni wiecej tylko tyle, ze jadac spokojnie dluzszy

odcinek po miescie i uruchamiajac nagle awaryjne hamowanie na

zimnych hamulcach zabijaamy pieszego. Albo cos w tym rodzaju.

 

 

Wszelkim niedowiarkom polecam powrot do podrecznikow fizyki ze szkoly sredniej.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi tarczami Brembo to chyba prawda że nie są rewelacyjne, co jakiś czas spotykam się z tą opinią. Nie są też droższe od np. ATE - do M518i Biturbo :) tarcze na przód różnią się o 0,54PLN a na tył o jakieś 46PLN na korzyść Brembo (ceny wg. IC). A najbardziej opłaca się wstawić oryginalne - ceny naprawdę nie różnią się tak mocno od zamienników, przynajmniej nie tak mocno żeby od razu je eliminować w rozważaniach typu "jakie tarcze/klocki kupić?".

Nie wiem też po co wstawiać do BMW jakieś nawiercane tarcze i tym podobne bajery. Przecież te wozy mają naprawdę dobre heble jeśli tylko o nie dbamy.

 

Pytanie do Psychopa: Czy zmiana hamulców na takie z modelu z większym silnikiem nie będzie źle wpływać na pracę ABSu? Czy są jakieś efekty uboczne takiego upgrade'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze tylko Brembo. Sa najlepsze. Moj brat w 750 zalozyl ATE PowerDisc i po 3-4 tys. km POPĘKAŁY i powykrzywialy sie!Klocki ATE sa bardzo dobre,albo textar, a jak ktos chce sportowe klocki to MINTEX.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze tylko Brembo. Sa najlepsze. Moj brat w 750 zalozyl ATE PowerDisc i po 3-4 tys. km POPĘKAŁY i powykrzywialy sie!Klocki ATE sa bardzo dobre,albo textar, a jak ktos chce sportowe klocki to MINTEX.

 

Problem z ATE wyglada nastepujaco - jako ze jest to material na

pierwszy montaz do BMW powinien byc teoretycznie dobry, jednak

niektorzy sprzedawcy oferuja produkty ATE drugiego gatunku czyli

po prostu nie spelniajace wszystkich wymagan.

 

Z tarczami Brembo tez bywa roznie, poniewaz nie sa wywazane dynamicznie, ale zasadniczo nie slyszalem zeby ktos sie specjalnie skarzyl.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Psychopa: Czy zmiana hamulców na takie z modelu z większym silnikiem nie będzie źle wpływać na pracę ABSu? Czy są jakieś efekty uboczne takiego upgrade'u?

 

Piekno designu ABS polega wlasnie na tym, ze uklad bardzo pieknie

adaptuje sie do np. zwiekszonej sprawnosci ukladu hamulcowego poniewaz jest to jedna z jego zasadniczych funkcji - system "interesuje"

sie tyko tym, zeby wytworzyc w ukladzie MAKSYMALNE cisnienie plynu

hamulcowego - tak wysokie aby tylko nie zablokowalo sie kolo. Serwo

zazwyczaj jest takie samo dla wszystkich modeli niezaleznie od wielkosci hamulcow wiec nie jest to zaden problem - zwiekszenie potrzebnego nacisku na pedal bedzie najprawdopodobniej niezauwazalne.

 

Moi koledzy robili w mercedesach swapy dosc ekstremalne np do C-klasse pakowali czterotloczkowe zaciski od SL600 i wszystko bylo w

najlepszym porzadku a przy tym chocby nie wiem co nie sposob bylo

takiego hamulca przegrzac. Jedyna rzecz na ktora trzeba zwrocic uwage

przy montazu to geometria i ewentualne kolizje duzej tarczy i zacisku

z innymi elementami zawieszenia, no i oczywiscie koniecznosc zalozenia

duzych felg (w moim AMG nie dawalo rady zalozyc nic mniejszego niz 17

i to tylko niektore! bo inaczej zacisk sie nie miescil).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem OEMowe tarcze (chyba ATE) i klocki (Jurid).

Z tylu juz zalozone i nic nie piszczy, nie halasuje, a hamuje przyzwoicie. Z przodu czekam az mi sie obecne klocki skoncza i rowniez wymieniam razem z tarczami (leza juz i czekaja).

Na opakowaniu od klockow jest napisane ze pasuja rowniez do E46 (nie pamietam jakie silniki).

