Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od niedawna stałem sie posiadaczem mojego nowego nabytku jakim jest 328i. Chce zmienić teraz fele i kapciochy w nim bo dotychczasowo mam 16" na lato ,ale chce zakupic jakieś większe.Mianowicie jaki rozmiar doradzacie nie chodzi tu o szpan itd chce aby wyglądało fajnie i sie dobrze jeździło. Zastanawiałem sie nad 17" na poczatku ale teraz niedawno zaczalem myslec o troche wiekszej mianowicie 18", tylko jakie ET? i wogole czy 18 to dobry pomysł a i jakie oponki do tego byscie doradzali.. Domyślam sie że taki temat już był napewno nie jeden ale ze jestem nowym użytkownikiem to mam nadzieje ze mnie zrozumiecie. :wink:

 

Pzdr i czekam na info :)

Opublikowano
u mnie kolega w 3 e46 z silnikiem 1.8i ma felgi 18 i mowi ze jest spoko tylko ze jak wpadnie jakies koleiny duze to go prowadza delikatnie.. ja bym wolal 17 oponki 225 na 50 nie za duze nie za szerokie a napewno bedzie ładnie wygladac.. a letnie felgi aluminiowe masz?? sprzedajesz moze ??
Opublikowano

hmm no właśnie sie wacham co do tego rozmiaru poczekam moze na opinie innych uzytkowników o ile sie wypowiedzą :8)

 

Tak mam letnie alu ładne dosyc wogóle nie zniszczone z oponami letnimi 225/50 , jak bys byl zainteresowany to daj znać 9579752.

 

http://moto.allegro.pl/item936284477_felgi_18_m3_bmw_e90_e46_e36_e81_e87_promocja.html

Cos mniej wiecej takiego mam na oku tylko nie wiem do tej pory czy ta 18 nie bedzie za duża ,moja sucz ma pełny mpakiet, wiec zawieszenie jest troche inne niz normlane chyba ze sie myle :8) Czekam na wasze wypowiedzi co do tego rozmiaru szerokości i ET .

Pzdr.

Opublikowano

u siebie mam teraz 18 i felgi od M-ki opony przednie 235/35/18 tył 255/40/18. Zależy jakie masz drogi koło siebie ale nie życzę tobie tego efektu na dziurach. Do takiej szerokości opon i tej wysokości felg zawias musisz mieć zdrowiutki, w innym przypadku ciąga jak ciągnikiem rolnika :D . Wcześniej miałem 16 i opony 205/50.16 i było o niebo lepiej na nierównościach. Może ktoś się jeszcze wypowie jak z komfortem na 17 i wys opony 50, ja nie miałem z tym styczności.

PoZdrawiam

Opublikowano
Ja w swojej 330i mam też 18'' na oponkach przód 225/45 i tył 245/45 i jest spoko. Trzeba uważać na dziury bo łatwo pogiąć felgę ale komfort i prowadzenie nawet na nirównościach uważam że jest ok.
Opublikowano

Super promocja, nie ma co! Komplet 18-tek w cenie porządnych 16-tek! I to z TUV-em! :duh: Tylko dlaczego markowe porządne, mocne felgi są o połowę droższe?

 

Może dlatego, że producentem felg jest nikomu bliżej nie znana firma z logo w postaci kilku pieknych znaków malowanych tradycyjnym pędzelkiem, a certyfikat TUV jest wklejony w takiej rozdzielczości, ze mógłby dotyczyć wycieraczki tylnej szyby do Matiza...

Opublikowano

Super promocja, nie ma co! Komplet 18-tek w cenie porządnych 16-tek! I to z TUV-em! :duh: Tylko dlaczego markowe porządne, mocne felgi są o połowę droższe?

 

No jak to...bo jest zmowa producentow :D

 

Może dlatego, że producentem felg jest nikomu bliżej nie znana firma z logo w postaci kilku pieknych znaków malowanych tradycyjnym pędzelkiem, a certyfikat TUV jest wklejony w takiej rozdzielczości, ze mógłby dotyczyć wycieraczki tylnej szyby do Matiza...

 

Ten TUV nie dotyczy nawet felg, ale normy systemu zarzadzania jakoscia, w zasadzie moze go kupic kazdy, bez wzgledu na to jakiej jakosci towar produkuje.

