Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

wyczułem ostatnio dziwną rzecz, otóż kiedy silnik nie jest jeszcze rozgrzany i chodzi dmuchawa podnoszą się obroty silnika. Wiem że to jest normalne. Problem tkwi w tym że na tych podniesionych obrotach czuć w kabinie dziwną wibrację w odstępie ok. kilku sekund. Kiedy silnik jest już cieplejszy i obroty są na poziomie nominalnym z włączoną dmuchawą problem ten nie występuje. Czasami pomaga wyłączenie climatronika i ponowne włączenie. Co to moze być. Czekam na opinie...

Opublikowano

Obroty podnosi bo to wina podgrzewacza wody.

A jak podnosi to moze cos juz nie wibruje.

Sprawdzil bym czy rura wydechowa nie lata za bardzo i czy poduszki pod silnikiem sa ok.

Opublikowano
poduchy ostatnio wymieniłem. Wydech też jest zrobiony. Jest to takie bujnięcie budą w odstępach ok 5 sekund. O co chodzi z tym podgrzewaczem wody?
Opublikowano

mam już pełen obraz sytuacji, a więc tak...

kiedy silnik jest zimny lub się dogrzewa, przy włączonym nawiewie czuć lekkie wibracje w odstępach kilku sekund. Silnik pracuje nie do końca równo, do tego dochodzi problem pulsujących świateł( wewnętrzne, zegary, światła mijania, tylne itd). Po jakimś czasie kiedy obroty spadają do wartości nominalnej lub wyłączę nawiew problem znika. Na rozgrzanym silniku światła już nie pulsują. Silnik pracuje równiuteńko... Alternator? regulator napięcia? proszę o pomoc

Opublikowano
a jakie powinno być? Czy akumulator jest przyczyną nie równej pracy silnika? Jak wyłączę nawiew to jest ok... help
Opublikowano
jak przy włączonym nawiewie ustawieniu temp. powyżej 16 stopni. To wszystko jasne na 99,9% elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego. U mnie było to samo kupiłem drugi przełożyłem lecz nie jest lepiej, stary jak rozłożyłem to było widać rozwalone grzałki i smród spalenizny. A teraz też mam tak jak samochód zimny takie lekkie jak by szarpnięcia i jak się przypatrzy to widać że delikatnie przygasają światła. Nic po za tym że jest wkurzające strasznie
Opublikowano
po lekturze tego viewtopic.php?f=69&t=117366 może wynikać że aku jest słaby. Musze trochę pojeżdzić i zobaczymy... choć nie jestem przekonany na 100% czy to to. Czy ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
Opublikowano
mogę się założyć że po podpięciu pod kompa będzie błąd podgrzewacza :) chcesz to możemy się gdzieś ustawić w warszawie i się sprawdzi czy faktycznie to jest, tylko powiedz który rocznik albo czy masz gniazdko pod kierownicą.
Opublikowano
mam pod maską. Czemu pulsują/przygaszają się wszystkie światła????? Trzeba wymieniać ten podgrzewacz? można naprawić? jaki koszt?
Opublikowano
z tego co kiedyś ja wyczytałem jak próbowałem się pozbyć problemu, to podgrzewacz działa impulsowo i kiedy się włącza pobiera dużo prądu stąd przygasanie świateł i zmiana obrotów. trzeba by do niego zajrzeć i zobaczyć co się stało, mojego nie dało się naprawić. Wymiana to 20-30min :)
Opublikowano

trochę jeździłem i przyglądałem się sytuacji

niezależnie od temperatury silnika kiedy włącza się podgrzewacz i tym samym obroty wrastają z 800 na 930 czuć wibracje i wszystkie światła i światełka zaczynają pulsować. Na wyższych obrotach z pracującym podgrzewaczem sytuacja taka sama. Proste pytanie... Do wymiany????

 

alternator ładuje 14V. Sprawdzałem w ukrytym menu na zegarach

Opublikowano
jak już pojeździsz trochę, i złapie temperaturę przy włączonym grzaniu to jest już ok ? Na próbę możesz odłączyć oczywiście na zgaszonym silniku wtyczkę od podgrzewacza taka małą okrągła na dole. I przejechać się sprawdzić jak będzie ok to już masz odpowiedź.
Opublikowano
jak złapie temp. i pracuje na 800 obr/min to jest ok. Jednak jak podkręcę temp. do 32C obroty wzrastają i światła pulsują.
Opublikowano
zrób tak jak napisałem i się wyjaśni, jak podkręcisz na maks to przecież silnik traci trochę temp. i znowu podgrzewacz zaczyna pracować. I daj znać co i jak :)
Opublikowano
dzięki, jutro sprawdzę. W razie czego ile kosztuje podgrzewacz i gdzie można go upolować?
Opublikowano

myślę że co do polowania to allegro wchodzi w grę ale nie ma pewności że nie będzie tego samego, wiec jak coś albo trzeba by znaleźć kogoś blisko albo umówić się na ewentualny zwrot, nie wiem jaki koszt nowego ale na pewno nie jest przystępny :D

 

a nawet sprawdziłem ile nówka w BMW dokładnie 1263.63 zł hehe

Opublikowano
tylko powstaje pytanie... Czemu silnik nierówno pracuje jak jest ten nagrzewacz włączony. Auto nagrzewa się szybko, więc wydaje mi się że ten podgrzewacz w sumie podgrzewa. Może to alternator nie wyrabia przy większym obciążeniu... Sam nie wiem
Opublikowano

witam,

odłączyłem podgrzewacz, silnik pracuje równo, światła nie pulsują. Silnik w miarę dobrze się rozgrzewa. Pytanie: Czy do czasu wymiany mogę jeździć z odpiętym podgrzewaczem?

 

do "maciek06" : czy po wymianie podgrzewacza wszystkie dolegliwości zniknęły?

Opublikowano
Ja kupiłem swój okazyjnie za 120zł pochodził może tydzień i jest to samo, choć już nie objawia się to już tak mocno. (jak kupisz sprawny to na pewno dolegliwości znikną) I właśnie co do kupna używki trzeba mieć pewne źródło, mogę się założyć że 3/4 towaru z allegro cierpi na tą samą dolegliwość :) Co od jazdy z odpiętą wtyczką szukałem kiedyś coś o tym i za dużo informacji nie znalazłem, wyczytałem jednak że nic nie powinno się dziać, ale ja osobiście wtedy podłączyłem z powrotem. Myślę że jedynym następstwem odłączenia będzie dłuższe się nagrzewanie silnika. Ale i tak już jest co raz cieplej a podgrzewacz włącza się chyba poniżej 5 stopni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.