W ASO maja obecnie promocje na tarcze. A zamienniki mialem przerozne w E30 i zawsze wracalem do oryginalow.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem OEMowe tarcze (chyba ATE) i klocki (Jurid).

Z tylu juz zalozone i nic nie piszczy, nie halasuje, a hamuje przyzwoicie. Z przodu czekam az mi sie obecne klocki skoncza i rowniez wymieniam razem z tarczami (leza juz i czekaja).

Na opakowaniu od klockow jest napisane ze pasuja rowniez do E46 (nie pamietam jakie silniki).

W ASO maja obecnie promocje na tarcze. A zamienniki mialem przerozne w E30 i zawsze wracalem do oryginalow.

 

Nie ma co eksperymentowac na wlasnym bezpieczenstwie zwlaszcza ze

roznice w cenach sa juz naprawde niewielkie. Jeszcze na tyl moze w

duzej desperacji odwazyl bym sie wlozyc cos tanszego, ale z przodu

nigdy. Mialem juz wszelkie mozliwe sytuacje ekstremalne zwiazane

z hamulcami - udalo mi sie rozgrzac do czerwonosci tarcze, udalo mi

sie puscic dym z klockow, udalo mi sie zeszklic powierzchnie klocka

tak ze prawie nie hamowal, udalo mi sie zagotowac plyn hamulcowy.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO maja obecnie promocje na tarcze. A zamienniki mialem przerozne w E30 i zawsze wracalem do oryginalow.

 

Dokładnie, te promocje to albo już dłużej trwają albo co chwilę nowe są. Ceny hamulców przednich do E34 M518i ze sklepu na Narbutta w Warszawie (tutaj mają nawet taniej niż w ASO):

 

Klocki oryginalne - 243 / zamienniki 184

Tarcze oryginalne - 190 / zamienniki 140 (cena za 1szt.)

zamienniki to chyba ATE

 

 

Różnica 50-60 PLN jest do przełknięcia.

Jakiej firmy klocki i tarcze BMW montuje fabrycznie? Bo jeśli to są ATE, to jaka jest różnica między OEM a zamiennikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pracuje w IC i naprawde nie moge tego czytac! "Nie eksperymentuj z zamiennikami kup OEM".

Bzudra! Po co mi produkt ATE w kartonie BMW za 300 zl?

Wole ATE w kartonie ATE za 200zl. I to jest w 100% to samo, bo powstaje na jednej tasmie.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Bzudra! Po co mi produkt ATE w kartonie BMW za 300 zl?

Wole ATE w kartonie ATE za 200zl. I to jest w 100% to samo, bo powstaje na jednej tasmie.

Było o tym na forum już nie raz.

Te produkty wcale nie muszą być tak samo dobre. To co że zeszły z tej samej taśmy produkcyjnej? Przechodzą potem inną kontrolę jakościową...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale BMW jako firma nie produkuje klockow i tarcz tylko zleca to innym firmom- sprzedaje pozniej w swoich kartonach z odpowiednia marza. Po za tym ja nie chce oszczedzic na tarczach- wprost przeciwnie- szukam lepszych jak seryjne- juz kilka osob ktore jezdza na nawiercanych mowilo mi ze bardzo sobie chwala, skutecznosc chamowania sie zwiekszyla, jedyny minus to ze szybciej zuzywaja sie klocki. Prosilem o sprawdzone opinie i za te dziekuje- zas wszystkim teoretykom z przed komp-mowie do widzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a slyszales o dyrektywie GVO?

Nie przeceniaj czesci OEM....

Myslisz ze ASO co zaklada? kupuja czesto najtansze zamienniki a kasuja ze OEM....tak to niestety wyglada(oczywisice nie wszedzie tak jest)

A poza tym jakosc jest identyczna i wlasnie dlatego jesli masz polroczna BMW 760Li i zuzyly Ci sie klocki i kupisz w sklepie ATE czy inne ktore wedlug GVO maja jakosc oryginalu to ASO zaklad Ci je i nie tracisz gwarancji na samochod.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

sklep@czescidobmw.pl

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Różnica 50-60 PLN jest do przełknięcia.

Jakiej firmy klocki i tarcze BMW montuje fabrycznie? Bo jeśli to są ATE, to jaka jest różnica między OEM a zamiennikami?

