Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem od niedawna posiadaczem e34, nabyłem ją okazyjnie ale też jest troche do zrobienia, ważne ze silnik pracuje jak sie należy :) .

 

A teraz troche pytań do znawców tematu:

1. Do czego służą te kable zamieszczone na zdjęciu, bo nie wiem co z nimi zrobić? Dodam ze kabli numer 1 są 2 takie.

http://images40.fotosik.pl/262/834f8742dcd56cecm.jpg

2. Od bezpieczników, a dokładnie od jednego(pierwszego z brzegu przy szybie) idzie zaznaczony niebieski kabel w to miejsce na pompie, może mi ktoś wyjaśnić w jakim celu :)?

http://images40.fotosik.pl/262/ee67dabf6deef582m.jpg

3. Nie działa obrotomierz i ekonomizer, czasami(choć żadko) nie rusza tez prędkościomierz. Czy może być to wina tych baterii w liczniku, ze nadają sie do wymiany?

4. Co zrobić jeśli nie leci ciepłe powietrze z nawiewów? Ustawione na maksa na obydwie osoby a i tak leci chłodne.

 

Pozdrawiam i prosze o pomoc fachowców:)

 

EDIT.

Jeszcze jedno pytanie, gdzie są jakies kable od licznika w ogole? NIe świeci mi żądna kontrolka(nawet jak zaciągne ręczny). CO tu można posprawdzać i jak sie do tego zabrać? Jedyne co działa na liczniku to wskaźnik paliwa, temp, km dzienne i całe !

Edytowane przez SnakeBMW
Opublikowano

witam, nie wiem czy zakup jest trafny, bo tu jak się zaczyna sypać bmw-u to nie opłaca się robić :mad2: . uwierz. licznik to znana przypadłość na forum i jest tego pełno :8) . z tym powietrzem to możliwe ,że masz coś nie tak z nagrzewnicą lub wystarczy tylko zobaczyć na pokrętła od nawiewów... :cool2:

 

powodzenia i cierpliwości :P

Opublikowano

ciezki przypadek :D wspolczuje ; ) jak nie masz podlaczonych przewodow to silnik nie chodzi jak nalezy, uwierz :D

 

1. kabel nr 1 to wyglada na czujnik temperatury silnika lub temperatury powietrza (jeden wchodzi w blok przy swiecach, a drugi do kolektora od dolu). reszty nie mialem okazji podlaczac :D

2. na 90% to elektrozawor.

3. to raczej wina sterownika badz regulatora napiecia.

4. brak cieplego powietrza to moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia, zawieszone elektrozawory albo po prostu nagrzewnica

 

co do licznika, to mozesz sprawdzic czy w ogole zarowki dzialaja a najlepiej to podlaczyc inny.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

Ok. Posprawdzam to dziś i dam znać.

Jakby ktoś jeszcze coś wiedział w temacie to prosze pisać.

 

Z góry dziękówka za pomoc :)

Opublikowano

Ok. Dziś troche rzeczy probiłem.

iamtheone własnie sprawdziłem te kable co mówiłeś i takie same były już wpiete koło świec i do kolektora od dołu, więcej miejsc gdzie te "wolne" by pasowały już nie znalazłem.

 

Rozkręciłem tez licznik i okazało sie ze zarówki popalone, powymieniałem i jest ok-kontrolki świecą :) !

 

michalbmw, z tymi nawiewami to naprawdę? Jutro z rana sie temu przyglądne czy to faktycznie tak działa :D oby !

 

Najgorzej będzie z obrotomierzem i ekonomizerem, ale po wyczyszczeniu licznika troche dziś, zauwazyłem, ze jak włącze stacyjke w pozycje ON i zaraz zmienie na pozycje OFF to rusza sie stzrałka od obrotmierza do 500obr i odrazu spada i tak samo z ekonomizerem- też lekko idzie w bok? Może wiecie co jeszcze mogło sie tam stać. Sprawdziłem akumulatorki, są z roku produkcji auta !

 

Jeśli jeszcze ktoś wiedziałby do czego kable z pierwszego posta(na zdjęciach) to pisać ! :norty:

Opublikowano

O dzięki stary ;) Napewno sie przyda! W weekend zajmę sie tym code plugiem, przelutuje(a raczej znajomy) te luty !

 

Pozdrawiam i dam znac czy pomogło !

Opublikowano
Przelutowałem. Niestety nie pomogło. Co jeszcze może byc przyczyną tego obrotomierza, że nie działa? Może wymienić te akumulatorki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak masz te bateryjki to zmieniaj
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
no musiałbym kupićtylko ze ja mam te takie małe jak do aparatu i 1 = 28zł ! NO ale chyba zainwestuje, a nóż sie uda...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gdzieś na stronie znalazłem takie same bateryjki jakie są w desce, ale nie zapisałem sobie a tez pasuje mi zmienić :mad2:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Ja znalazłem identyczny model w sklepie elektronicznym. Są z tymi wąskami za 30zł i do lutowania za 28zł.

trzeba wydać te 60zł a i tak nie ma pewności ze to to !

Dam znac jak zamienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w analogowych licznikach jak nie działa obrotomierz i inspekcja to wymiana tych bateryjek i przylutowanie kostki CODE PLUG pomaga :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Na dodatek dziś przestał żyć prędkościomierz. Czasami wskazówka wskoczy do 20km/h zaczyna wibrować i spada na 0km/h. Co powiecie na to, co sprawdzić?

 

EDIT.

A czy moge w swoich zegarach zrobić test, jeśli mam bebenkowe km? I jak go zrobić w tych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak masz bębenki to o teście zapomnij

 

a co do prędkościomierza to sprawdź wtyczkę która znajduję koło mostu tylnego, ona jest powiązana z licznikiem ;)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Przy dyfrze sprawdzałem. Wyczyściłem, posprawdzalem przewody i nie wygląda zeby bylo cos nie tak-no chyba ze to wina czujnika. Zauwazyłem, ze prędkościomierz zaczyna czasem działać jak chwile sie pojeździ autem, tak jakby sie zagrzał, ale nie zawsze. :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.