kiljans Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Witam... Troche szukalem i niestety zadnej sensownej recepty na dolegliwos mojej BMW nie znalazlemMianowicie auto raz na jakis tydzien lub dwa odpala na 5ciu cylindrach, gasze, odpalam i nic. Dopiero po dluzszym czasie kiedy silnik sie troche bardziej rozgrzeje gasze i ponownie odpalam, wtedy juz jest ok. Bylem na kompie kilka razy i zawsze mam blad 123 to cos o bledzie wczytania mapy temp. powietrza w kolektorze dolotowym i bledy (nie pamietam dokladnie ale chyba 38, 39, 40) ale dokladnie chodzi o brak zaplonu na 1, 2 i 4 cylindrze w zaleznosci kiedy podjade na kompa i na ktorum lub na ktorych cylindrach wyskoczy zaplon, dodam ze zaplon jednorawowo wyskakuje tylko na jednym garze. Wydaje mi sie, ze przewaznie dzieje sie to kiedy odstawie auto na jakies 2 godziny i silnik nie ostyga do konca. Ponnadto auto troche duzo pali, w zaleznosc jakies 2-3 litry wiecej niz na kompie, czyli na trasie przy pr. 120km/h jakies 11 litrow a powinno ponizej 9. Bylem u dwoch mechanikow tyle, ze oni rozkladaja rece i mowia zostaw auto na kilka dni to my sie nim pobawimy poczyscimy i sprawdzimy, niestety mieszkam w angli a tutaj mechanicy sie cenia wiec raczej chce uniknac niepotrzebnych wymian polowy czujnikow.Ktos ma jakis pomysl co to moze byc i co moge sprawdzic??
mzloty Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Moim zdaniem wymień czujnik temp powietrza. Skoro on wyrzuca błędy i skoro silnik źle pali przy danej temperaturze.... Może pomoże.
kiljans Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 tak, tak tyle ze chodzi o czujnik temp powietrza w kolektorze dolotowym wiec nawet nie wiem gdzie tego szukac i czy wogole to da sie wymienic :/ a wiesz cos o tym bledzie 123?
fixxxer1 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Czujnik temperatury masz tu:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT31&mospid=47541&btnr=11_2879&hg=11&fg=40nr 3. Cena w ASO 76zł. W rzeczywistości wygląda tak:http://www.rmeuropean.com/Images/products/large/13621739510_AB%20_5BB5B760.jpgNie wymieniałem, ale myślę że nie będzie to trudne :cool2:Błąd 123 to wg SAE P1622, czyli:Electric Thermostat Control, Final Stageco, po przeszukaniu forum, oznacza:Mam pytanie, dzis robiłem test DISem i oto wynik diagnozy: Z tego co sie zorientowałem to:1. SAE Code P1622BMW-Specific Code 123Description Electric Thermostat Control, Final Stage Masz termostat do wymiany. Ten błąd to przerwa między czujnikiem a termikiem w samym termostatcie. :mrgreen:
kiljans Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 hmm, z tego co klesiowi wyskoczylo na kompie to byl blad wczyrywania jakiejs mapy temperatury powietrza w kolektorze dolotowym czy jakos tak a na kompie bozposrednio to wyskoczylo Activation of Map temperature fault o ile dobrze pamietam. wiec co radzicie, termostat i czujnik, czy tylko czujnik bo mysle ze termostat jest ok- jak obserwuje temperature na wskazniku i ukrytych opcjach OBC to rosnie rownomiernie, przy jakis 65-70 stopniach jest jakies utrzymanie przez jakis czas i pozniej znowu rosnie powoli wiec chyba sie otwiera prawidlowo. Cos z tymi kodami mi sie nie zgadza :/
kiljans Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 moez to pomoze... po podniesieniu maski zdecydowanie slychac przy dodawaniu gazu nawet bardzo delikatnym dzwiek sacego powietrza w pierwszej fazie wzrostu obrotow a podczas gaszenia po kilku sekundach (2-3) powietrze jakby sie cofalo czy cos, dzwiek jakby odpowietrzenia. kolega, poniekad mechanik mial 3ke z tym silnikiem i mowi ze to normalne :/ ja juz zglupialem :/ myslicie ze moze byc jakas nieszczelnosc ukladu ssacego?? jak to sprawdzic?