 

Jest taka, ze oryginaly sa staranniej testowane. jest to zasadniczo ta

sama tarcza ATE z tych samych materialow ale np BMW dodatkowo

testuje tarcze na rotacyjne wywazenie dynamiczne - czego producent

nie robi dla tarcz ktore mozesz wziac z polki w Intercarsie, bo po prostu

za duzo by to kosztowalo a efekt (zazwyczaj!) jest niewielki.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge z czystym sumieniem polecic zestaw EBC

tarcze Turbo Groove oraz klocki GreenStuff

 

do E46 323i ceny wygladaja nastepująco:

 

klocki przod: 276 zl komplet

tarcze przod: 408 zl sztuka

 

klocki tyl: 221 zl komplet

tarcze tyl: 358 zl sztuka

 

ewentualnie jesli ktos bardzo chce najwyzsza polke

to tarcze ZIMMERMANN SPORT

.: www.tuning-studio.pl :.


ALUFELGI * LAMPY * LUSTERKA * NEONY * STROBOSKOPY

HAMULCE * TŁUMIKI * AMORTYZATORY * SPRĘZYNY * FILTRY * OLEJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge z czystym sumieniem polecic zestaw EBC

tarcze Turbo Groove oraz klocki GreenStuff

 

do E46 323i ceny wygladaja nastepująco:

 

klocki przod: 276 zl komplet

tarcze przod: 408 zl sztuka

 

klocki tyl: 221 zl komplet

tarcze tyl: 358 zl sztuka

 

ewentualnie jesli ktos bardzo chce najwyzsza polke

to tarcze ZIMMERMANN SPORT

 

Ciekaw jestem, czy EBC uporalo sie juz z problemem wytapiania sie

spoiwa z klockow i zostawiania osadu na tarczy ktory powodowal spadek

skutecznosci hamowania i glosna prace hamulca?

 

A poza tym nie rob tu please bazaru

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze nie ja pierwszy wrzucilem ceny :)

chcialem tylko pokazac roznice pomiedzy cenami oryginalow lub tez zamiennikow a typowo sportowego ukladu hamulcowego

 

po drugie podane ceny sa do e-34 oraz e-36 a do tych modeli jednak czesci sa nieznacznie tansze zatem roznica miedzy oryginalami a sportowymi jest jeszcze mniejsza

 

co do EBC to nie mam najmniejszych problemow z uzytkowaniem zestawu, ponadto nie zmuszam nikogo na sile do EBC, jak juz pisalem mozna kupic smialo np. ZIMMERMANNY SPORT lub BREMBO MAX

 

natomiast nie polecam FERODO PREMIUM (szybko sie koncza) oraz tarcz ATE POWERDISK (pekaja)

.: www.tuning-studio.pl :.


ALUFELGI * LAMPY * LUSTERKA * NEONY * STROBOSKOPY

HAMULCE * TŁUMIKI * AMORTYZATORY * SPRĘZYNY * FILTRY * OLEJE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze:

-Brembo :cool2:

-OEM :cool2:

-Zimmerman :cool2:

 

Klocki:

-Hawk HPS :cool2:

-Axxis Deluxe :cool2:

-OEM :nienie:

 

Jak to klocki OEM nie-nie? OEM masz na mysli producentow ktorych BMW

uzywa fabrycznie, oczywiscie?

 

Marki klockow ktore wymieniles sa niedostepne w Polsce. Tarcze Brembo nie sa

zadna rewelacja, sa powiedzial bym standardowe i niewiele zyskujesz

tu ponad ATE czy Girling a placisz dwa razy wiecej.

 

Tarcze zimmermana mozna sprowadzic ale po pierwsze prawie nikt nie

sprzeda tego z polki a po wtore - znow stosunek tego co sie dostaje do ceny.

 

Przerabialem te tematy od lat siedmiu i jesli tak naprawde chce sie

zupgrade'owac hamulce to jakies przekladki innych klockow czy tarcz

daja mniej wiecej tyle, co "sportowy" filtr w silniku.

 

Zeby osiagnac nalezyty efekt nalezy fizycznie zwiekszyc powierzchnie

cierne i skutecznosc zacisku a to mozna osiagnac montujac tylko

zacisk i tarcze od wiekszego modelu. Najprostsza metoda jest

znalezienie zaciskow od modelu z duzym motorem, wtedy jest duza

rezerwa na moc silnika i mase pojazdu. Mozna zazwyczaj to tez

bezproblemowo zamontowac bo po prostu pasuje.

