Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

Troche szukalem i niestety zadnej sensownej recepty na dolegliwos mojej BMW nie znalazlem

Mianowicie auto raz na jakis tydzien lub dwa odpala na 5ciu cylindrach, gasze, odpalam i nic. Dopiero po dluzszym czasie kiedy silnik sie troche bardziej rozgrzeje gasze i ponownie odpalam, wtedy juz jest ok. Bylem na kompie kilka razy i zawsze mam blad 123 to cos o bledzie wczytania mapy temp. powietrza w kolektorze dolotowym i bledy (nie pamietam dokladnie ale chyba 38, 39, 40) ale dokladnie chodzi o brak zaplonu na 1, 2 i 4 cylindrze w zaleznosci kiedy podjade na kompa i na ktorum lub na ktorych cylindrach wyskoczy zaplon, dodam ze zaplon jednorawowo wyskakuje tylko na jednym garze. Wydaje mi sie, ze przewaznie dzieje sie to kiedy odstawie auto na jakies 2 godziny i silnik nie ostyga do konca. Ponnadto auto troche duzo pali, w zaleznosc jakies 2-3 litry wiecej niz na kompie, czyli na trasie przy pr. 120km/h jakies 11 litrow a powinno ponizej 9. Bylem u dwoch mechanikow tyle, ze oni rozkladaja rece i mowia zostaw auto na kilka dni to my sie nim pobawimy poczyscimy i sprawdzimy, niestety mieszkam w angli a tutaj mechanicy sie cenia wiec raczej chce uniknac niepotrzebnych wymian polowy czujnikow.

Ktos ma jakis pomysl co to moze byc i co moge sprawdzic??

Opublikowano

Moim zdaniem wymień czujnik temp powietrza. Skoro on wyrzuca błędy i skoro silnik źle pali przy danej temperaturze....

 

Może pomoże.

Opublikowano
tak, tak tyle ze chodzi o czujnik temp powietrza w kolektorze dolotowym wiec nawet nie wiem gdzie tego szukac i czy wogole to da sie wymienic :/ a wiesz cos o tym bledzie 123?
Opublikowano

Czujnik temperatury masz tu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT31&mospid=47541&btnr=11_2879&hg=11&fg=40

nr 3. Cena w ASO 76zł. W rzeczywistości wygląda tak:

http://www.rmeuropean.com/Images/products/large/13621739510_AB%20_5BB5B760.jpg

Nie wymieniałem, ale myślę że nie będzie to trudne :cool2:

Błąd 123 to wg SAE P1622, czyli:

Electric Thermostat Control, Final Stage

co, po przeszukaniu forum, oznacza:

Mam pytanie, dzis robiłem test DISem i oto wynik diagnozy:

 

 

Z tego co sie zorientowałem to:

1. SAE Code P1622

BMW-Specific Code 123

Description Electric Thermostat Control, Final Stage

 

 

 

Masz termostat do wymiany. Ten błąd to przerwa między czujnikiem a termikiem w samym termostatcie.

:mrgreen:

Opublikowano
hmm, z tego co klesiowi wyskoczylo na kompie to byl blad wczyrywania jakiejs mapy temperatury powietrza w kolektorze dolotowym czy jakos tak a na kompie bozposrednio to wyskoczylo Activation of Map temperature fault o ile dobrze pamietam. wiec co radzicie, termostat i czujnik, czy tylko czujnik bo mysle ze termostat jest ok- jak obserwuje temperature na wskazniku i ukrytych opcjach OBC to rosnie rownomiernie, przy jakis 65-70 stopniach jest jakies utrzymanie przez jakis czas i pozniej znowu rosnie powoli wiec chyba sie otwiera prawidlowo. Cos z tymi kodami mi sie nie zgadza :/
Opublikowano
moez to pomoze... po podniesieniu maski zdecydowanie slychac przy dodawaniu gazu nawet bardzo delikatnym dzwiek sacego powietrza w pierwszej fazie wzrostu obrotow a podczas gaszenia po kilku sekundach (2-3) powietrze jakby sie cofalo czy cos, dzwiek jakby odpowietrzenia. kolega, poniekad mechanik mial 3ke z tym silnikiem i mowi ze to normalne :/ ja juz zglupialem :/ myslicie ze moze byc jakas nieszczelnosc ukladu ssacego?? jak to sprawdzic?
Opublikowano

Nieszczelność układu mechanik powinien wiedzieć jak sprawdzić...

