Skocz do zawartości

[E87] - Wymiana lamp na Black Line FL


matti

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem tego pewien czy będzie źle. Ktoś będzie musiał sprawdzić. Na innym forum widziałem jak ktoś wsadził tylne lampy po FL do modelu przed i tylko pozmieniał kostki i napisał, że błędów nie wyświetla. Więc temat do zbadania.

Akurat temat zbadałem bo planuje u siebie wymiane lamp na Black Line FL

Jest dosyć dokładnie opisany na niemieckich forach.

http://www.1erforum.de/tuning/nachruestung-led-heckleuchten-6544.html

i

http://www.1erforum.de/tuning/facelift-rueckleuchten-fuer-vorfacelift-nachruestbar-anleitung-s-12-a-6357.html

Dla nie gadających po niem. streszczę mój stan wiedzy na temat instalacji lamp tylnich BlackLine FL do modelu VFL(Vor Face Lift - przed liftem).

Lampy tylnie FL dzielą się na dwa rodzaje: LOW i HIGH.

Wersja LOW to normalne lampy FL na żarówki, wersja HIGH ma dołożone paski, podświetlane LED'ami.

 

Foto Black Line FL HIGH (LED):

http://img144.imageshack.us/img144/1378/img9486e.th.jpg

 

Foto Black Line FL LOW (paski odblask, zmiast LED):

http://img683.imageshack.us/img683/4051/heckleuchtene81blacklin.th.jpg

 

Wersje FL HIGH (LED) można wsadzić tylko do aut z fabrycznymi Xenonami i odpowiednim Footwell/Fußraum Module. Cała operacja nie jest plug-and-play bo jeszcze trzeba ciągnąć kabel z tego modułu pod nogami kierowcy na tył auta, czyli sporo prucia (coś dla Hipo) :) Na koniec trzeba zrobić "codierung" czyli zakodować w kompie, że moduł ma dawać napięcie na ten kabel dla diodek LED na tył. Więc robota raczej dla serwisu, co ciekawe występuje zestaw oficjalnie w BMW konwersji VFL na FL z LED.

Podaję numery: 61 12 0 434 217 - kabel i 61 12 0 432 620 - lampy Blackline FL HIGH (LED). Nie wiem jaka cena i ile robocizna z kodowaniem w salonie BMW. Może ktoś sprawdzi? :)

 

Natomiast instalacja lamp FL LOW (bez LED), takie same jak wyżej tylko bez pasków podświetlanych LED, jest dziecinnie prosta, nie wymaga wizyty w serwisie, kodowania i prucia auta.

Lampy pasują prawie plug-and-play, zmienili tylko wtyczkę. Wystarczy przełożyć kable do nowego gniazda, podaję numer części wtyku jak w FL jakie można zamówić 61 13 6984758 (trzeba 2 sztuki), cena gdzieś 1,5 euro szt. Zamieniamy ze sobą 2 kable bo zamienili migacze z światłami cofania, schematy mają w każdym serwisie ew. samemu sprawdzić gdzie jest napięcie jak miga migacz itd.

 

Sam przymierzam się do takich lamp Black Line FL LOW (bez LED) 63 21 0432619 może zamówię z Niemiec, jakieś 130-150 euro za nowe plus przesyłka 20 euro do PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie lepiej wymienić na blackline vfl? Wtedy samochód zachowuje swoją "oryginalność" (w sensie jest cały vfl), ale to moje zdanie.http://www.salesafter.de/images/products/1er/leuchten/heckleuchten_E87_blackline.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem bo piteerus pytał o instalację lamp FL do modelu VFL.

 

Można wsadzić oczywiście VFL Black Line bez żadnych przeróbek i zachować oryginalny design lamp.

