Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie mam pojęcia :roll:

 

W każdym bądź razie same lampy to wydatek coś koło 2 tys ,a tak wsadził jakieś hidy za 300 zł

 

Lampy będę chciał zmienić obowiązkowo .To będzie mój pierwszy MOD :8)

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

Albo robić na fabrycznym xenonie razem z modułami albo szkoda inwestować w chińczyki , jak widzę te xenony z allegro po 99,99 w promocji 10000k to aż się prosi młotek w te lampy .

Jeszce dobrą i tańszą opcją było by , kupić lampy xenonowe ( nawet bez przetwornic i palników ) i zamontować xenony żelowe z allegro cena chyba 300-500 zł i wsadzić w orygianlne lampy na soczewce , wtedy nie musimy wydawać kasy na moduł i programowanie a ringi można podłączyć bez problemu . Lecz hmmm czy warto ? mnie dołożenie xenonów kosztowalo nieco ponad 2400 zł wraz z lampami i modułami . Warto uważać na lampy jakie kupujemy aby nie było jaj że po montażu będą parować

  • 1 rok później...
Opublikowano

Koledzy może mnie ktoś oświecić jaki nr części ma moduł light

potrzebuje zmienić lampy na xenon po lifcie

 

chodzi o ten?

 

http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/25/02/62/1725026281_1

 

czy o ten? a może to bez różnicy kwestia programowania?

 

http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/34/99/13/1734991355

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Koledzy może mnie ktoś oświecić jaki nr części ma moduł light

potrzebuje zmienić lampy na xenon po lifcie

 

chodzi o ten?

 

http://img12.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/25/02/62/1725026281_1

 

czy o ten? a może to bez różnicy kwestia programowania?

 

http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/34/99/13/1734991355

 

Masz 2 opcje:

 

1. Kupujesz nowy FRM3 do Twojego auta z oprogramowaniem generycznym (konieczne wpisanie VIN'u oraz kluczy VO Twojego auta)

 

2. Szukaj modułu z rozszerzeniem XE, może być używka (nadpisujesz stary VIN, zmieniasz klucze VO pod Twoje auto)

 

Poniżej masz krótką rozpiskę modułów FRM.

 

LOW: bez przeciwmgielnych, bez xenonów, bez AHL

NSW, BASIS: z przeciwmgielnymi, bez xenonów, bez AHL

XE: z przeciwmgielnymi, z xenonami, bez AHL

AHL: z przeciwmgielnymi, z xenonami, z AHL

MAX: pełna opcja. Obsługuje wszytko łącznie z lusterkami, dodatkowym oświetleniem, hakiem, etc....

 

Górny moduł obsłuży xenony zwykłe nieadaptacyjne w E87. Dolny jest do E89, E9x LCI z kierunkami LED bez adaptacji.

 

Powodzenia :cool2:

Opublikowano
Górny moduł obsłuży xenony zwykłe nieadaptacyjne w E87

 

czyli górny moduł obsłuży po lifcie xenon z swiatłami dziennymi?

dzieki za pomoc :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Górny moduł obsłuży xenony zwykłe nieadaptacyjne w E87

 

czyli górny moduł obsłuży po lifcie xenon z swiatłami dziennymi?

dzieki za pomoc :D

 

Jeśli jest sprawny to tak.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Przedstawiłem się już w odpowiednim temacie :)

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu, a problem pasuje tutaj. Od czerwca użytkuje e81 118d z 2008 roku. Auto było robione z przodu (trochę fuszerka niestety), o czym wiedziałem przed zakupem i liczyłem się z naprawami. Uprzedzając pytania, przeszukałem forum (czytam je od dawna będąc niezarejestrowanym) i nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.

 

Moje auto ma fabryczny bi-xenon ze światłami do jazdy dziennej, ale nieskrętny. Natomiast ktoś przy naprawie przodu wsadził co mu leżało pod ręką zamiast lamp pod VIN (czyli z tego co udało mi się znaleźć, takich - http://t.iparts.pl/002/H832/dokumenty/reflektor-hella.jpg ) i auto jest aktualnie wyposażone w bi-xenon skrętny (taki: http://bilder3.eazyauction.de/hakauto1/auktionsbilder/1580_1_fd194a2c.jpg ), który niestety ani nie skręca, ani się nie samopoziomuje (po włączeniu świateł lampy nie idą góra-dół, przyciskałem też maskę w dół przed ścianą i żadnej reakcji soczewki) ;) poza tym reflektory działają ok, tam samo światła do jazdy dziennej. Z tego, co powiedział mi wstępnie mechanik, mam dwa wyjścia:

 

1) kupić lampy pod VIN, co da mi po prostu bi-xenon (koszt ciężko oszacować, ale patrząc na Allegro ok. 1500 zł za komplet)

2) skoro mam już lampy bi-xenonowe skrętne, można pobawić się w doposażenie.. tylko pytanie moje, co będę w takim wypadku potrzebował, jaki mniej-więcej koszt i co jest bardziej opłacalne...