W moim samochodzie wczoraj z kumplem walczyliśmy z podobnym objawem - coś gdzieś ewidentnie syczało. Bałem się że DISA pada, a okazało się że pękła gumowa zatyczka:

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTM4MzU5X3A=.png

nr 15 :mad2: :mad2: Dopiero po kilku godzinach znaleźliśmy :cry2:

Opublikowano
u mnie wlasnie w tym miejscu cos syczy :/ jutro zobacze... a da sie to wymienic bez rozbierania calego ukladu?? jest dosc miejsca by to wymienic?
Opublikowano
Hym, u siebie też tą zatyczkę zmieniałem. A jak sprawdzić??? Spryskać samostartem podczas pracy silnik. Jak bedzie nieszczelność to poczujesz (wzrost obrotów).
Opublikowano
Hym, u siebie też tą zatyczkę zmieniałem. A jak sprawdzić??? Spryskać samostartem podczas pracy silnik. Jak bedzie nieszczelność to poczujesz (wzrost obrotów).

 

 

?? mozesz cos sprecyzowac?? bo niewiele wynika z tego postu lub ja cos nie kumam

Opublikowano
u mnie wlasnie w tym miejscu cos syczy :/ jutro zobacze... a da sie to wymienic bez rozbierania calego ukladu?? jest dosc miejsca by to wymienic?

Włóż rękę i znajdziesz ;) Te zaślepki są z tyłu silnika (przy podszybiu) i z prawej strony przy obudowie filtra kabinowego.

Hym, u siebie też tą zatyczkę zmieniałem. A jak sprawdzić??? Spryskać samostartem podczas pracy silnik. Jak bedzie nieszczelność to poczujesz (wzrost obrotów).

 

 

?? mozesz cos sprecyzowac?? bo niewiele wynika z tego postu lub ja cos nie kumam

http://www.prestone.pl/wp-content/uploads/big/samostart.jpg

Samostart to coś takiego. Psiukając tym miejsca, które podejrzewasz o "przeciek" lewego powietrza, wywołujesz zassanie do silnika i wzrost obrotów. Dlatego pisałem że mechanik powinien znać ten sposób...

Opublikowano
troche mnie nie bylo z powodu braku czasu ale poki co zmienilem czujnik i psikalem samostartem ale nic sie nie dzialo. pozostaje czekac i miec nadzieje ze teraz juz wszystko bedzie ok
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
zrobilem juz chyba wszystko, wymienilem czujnik temp. mechanik rozkrecil i zlozyl caly uklad ssacy wymieniajac wszystkie mozliwe uszczelki, niestety problem dalej wystepuje i co zauwazylem to podczas gdy odpalajac samochud temperatura wody ma pomiedzy 40 a48 stopni. myslicie, ze wymiana przeplywomieza pomoze?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

zaczynam sie zastanawiac nad wymiana termostatu i przeplywomirza bo zaczyna mnie denerwowac to niepalenie na jednym cylindrze. teraz szczegolnie to odczuwam gdy auto stoi na sloncu, wsiadam odpalam i lipa. Co do termostatu to nie jestm pewny bo auto szybko sie nagrzewa a i temperatura na kompie jest w granicach 96-98 stopni a gdy jade trasa to 92-94 wiec wszystko wyglada ok.

Co o tym myslicie? to chyba raczej niema wplywu na spalanie ktore na autostradzie wychodzi mi 12 litrow przy spokojnej jezdzie 120-140 km/h w 3 osoby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.