Osobiście mnie podobają się bardziej te po FL, każdy może założyć u siebie co lubi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Tutaj kolejny dowód na to że można zrobić lampy ledowe oryginalne z paskami do e87 przed liftem

w poniższym linku e87 z 2005 roku ktora posiada tylne lampy od po liftowej

http://moto.allegro.pl/item1062353883_bmw_120_i_m_pakiet_19_xenon_skora_automat.html

Szkoda że gość nie zrobił zdjęcia z włączonymi tylnymi lampami.

Jasne że się da, podepnie się te lampy nawet bez kodowania, gdzieś miałem nawet fotkę jak to wygląda i nie podobało mi się, bo świeciły paski ledowe i normalne żarówki pozycyjne razem. Efekt średni moim zdaniem. Ale jak ktoś ma możliwość przekodowania modułu podłogowego to jak najbardziej da się zrobić żeby świeciło jak w FL. Postaram się może znaleźć fotkę.

A do mnie już idzie paczka z Black Line vFL zobaczymy jak będą wyglądać.

 

Update, są fotki:

Nie zakodowane Black Line vFL:

http://img689.imageshack.us/img689/6311/img2722s.jpg

Prawidłowo zakodowane Black Line vFL:

http://www.abload.de/img/100_0428l4ey.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pany,

to jest ten moduł, gdzie należy podpinać dodatkowe kabelki od lamp z neonami?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG51&mospid=48925&btnr=61_2094&hg=61&fg=25

on znajduje się, gdzieś pod nogami kierowcy - tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to je to :)

 

tak, jak napisałes w pierwszym poście

"...kierowcy na tył auta, czyli sporo prucia (coś dla Hipo)"

zaczynam pruć w przyszłym tygodniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chwilowo mam tak jak na pierwszej fotce .Moduł zostanie przeprogramowany dopiero w sierpniu jak mi elektryk będzie zakładał biksenony poliftowe

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to je to :)

 

tak, jak napisałes w pierwszym poście

"...kierowcy na tył auta, czyli sporo prucia (coś dla Hipo)"

zaczynam pruć w przyszłym tygodniu :D

No nareszcie coś, bo już się martwiłem, bo żadnych nowych modów u Ciebie ostatnio nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh szyber dach by się przydał :norty:

Miałem w E36, mam w E60. Jedno wielkie MOD Regulamin się kłania :). Nic, absolutnie nic nie daje, poza dziurą w dachu. Jeszcze jak otworzysz i staniesz na światłach w słońcu, to życzę powodzenia. Nawet jak jedziesz autem, to nic powietrza nie wpada. Szyberdach jest zbyteczny.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh szyber dach by się przydał :norty:

Miałem w E36, mam w E60. Jedno wielkie MOD Regulamin się kłania :). Nic, absolutnie nic nie daje, poza dziurą w dachu. Jeszcze jak otworzysz i staniesz na światłach w słońcu, to życzę powodzenia. Nawet jak jedziesz autem, to nic powietrza nie wpada. Szyberdach jest zbyteczny.

 

 

no chyba żartujesz .... :shock:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEE chyba jednak nie jezdziłeś e60 z szyberdachem :) w mojej jest i wg. mnie daje to coś napewno . Faktycznie przy tych upałach otwarty szyberdach to raczej nie wypał tylko klima . Ale np. teraz jeżdżę z uchylonym szyberdachem i załączoną klimą zawsze to jakaś wentylacja .

Tak po godzinie 19-20 stej możesz spokojnie otworzyć cały szyberdach , do tego lekko uchylić szybki i jest naprawdę fajnie .

Aha i szyberdach wg. mnie bardzo rozjaśnia wnętrze , szyberdach nie oznacza to samo co cabrio :) .

Szyberdach ma również wielki + gdy jest wilgoć , deszcz różnica temperatury gdy szyby parują w samochodzie uchylasz szybderach i nic nie paruje . Zimno nie jest , woda się nie wlewa . Kupując nowe auto wolał bym nie mieć z tył elektrycznych szyb a za to mieć szyberdach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra koniec z szyberdachem bo troche odbiegliśmy od tematu... MOD :cool2:

wszyscy wiemy, że szyber dach to fajna sprawa i na pewno każdy chcialby go mieć, a ja to już na 100% ale no coż dachu nie będę pruł - albo jeszcze nie teraz :mrgreen:

przechodzimy do lamp...