A jakies tam nawiercanki

i klocki koloru czerwonego to zabawa dla tuningowcow kiedy bardziej

zalezy im na tym jak to wyglada, od tego jak to dziala.

 

Bardziej "meskie" jak to je dowcipnie z kolegami z branzy nazywamy

klocki owszem troche poprawia hamowanie tylko co z tego, jak

przeoraja tarcze dwa razy szybciej niz fabryczny towar.

 

Rzecza ktora moglbym doraznie polecic jest wymiana plynu hamulcowego na bardziej odporny na wrzenie - ja na przyklad czesto jezdze z

predkosciami rzedu 200km/h i hamowanie z takich predkosci czesto

powoduje zagotowanie sie plynu. DOT 5.1 troche poprawia ten problem

bo wrze o prawie 30 stopni wyzej co szczegolnie jest istotne jesli plyn

jest juz zawodniony (po paru miesiacach uzytkowania). NIE MYLIC Z DOT5

ktory nie jest mieszalny z DOT3/4 i zasadniczo slabo nadaje sie do

codziennego uzytku!

 

Slowem - tutaj jest jak z silnikiem. Istnieje pewna bariera cenowa ponizej

ktorej laduje sie pieniadze a uzyski sa promilowe. Prawdziwe korzysci

zaczynaja sie przy powazniejszych modyfikacjach - i czesto powazniejszych inwestycjach. Do codziennej, pewnej jazdy i pewnych

hamowan polecam albo firmowe elementy ukladu hamulcowego albo

ich markowe zamienniki najlepiej zgodne z tym co idzie na pierwszy montaz.

 

Jesli chodzi jeszcze o klocki, to swego czasu testowalem wszystkie

chyba ich mozliwe odmiany. GT publikowalo tez dosyc duzy test

wielu marek prowadzonych w kontrolowanych warunkach (to samo

auto, ten sam kierowca, ten sam tor- wynajety pas lotniska) i

okazalo sie ze tak naprawde roznice sa w granicach bledu

pomiarowego, z wyjatkiem najtanszych "zamiennikow" robionych

z prasowanych trocin w szopie pod Lomiankami. Mocno sportowe

(takie naprawde sportowe) klocki mialy te wade, ze owszem

hamowaly lepiej, ale dopiero po rozgrzaniu do znacznej temperatury

co oznacza ni mniej ni wiecej tylko tyle, ze jadac spokojnie dluzszy

odcinek po miescie i uruchamiajac nagle awaryjne hamowanie na

zimnych hamulcach zabijaamy pieszego. Albo cos w tym rodzaju.

 

 

Wszelkim niedowiarkom polecam powrot do podrecznikow fizyki ze szkoly sredniej.

 

Oczywiscie ze nie zyskuje nic jezeli chodzi o sprawnosc hamulcow, na pewno tez nie traci. Jedynym kryterium ktorym sie kierowalem jest czestotliwosc mycia kol samochodu. Nienawidze brudnych kol w samochodach a jak wiadomo niemieckie marki slyna ze swoich brudzacych klockow. Dlatego mowie "nie-nie" dla fabrycznie instalowanych klockow.

 

Hawk HPS czy chociazby Axxis Deluxe scierajac sie wytwarzaja pyl ktorego nie dosc ze jest zdecydowanie mniej (90%) to rowniez mniej klei sie do felg. Oczywiscie nie odbywa sie to kosztem szybszego zuzycia tarczy jak mozna by bylo przypuszczac.

Tarcze Brembo nie sa niczym specjalnym, maja jednak kilka zalet wplywajacych na to ze sa lepsze od konkurencji:

-sa zdecydowanie twardsze niz fabryczne (sprawdzilem wlasne uzywajac testera Rockwell-a) ,

-sa mniej poddatne sa na wszelkiego rodzaju zwichrowania spowodowane naglym ochlodzeniem tarczy

- sa lepiej wywazone, dokladniej zrobione

- szczegolnie te ze slotami lepiej odprowadzaja gazy wytwarzajace sie w trakcie hamowania pomiedzy powierzchnia tarczy a klocka

 

Nie mozna mowic ze produkt jest niedostepny w Polsce, dla chcacego nic trudnego. Dzieki internetowi kazdy produkt mozna znalezc a jego dostepnosc to tylko kwestia dogadania sie ze sprzedawca. W koncu Polska to nie jakas republika bananowa i dostep do swiata ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.