Opublikowano

Ale najwyraźniej sprzedawca wie doskonale, ze dla większości "świadomych" posiadaczy samochodów magiczne literki: "TUV" są od razu gwarancja wszystkiego. A to raptem oznaczenie systemu certyfikacji na tysiące przeróżnych norm i jednocześnie nazwa sieci instytucji taką certyfikacją się zajmujących. To samo jest z DOTem - ludzie powtarzają "mądrości" wypisywane na forach przez domorosłych "Szpeców" od wszystkiego, a potem przychodzi klient i chce rabat 30% na roczną oponę, bo już prawie widzi jak parcieje...

 

W dodatku rzeczywiście te certyfikaty w aukcji nie dotyczą produktów, tylko systemów jakości ISO producentów.

 

No, ale koniec OT.

 

Wracając do tematu - nie kupiłbym felg nie znając nawet producenta...

Opublikowano

Warto jednak pamiętać, że TUV na felgi, taki konkretny, na model do danego auta o konkretnym silniku itp itd. to wymóg germański, a koszt uzyskania takiego TUVu praktycznie nie zwraca się firmom z poza rynku niemiecko-austriackiego, stąd nie zaprzątają sobie nimi głowy. W Polsce, jak i w większości krajów UE felga nie musi mieć TUV żeby być dopuszczoną do użytkowania.

 

Nawet KAHN Design nie atestuje wszystkiego do wszystkiego, TUVy ma na felgi do Astonów, Benków, Rollsów czy Range-Roverów.

 

Ważne, żeby kupować felgę od kogoś kto bierze za nią odpowiedzialność i nie oferuje shitu.

 

Tym niemniej nawet oryginalne felgi z ASO, albo markowe, nie są gwarancją bezproblemowej jazdy w polskich warunkach.

 

Nie wiem nic o felgach z aukcji, ale faktycznie takie pokazanie certyfikatów TUV jest manipulanckie. Zapewne fabryka ma certyfikat że spełnia wymogi jakości dla produkcji felg aluminiowych do aut osobowych. Tyle, że nawet nazwa fabryki jest tutaj wycięta, więc faktycznie miałbym wątpliwości skąd pochodzą felgi.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Warto jednak pamiętać, że TUV na felgi, taki konkretny, na model do danego auta o konkretnym silniku itp itd. to wymóg germański, a koszt uzyskania takiego TUVu praktycznie nie zwraca się firmom z poza rynku niemiecko-austriackiego, stąd nie zaprzątają sobie nimi głowy. W Polsce, jak i w większości krajów UE felga nie musi mieć TUV żeby być dopuszczoną do użytkowania.

 

Nawet KAHN Design nie atestuje wszystkiego do wszystkiego, TUVy ma na felgi do Astonów, Benków, Rollsów czy Range-Roverów.

 

Co smieszniejsze TUV na felgi, nie jest wyznacznikiem ich jakosci, tylko tego, ze pasuja do konkretnego samochodu. Jedyny sensowny certyfikat to japonski JWL, ktory bada wytrzymalosc konkretnych felg, problem w tym, ze 95% felg (szczegolnie tych z Chin) ma wybity znaczek JWL, ale autentycznego certyfikatu juz brakuje.

 

Nie wiem nic o felgach z aukcji, ale faktycznie takie pokazanie certyfikatów TUV jest manipulanckie. Zapewne fabryka ma certyfikat że spełnia wymogi jakości dla produkcji felg aluminiowych do aut osobowych. Tyle, że nawet nazwa fabryki jest tutaj wycięta, więc faktycznie miałbym wątpliwości skąd pochodzą felgi.

 

Sa z Chin, chyba nie ma co tego ukrywac.

Opublikowano
Co smieszniejsze TUV na felgi, nie jest wyznacznikiem ich jakosci, tylko tego, ze pasuja do konkretnego samochodu.
O tym właśnie mówiłem. Allegrowi sprzedawcy z wyrachowaniem używają tego jak mantry a większość kupujących święcie wierzy, że po pierwsze TUV oznacza legendarną (sic!) niemiecką jakość, a po drugie, że byle jaki nieczytelny obrazek z jakimś certyfikatem gwarantuje prawdmówność sprzedawcy.

 

Sa z Chin, chyba nie ma co tego ukrywac.
Niekoniecznie

 

Wiesz przecież dobrze, że jest wiele innych krajów, z których płynie aluminiowe badziewie wątpliwej jakości.

Opublikowano

Wiesz przecież dobrze, że jest wiele innych krajów, z których płynie aluminiowe badziewie wątpliwej jakości.

 

Konkretnie te sa z Chin, moge Ci wyslac dowod na PW :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.