Ok wpinamy sie w moduł w piny 16 i 18 i ciągniemy kable do lamp - jeden do lampy lewej 4 pin a drugi do lampy prawej też 4 pin.

Czy ja to dobrze rozkminiam?

który PIN idzie do lampy lewej 16, czy 18?

Jutro będzie prawdopodobnie prucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert zerknę dzisiaj w lampy ,może pstryknę jakąś fotkę ,to może coś Ci podpowie .. ;) może będzie widać przewody jak idą do wtyczki ,faktycznie ktoś wspominał ,że wtyczka różni się nieznacznie ,różni się tym małym wystającym bolcem ,który pewnie można uciąć ..

 

Postaram się wkleić fotki jeszcze dziś :cool2:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uch.... udalo się zamontowac lampiony, ale to nie jest tak chop-siup...

podłączyłem kostki i lewa lampa miala tylko zamieniony wsteczny z kierunkiem, a w prawej to masakra - choinka

pozmieniałem piny w kostce i wszystko jest ok

szukałem modul pod nogami kierowcy, ale ja tam mam tylko styropian - jakieś wygłuszenie. Ciekawi mnie brak modułu, gdyż mam ori ksenony i moduł przecież musi być, a go tam nie ma :shock: gdzie mógł sie schować?

Neony tez mi świecą, ale nie są zakodowane z powodu schowanego modułu - zmostkowałem neony ze światlami postojowymi i jest narazie OK potem będe musial to wszystko odpowiednio zakodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ładnie przepspałem i nie wiem o co chodzi :)

moduł Hubercik masz tam gdzie wajchę do odblokowania otwracia maski jak i również tam jest gniazdo serwisowe

ściągasz ten boczek tam jest na 2 spinkach i jednej albo dwóch śrubkach

Musisz odkręcić rączkę od maski i szaprniesz mocniej i boczek schodzi i tam masz moduł .

Opis dokładnie co robiłeś najlepeij zdjeciami również :)

nom chyba moje nowe black line pójdą na allegro :) hah

Dziwi mnie jednak fakt że nie ma jeszcze żadnych przejściówek czy też instrukcji normalnych jak do e60

Jest on po ściągniecu boczka widoczny , jest przkręcony na jedną nasadkę . Mam taki jeden moduł nawet w garażu :) bo kupiłem do lamp xenonowych bo podobno jest inny lecz różnicy ja nie widziałem .

Nie zależnie czy masz xenony czy ich nie masz tam jest ten moduł . Odpowiada on za lampy jak i podobno za fotele , szyby , dizłanie pilota .

Nie wkładaj kluczyka do stacyjki jak wypniesz moduł (3x kostki) bo pózniej może ci coś nie działać . Najpewniej odepnij aku ( mase ) poczekaj z 20 min i działaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh no własnie pytałem w ktorym miejscu jest ten moduł i otrzymałem info, że "pod nogami kierowcy"

odkręciłem fotel, maskownice dolnego głośnika, próg - podnoszę wykładzinę i ZONK :shock: brak modułu i siedzi jakiś styropian! nie będe mowił co w tym momencie wypowiedziału moje usta :evil:

ale spoczko teraz juz wiem dziękowa Kamilos za pomocne info, ale teraz muszę czekać do jakiegoś wolnego dnia.

jasne Tutorial zrobie z wyszczególnieniem kabelków, które wchodzą w poszczególne PINy w kostkach do lamp poliftowych. Fajnie jest zrobione bo z tych kostek można wyjmować te wsówki i przekładać w inne miejsca - nie trzeba nic ciąć. Wielki plus dla BMW za takie rozwiązanie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.