 

Jeżeli to coś pomoże, nie mam opcji automatycznych świateł, mam tylko 3 pozycje - 0 (światła do jazdy dziennej), postojowe i mijania.

 

Pozdrawiam!

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Przedstawiłem się już w odpowiednim temacie :)

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu, a problem pasuje tutaj. Od czerwca użytkuje e81 118d z 2008 roku. Auto było robione z przodu (trochę fuszerka niestety), o czym wiedziałem przed zakupem i liczyłem się z naprawami. Uprzedzając pytania, przeszukałem forum (czytam je od dawna będąc niezarejestrowanym) i nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.

 

Moje auto ma fabryczny bi-xenon ze światłami do jazdy dziennej, ale nieskrętny. Natomiast ktoś przy naprawie przodu wsadził co mu leżało pod ręką zamiast lamp pod VIN (czyli z tego co udało mi się znaleźć, takich - http://t.iparts.pl/002/H832/dokumenty/reflektor-hella.jpg ) i auto jest aktualnie wyposażone w bi-xenon skrętny (taki: http://bilder3.eazyauction.de/hakauto1/auktionsbilder/1580_1_fd194a2c.jpg ), który niestety ani nie skręca, ani się nie samopoziomuje (po włączeniu świateł lampy nie idą góra-dół, przyciskałem też maskę w dół przed ścianą i żadnej reakcji soczewki) ;) poza tym reflektory działają ok, tam samo światła do jazdy dziennej. Z tego, co powiedział mi wstępnie mechanik, mam dwa wyjścia:

 

1) kupić lampy pod VIN, co da mi po prostu bi-xenon (koszt ciężko oszacować, ale patrząc na Allegro ok. 1500 zł za komplet)

2) skoro mam już lampy bi-xenonowe skrętne, można pobawić się w doposażenie.. tylko pytanie moje, co będę w takim wypadku potrzebował, jaki mniej-więcej koszt i co jest bardziej opłacalne...

 

Jeżeli to coś pomoże, nie mam opcji automatycznych świateł, mam tylko 3 pozycje - 0 (światła do jazdy dziennej), postojowe i mijania.

 

Pozdrawiam!

 

Konwersja w Twoim przypadku na bi-xenon skręty jest dosyć prosta bo auto posiada fabryczny xenon. :cool2:

 

Potrzebować będziesz mało skomplikowanej wiązki pod AHL, która jest wymagana ponieważ lampy skrętne LCI mają także funkcję doświetlania zakrętów dodatkową żarówką. Instalacja Twojego auta niestety nie ma właśnie tych przewodów.

 

Dodatkowo wymagany jest moduł FRM obsługujący funkcję skrętu. Zwykły od bi-xenonu niestety w tym przypadku nie zadziała.

 

Należy także podłączyć moduł FRM do magistrali CAN aby mógł pobierać informację o kącie skrętu kierownicy w celu odpowiedniego sterowania (poprzez moduły skrętu przy lampach) wiązką światła zgodnie ze skrętem kół przednich.

 

Dodatkowo także trzeba zmienić połączenia przy module FRM aby mógł sterować modułami skrętu po przez LIN_BUS (zwykłe xenony nie posiadają modułów skrętu a AHL tak).

 

Oczywiście wymagane będzie programowanie FRMa razem ze zmianą nr VIN i następnie kodowanie.

 

Z funkcji dodatkowych, które byś uzyskał po uruchomieniu AHL a jakich do tej pory nie miałeś przy zwykłym xenonie to: światła miejskie, świtała autostradowe, świtała doświetlające zakręty oraz funkcja skrętu...

