Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Niedawno pisywalem swoje przygody z chrobotaniem , doradziliscie wymienic skrzynie no i sie zaczelo....

Od kilku dni wycieraczki , na najwyzszych obrotach chodza jak zamulone, nadmuch na 2-3 malo glowy nie urywal a teraz ledwo wialo....i dzis rano jechalem do warsztatu w sprawie wspomnianej wczesniej skrzyni biegow jej wymiany wraz ze sprzeglem...w drodze do tego warszatu swiatla dzialaly, jednak kierunkowskazy nie dzialaly, potem awaryjki nawet nie chcialy dzialac, predkosciomierz pokazywal 80km/h a nawigacja pokazywala 120km/h, obrotomierz dzialal normalnie, jechalem na gazie (juz byl zamontowany jak kupilem) chcac przelaczyc na benzyne, zaczac zwalniac i szarpac , przezucilem spowrotem na gaz i ok. przejechalem 2 km. samochod zgasl nie dalo sie go odpalic, scholowalem do owego mechanika, okazalo sie ze akumulator slabo naladowany, a znowu w silniku olej byl jak galareta, nie wiem czy da rade go normalnie spuscic, i a propos oleju do skrzyni czerwony ATF 220 taki doradzaliscie na forum wiec zakupilem, ale mechanik kategorycznie odradza, ewentualnie na moja odpow. wleje, co to moze byc z tym olejem do silnika, i jak rzeczywiscie wyglada sprawa z tym ATFem. Pozdrawiam Czy czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica i planowanie?

Edytowane przez Sebastos84
Opublikowano
Witam, skrzynia prawie wymieniona, ale...okazalo sie ze, skrzynia pasuje owszem tylko, ze teraz wal jest za dlugi o jakies 4 cm, i musze szukac walu, a nie mam pojecia w jakich dokladnie modelach i rocznikach takie waly byly, wiec czeka mnie jezdzenie i przymiezanie starego walu, na allegro tego pelno ale nie ma podanej dlugosci u mnie jest podobno 68,5 cm nie mierzac gum wiec mechanik kazal znalezc ok 4 cm krotszy wal, poza tym jakies przedmuchy mam pod glowica i przydalo by sie wymienic uszczelke pod glowica czyli planowanie mnie czeka i zaczal brac olej, moze bardziej sie oplaca zrobic przekladke, jak myslicie? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej jak galareta???? może dawno nie wymieniany lub wlany jakiś olej made in china. Remont m40?? Jak bym ja miał robić coś takiego to bym to olał. Poszukałbym jakiegoś m42 (pod toruniem jest gościu co ma is po generalce i chce coś koło 2tyś z przełozeniem.) Wyjdzie niewiele drożej a bedziesz miał ze 30 koni do przodu. A skrzynie z czego masz???Jak brałeś od m40 to powinna pasować. Jak mechanik odradza tobie ATF do skrzyni m40 to zmien mechanika. Większość skrzyń z m40 chodzi na ATF. Ja ma i bardzo se chwalę, szczególnie zimą gdy na zwykłym przekładniowym jest cięzko z biegami a na atf wchodzą lalunia....
Opublikowano

popieram przedmówcę. Remont m40 nie jest raczej opłacalny (z tego powodu zmieniłem samochód z 316i m40 na 325e) Mechanik który dobiera olej wg uznania to jakiś.... nie powiem. Niech twój mechanik spojrzy w odpowiednie tabele to się dowie co się leje. Poza tym ATF np leje się też do mojego a jest z 86 roku, nie daj się naciągnąć też na to jak ci powie ile wlał oleju. Jak pojedziesz to od razu powiedz ile ma wlać i jaki, bez dyskutowania z jego strony.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

No i wyjechalem od mechanika.

Nareszcie moge sie cieszyc jazda e30-tki ale...

Mechanik przelozyl skrzynie i wyniel sprzeglo oraz regulator przy alternatorze (dlatego mi samochod zgasl i nic nie dzialalo)...przygody sie zaczely jak wspominalem od tego, ze skrzynia byla identyczna jak moja ale wal ooryginalany nie pasowal byl za dlugi o 4 cm nie bylo mozliwosci regulacji bo to przednia czesc walu nie pasowala, byl pomysl na przewiercenie dziur w miejscu gdzie wal jest podtrzymywany ale w innym miejscy blacha byla ciensza, nie mam pojecia dlaczego wal nie pasowal, moze dlatego ze flensa (flenca) byla za dluga przy skrzyni a moja za krotka, pozostalo mi znalezc nowa flense(flence) lub nowy wal krotszy o ok.4 cm znalazlem z e30 z roku 85 ale za krotki o 8 cm, oddalem go psowrotem i wymienilem na .....wal z e36 :D ktory pasowal idealnie, a regulacje mial w przedniej czesci a nie tylnej jak w wale z e30, wszystko pieknie dziala, pozostal mi swap silnika :lol: na cos wiekszego bo w moim M40 glowica pada i sa przedmuchy , ze glowy nie urwie, wiec mam nadzieje , ze dam rade zrobic jeszcze jakies 3 tys. km, Zaczynam szukac dobrego warsztatu i silnika. Pozdrawiam

P.S. slyszalem, ze wachacze z e34 mozna zaadaptowac do e30 tylko kilka drobnych zmian trzeba wprowadzic, prawda czy falsz, i co daje taka przelozenie - szerszy rozstaw?

