Skocz do zawartości

Napęd na 4 łapy w E34


Pawel20053

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Miałem okazje przez cały wczorajszy dzień śmigać Audi B4 2,8 quattro. Muszę przyznać że ten naped jest poprostu rewelacyjny! Gdzie przy tak zaśnieżonych drogach betką trzeba jechac pomalusiu i bardzo ostrożnie, tutaj można jechac praktycznie jak by sniegu nie było. :)

 

Z tego wzgledu jednak że BeEmKi bardziej mi leżą od audiczek, mam takie pare pytań do forumowiczów:

 

1) Na jakiej zasadzie działa napęd na 4 koła w E34, czy to jest torsen tak samo jak w audi czy jakis haldex? Ogólnie chodzi mi o zasade działania, jaki jest rozdział mocy, jak to się sprawuje.

2) Czy ten że napęd wystepował tylko w 2,5 czy można także dostać coś mocniejszego?

3) Czy model E39 posiadał jakąś wersje AWD?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwk222 -> Nie sądze żeby rozdział mocy by na stałe w stosunku 30 - 70. Bynajmniej w samochodach typu Audi A4 A6 czy VW Passat gdzie zastosowano torsena, rozdział mocy wynosi od 25-75 do 75-25, natomiast w samochodach typu Audi A3, VW Golf gdzie zastosowano sprzegło Haldex rozdział wynosi od 90-10 do 50-50.

 

 

Czyżby nikt na forum nie miał zadnej wiedzy na temat napedu na 4 koła w BMW ?? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam e34 525 ix touring od trzech lat i rzeczywiście zimą jest rewelacja, oczywiście latem też jest różnica ale zimą jest to odczuwalne bardzo mocno.

Jeśli chodzi o szczegóły to:

- były tylko 2,5 l silniki montowane z tym napędem

- rozdział mocy jest normalnie 36 % na przód i 64 % na tył z tym, ze jak potrzeba to jest to automatycznie zmieniane na poszczególne koła w zależności które się uślizguje to jest to korygowane przekazaniem napędu na inne. Dletego jak się nie powiesisz w zaspach na progach to raczej przejedziesz wszędzie. Wszystkie zmiany dzieją się automatycznie. Gdy trzeba założyć łańcuchy można założyć tylko na jedno koło.

- jeśli chodzi o awaryjność to może mam szczęście i udało mi się kupić egzemplarz z dobrym jeszcze zawieszeniem bo do tej pory wymieniałem tylko końcówkę drążka i wachacz z przodu z jednej strony. Koszty niektórych części są faktycznie większe (oczywiście mówimy o przodzie) ale nie wszystkie. Końcówka drążka kosztowała coś koło 280 zł tkże różnica była duża w stosunku do tego za ile można kupić do zwykłej wersji. Regenerowałem jeszcze przekładnię kierowniczą bo tu jest listwa a nie maglownica i poprzedni właściciel nie zauważył pękniętej gumy osłony no i dostało się błoto i wyrobiło trochę listwę.

- niestety w E39 nie było montowanego napędu 4x4. Pozostaje X5 lub E60 ewentualnie 3 E46 bo w niej były montowane także z mocniejszymi silnikami.

- podobno wszystkie opony muszą być takie same aby napęd nie wariował także nie można sobie założyć innych na tył a innych na przód oraz felgi są inne niż do standardowych bo mają ET 54 a nie 19 lub 20.

Podsumowując dobrze się spisuje taki napęd zwłaszcza zimą nie jest taki awaryjny jakby mogło się zdawać, faktycznie dostęp nietypowych części oprócz serwisu jest trudny ale nie niemożliwy (nie wszystko występuje w zamiennikach).

Nie znam się na napędach aż tak zęby wiedzieć co to jest torsen czy haldex gdybyś napisał coś więcej to może odpowiem też jestem ciekaw jak to jest w audi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy czasem w e34 naped na przod nie jest przekazywany przez skrzynke rozdzielacza w pelni mechanicznie i zadna elektronika tym nie steruje ??

bo jak pamietam to jest tam staly rozklad napedu i szpera

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwk222 -> Nie sądze żeby rozdział mocy by na stałe w stosunku 30 - 70. Bynajmniej w samochodach typu Audi A4 A6 czy VW Passat gdzie zastosowano torsena, rozdział mocy wynosi od 25-75 do 75-25, natomiast w samochodach typu Audi A3, VW Golf gdzie zastosowano sprzegło Haldex rozdział wynosi od 90-10 do 50-50.

 

 

Czyżby nikt na forum nie miał zadnej wiedzy na temat napedu na 4 koła w BMW ?? :shock:

 

Gdzieś tak czytałem na innym forum ze tak ponoć jest, tylko to było długa chwile wiec dokładnie nie pamiętałem, ale nie wiele się pomyliłem jak wyczytałem niżej, każdy ma prawo do pomyłki, ale prawidłowa odp już jest także luz i blues :mrgreen:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.