fixxxer1 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Nieszczelność układu mechanik powinien wiedzieć jak sprawdzić...W moim samochodzie wczoraj z kumplem walczyliśmy z podobnym objawem - coś gdzieś ewidentnie syczało. Bałem się że DISA pada, a okazało się że pękła gumowa zatyczka:http://static.bmwfans.info/images/epc/MTM4MzU5X3A=.pngnr 15 :mad2: :mad2: Dopiero po kilku godzinach znaleźliśmy :cry2:
kiljans Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 u mnie wlasnie w tym miejscu cos syczy :/ jutro zobacze... a da sie to wymienic bez rozbierania calego ukladu?? jest dosc miejsca by to wymienic?
mzloty Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Hym, u siebie też tą zatyczkę zmieniałem. A jak sprawdzić??? Spryskać samostartem podczas pracy silnik. Jak bedzie nieszczelność to poczujesz (wzrost obrotów).
kiljans Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 Hym, u siebie też tą zatyczkę zmieniałem. A jak sprawdzić??? Spryskać samostartem podczas pracy silnik. Jak bedzie nieszczelność to poczujesz (wzrost obrotów). ?? mozesz cos sprecyzowac?? bo niewiele wynika z tego postu lub ja cos nie kumam
fixxxer1 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 u mnie wlasnie w tym miejscu cos syczy :/ jutro zobacze... a da sie to wymienic bez rozbierania calego ukladu?? jest dosc miejsca by to wymienic?Włóż rękę i znajdziesz ;) Te zaślepki są z tyłu silnika (przy podszybiu) i z prawej strony przy obudowie filtra kabinowego.Hym, u siebie też tą zatyczkę zmieniałem. A jak sprawdzić??? Spryskać samostartem podczas pracy silnik. Jak bedzie nieszczelność to poczujesz (wzrost obrotów). ?? mozesz cos sprecyzowac?? bo niewiele wynika z tego postu lub ja cos nie kumamhttp://www.prestone.pl/wp-content/uploads/big/samostart.jpgSamostart to coś takiego. Psiukając tym miejsca, które podejrzewasz o "przeciek" lewego powietrza, wywołujesz zassanie do silnika i wzrost obrotów. Dlatego pisałem że mechanik powinien znać ten sposób...
kiljans Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 troche mnie nie bylo z powodu braku czasu ale poki co zmienilem czujnik i psikalem samostartem ale nic sie nie dzialo. pozostaje czekac i miec nadzieje ze teraz juz wszystko bedzie ok
kiljans Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 zrobilem juz chyba wszystko, wymienilem czujnik temp. mechanik rozkrecil i zlozyl caly uklad ssacy wymieniajac wszystkie mozliwe uszczelki, niestety problem dalej wystepuje i co zauwazylem to podczas gdy odpalajac samochud temperatura wody ma pomiedzy 40 a48 stopni. myslicie, ze wymiana przeplywomieza pomoze?
kiljans Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 zaczynam sie zastanawiac nad wymiana termostatu i przeplywomirza bo zaczyna mnie denerwowac to niepalenie na jednym cylindrze. teraz szczegolnie to odczuwam gdy auto stoi na sloncu, wsiadam odpalam i lipa. Co do termostatu to nie jestm pewny bo auto szybko sie nagrzewa a i temperatura na kompie jest w granicach 96-98 stopni a gdy jade trasa to 92-94 wiec wszystko wyglada ok. Co o tym myslicie? to chyba raczej niema wplywu na spalanie ktore na autostradzie wychodzi mi 12 litrow przy spokojnej jezdzie 120-140 km/h w 3 osoby.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się