Opublikowano
P.S. slyszalem, ze wachacze z e34 mozna zaadaptowac do e30 tylko kilka drobnych zmian trzeba wprowadzic, prawda czy falsz, i co daje taka przelozenie - szerszy rozstaw?

 

Idiotyczny pomysł i zupełnie bezcelowy :nienie: Rzeźba przekosmiczna, o ile wykonalna w ogóle.

 

Wymień silnik i ciesz się jazdą dalej. Remont M40 to wyrzucanie kasy w błoto, chyba że masz głowicę w ekstra stanie, nic nie klepie i nie pękła teraz, a do tego dół silnika też zdrowy. Jeśli "tylko" wydmuchało uszczelkę, to remont wyniesie Cię:

1. komplet uszczelek ok 300zł

2. szczelność i planowanie ok 100zł

3. nowy pasek rozrządu i rolki ok 300zł

4. Nowy termostat i pompa wody (zupełnie prewencyjnie) ok 150zł

5. Olej, filtry i płyn chłodniczy 200zł

Razem: 1050zł plus robocizna czyli jakieś 1300zł...

 

Czyli bezsens :lol: Generalnie można to zrobić po kosztach i kupić tylko uszczelkę pod głowicę zamiast kompletu i nie wymieniać termostatu i pompy wody, a zamiast paska i rolek kupić sam pasek...

 

Wsadzaj tam iSa i będzie po sprawie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
P.S. slyszalem, ze wachacze z e34 mozna zaadaptowac do e30 tylko kilka drobnych zmian trzeba wprowadzic, prawda czy falsz, i co daje taka przelozenie - szerszy rozstaw?

 

Idiotyczny pomysł i zupełnie bezcelowy :nienie: Rzeźba przekosmiczna, o ile wykonalna w ogóle.

 

 

Pozdrawiam

 

Matiss ma rację, niepłacalne i bez sensu. Trzeba cały wózek przekłądać i kombinowac miejsca na mocowanie nowego wózka. jak nie chcesz mieć tam z miliona koni to nie ma żadnego sensu taka operacja. Ale jest możliwa jak masz kupę kasy i chęci.

Tu mam linka na e30 v10 z e90 gdzie przeszepili wózek podaj z najnowszego m3:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333

Bardzo ciekawe

Opublikowano

Tu mam linka na e30 v10 z e90 gdzie przeszepili wózek podaj z najnowszego m3:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333

Bardzo ciekawe

 

Ten topic to legenda! Kiedyś się do niego modliłem :modlitwa:

Tylko, że tu mamy do czynienia z samym poszyciem od M3E30, reszta to auto zbudowane na ramie, total sport konstrukt i projekt unikatowy specjalnie na potrzeby tego auta. Również kielichy są tam adoptowane i nie tylko...

 

Ale nadal :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hehe ale nie jest to jedyna e30 v10. Na youtube znalazłem fim gdzie się goście gdzieś w szwecji ścigają i tam też jest taka czarna v10, ale mowa tylko o silniku. NIe wiadomo jak tam zawieszenia. Pewnie nie jest tak dopracowane jak tutaj.... pomarzyć sobie można
Opublikowano
W sumie to nie zalezy mi na jak najwiekszym power'ze ale na zadbanym samochodzi. Co do mocy to chcialbym miec te 200 KM , zeby bylo czuc przyspieszenie. Szalec nie szaleje, gumy nie pale baczkow nie robie bo mi szkoda samochodu, po prostu chcialbym tylko troszke wiecej kucykow. E30 ma blyszczec w garazu a ja sie mam ja cieszyc kilka razy w miesiacu. Pozdrawiam
Opublikowano

A propos linka do V10 prawdziwe dzielo sztuki, ale to jest budowanie samochodu od podstaw.

Mialem i mam nadal zamysl , ze w podobny sposob zabawic sie z Warszawa "Garbusem", od czasu do czasu zagladam na neta w poszukiwaniu jakiejs Warszawy, ale dopoki niemam wlasnego garazu to tylko sobie ogladam i porownuje czesci itd.

Nie wiem czy pamietacie to...

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en%7Cpl&u=http://www.ladaparts.ru/hotrods.php

 

Dla mnie cos pieknego, i chcialbym to samo zrobic z Warszawa. Ale poki co to tylko marzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oj czytałem o tym samochodzie. To była chyba wołga na podzespołach z 7-demki. Niestety trzeba mieć kapitał i sporą wiedzę mechaniczną oraz techniczną (nie sztuka stworzyć czteroślada ale coś co spełnia jakiekolwiek wymagania).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.