 

Mi tego typu przedsięwzięcie zajmuje 1 dzień… (co prawda mam już trochę wprawy)… :D

 

Jeśli chodzi o koszty uruchomienia AHL w Twoim aucie, to będą zbliżone do zakupu kompletnych reflektorów nieskrętnych…

 

Pozdrawiam

Edytowane przez prmax
Opublikowano

Dziękuję :) bardzo jasno mi to wyłożyłeś.

 

Rozumiem, że to, iż nie posiadam opcji automatycznych świateł, nie ma tutaj znaczenia? Pytam, zastanawiam się nad dołożeniem czujnika zmierzchu (+deszczu; jeżeli koszta nie są kosmiczne), więc jeżeli już, to chciałbym wszystko zrobić w odpowiedniej kolejności.

 

Do Warszawy niestety mam trochę daleko...:P może gdzieś w Krakowie/na Śląsku ktoś może polecić jakichś fachowców znających się na tym tak dobrze, jak kolega powyżej :D?

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Dziękuję :) bardzo jasno mi to wyłożyłeś.

 

Rozumiem, że to, iż nie posiadam opcji automatycznych świateł, nie ma tutaj znaczenia? Pytam, zastanawiam się nad dołożeniem czujnika zmierzchu (+deszczu; jeżeli koszta nie są kosmiczne), więc jeżeli już, to chciałbym wszystko zrobić w odpowiedniej kolejności.

 

Do Warszawy niestety mam trochę daleko...:P może gdzieś w Krakowie/na Śląsku ktoś może polecić jakichś fachowców znających się na tym tak dobrze, jak kolega powyżej :D?

Aby doposażyć auto w RLS wymagana jest szyba czołowa przystosowana do tej funkcji.

W E87 występują 2 typy szyb (pomijam podział na te z zielonym paskiem i z klimą auto).

Pierwszy typ nie posiada pola na wklejenie czujnika wilgotności a drugi ją ma.

Tak więc jeśli masz pierwszy typ szyby to będziesz musiał ją wymienić...

Dodatkowo potrzebować będziesz odpowiedniego sterowania przy kierownicy (pająka).

Oczywiście wszystko trzeba zakodować i zrobić kalibrację kąta skrętu kierownicy...

 

Pozdrawiam

Edytowane przez prmax
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Gdybys wczesniej sie zdecydowal to kiedy robilem grupowe w Katowicach to bysmy ogarneli. Nastepba wizyta moja w styczniu/lutym dopiero ale zawsze mozna zakodowac online

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam!

 

Jako że temat mojego problemu jest dość pokrewny więc kontynuuję wątek...

 

Posiadam E81, 118d, grudzień 2007. Dowiedziałem się ostatnio że w moim BMW nie ma czujników poziomowania ksenonów, tych przy wahaczach na przedniej i tylnej osi. Samochód kupiony w Niemczech i okazało się że lampy bi-ksenonowe są dołożone przez poprzedniego użytkownika, co umknęło mojej uwadze przy zakupie samochodu. Wszystko działa poprawnie, świecą ringi, przy uruchomieniu lampy się poziomują, włączają się automatycznie po zmierzchu itd. Nie działa jednak poziomowanie w trakcie jazdy i obciążenia samochodu, z powodu braku czujników. Patrzyłem ostatnio z mechanikiem za kablem podłączeniowym do czujnika, w okolicach nadkola, niestety bez powodzenia.

Dzwoniłem też do serwisu i otrzymałem informację że gniazdko powinno być gdzieś schowane w okolicy nadkola, jak również że nie ma w katalogu części żadnych kabli (zestawów naprawczych), które łączą czujnik z wiązką.

 

Pytanie do Was brzmi, jak podłączyć takie czujniki i czy przy okazji dało by się dołożyć funkcję doświetlania zakrętów?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

 

Pozdrawiam!

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, mam podobną sytuacje jak Unfall, czyli mialem xenony, teraz bixenon dynamic, mam pokrętło z auto,

Teraz nie wiem ile tam jest roboty czy trzeba cos jeszcze dokupić? Teraz nie świeca ringi nie poziomują sie wcale. Jaki tego koszt jest?

Mam bmw e81 2007 po lifcie.

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie toczyła się tutaj bardzo ciekawa dyskusja dotycząca modułu świateł. Czy jeżeli moduł jest z auta przed liftingiem i obsługuje xenon to można go zamontować?

 

Jak będę robił swoje xenony to dokładnie opiszę co i jak zrobię DIY, ale na razie muszę zebrać potrzebne części. Pomożecie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.