Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie automata


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatm wszystkich jestem tu nowy

 

Szukalem informacji na temat mojego problemu ale nic konkretnego nie znalazlem wiec :

 

Mam 2.0 automata e36 problem polega na tym ze gdy auto jest zimne ( rano po rozruchu) wrzucam D ruszam wszystko niby ok. Ale skrzynia nie chce przerzucic biegu na wyzszy. Daje gazu minimalnie bo silnik zimny ale skrzynia przeciaga bieg nawet do 3.5 tys obrotow i dopiero zmienia. Nie chce zmienic biegu przy wartosciach 2- 2.5tys nie chce katowac zimnego silnika wiec wolalbym zeby zmienial bieg troszke wczesniej. gdy auto sie troszke rozgrzeje to skrzynia pracuje idealnie i wrzuca biegi kiedy trzeba i jak trzeba. Problem pojawia sie tylko przez pierwsze 5 minut jazdy na zimnym silniku. Wiecie moze jaka jest przyczyna?

Opublikowano
dobry kierowca zanim odjedzie to chwile grzeje swoje autka na wolnych obrotach ;P

:dance:

No nie bardzo, z tego co wiem to było to modne w 70 latach lecz teraz najnowsze badania wykazują co innego - było o tym już pisane i to bardzo obszernie przez Sebast E38 - co najwyżej od kilku do kilkunastu sekund w zależności od temperatury zewnętrznej.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

u mnie jest to samo to raczej normanle,czym chlodniej to lekko przeciaga na obrotach.A jak pochodzi na wolnych momencik wszystko jest ok

P.S.

katowanie silnika na 3,5 tys :lol:

Opublikowano

Witam

Przeciez teraz mamy lato! i 5 min to troche za duzo.Producen zaleca rozgrzewanie oleju w automacie w zime przy -10 przez 3 min a okresie letnim wcale!.

Co prawda nie wierze we wszystko co jest napisane ale zawsze watpliwosci zostaja.

pozdrawiam

Opublikowano

W zasadzie każdy automat (które spotkałem) więcej luib mniej "przeciągają" jak jest zimny silnik. Np. u mnie w BMW przy rozgrzanym silniku i delikatnym rozpędzaniu, biegi przełącza po osiągnięciu ok. 1500-1800obr/min, jak jest zimny to przełącza przy ok. 2000-2500obr/min, po ok. 2 min jazdy w lecie i jakiś 3-4 w zimie przełącza juz normalnie (mniej więcej jak silnik ma gdzieś ok. 40-50st.).

Czasami robię tak, że przez ten początkowy okres przełączam na manualną zmianę biegów i "wymuszam" wcześniejsze przełączenie biegu (też troszkę "przeciągam", ale nie aż tak bardzo).

W RAV4 mam troszkę inaczej - też "przeciąga", ale dodatkowo nie załącza ostatniego biegu (nadbiegu), co mnie mocno denerwuje, bo tam przy prędkości 80-90km/h ma ok. 3000obr/min i to już "katuje" :mrgreen: ... silnik, dlatego przez te 3-4min staram sie nie jechać więcej niż właśnie te 80-90km/h, ale być może jest to spowodowane tym, że tam ostatni bieg jest "dużym" nadbiegiem - jak na ten samochód, jego silnik i prędkość max. to ma bardzo niskie obroty przy danej prędkości (np. 2000obr/min przy ok. 86-88km/h) - takich obrotów to chyba nie ma nawet np. 525 ... Przy okazji - jak ktoś z Was pamięta - jakie macie obroty przy danej prędkości na ostatnim biegu ?

Ja sobie czasami sprawdzam rózne samochody ile jadą przy 2000obr/min - z tych co pamiętam :

moje BMW 735 - ok. 100km/h

RAV4 - 86-88

Safrane - 80-82km/h

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

P.S.

katowanie silnika na 3,5 tys :lol:

 

Dla mnie 3,5 tys na zimnym silniku to katowanie auta. Nigdy jeszcze moje BMW nie mialo takich obrotow na nierozgrzanym silniku :!: Mam taka technike ze jak temperatura osiagnie swoja temperature robocza to jeszcze odczekuje jakies 2-3 min i wtedy juz moge jezdzic az do odcinki :twisted2:

Opublikowano
U mnie problem wyglada troche gorzej. Jak odpale auto i nawet teraz latem pochodzi sobie przez 2-3 minuty to nie chce zmnienic biegu na wyzszy. Nawt przy 3-3,5 tyś. obrotów. Musze go grzać ponad 10 minut wtedy skrzynia chodzi ok. A co do oleju to go wymieniłem i zero poprawy. Szczerze mocno mnie to wnerwia.
Opublikowano
U mnie problem wyglada troche gorzej. Jak odpale auto i nawet teraz latem pochodzi sobie przez 2-3 minuty to nie chce zmnienic biegu na wyzszy. Nawt przy 3-3,5 tyś. obrotów. Musze go grzać ponad 10 minut wtedy skrzynia chodzi ok. A co do oleju to go wymieniłem i zero poprawy. Szczerze mocno mnie to wnerwia.

Witam

Sadze,ze wszystko jest u Ciebie w porzadku.Moim zdaniem tak ma byc.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.