Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Prosiłbym kogokolwiek o pomoc czy radę w następujących problemach.

Chciałem dzisiaj odpalić samochód żeby chwilkę sobie pochodził (nie pojadę i tak nigdzie o czym niżej). Ku memu zaskoczeniu po przekręceniu kluczyka coś stukało tylko pod maską, a silnik nawet nie pisknął. Dwa dni temu palił bezproblemowo. Na kontrolce po przekręceniu kluczyka "za zapłonem" (te określenia chyba nie są zbyt profesjonalne ale nie wiem jak to nazwać) świeciło się "OIL SERVICE" oraz kontrolka oleju. Sprawdziłem poziom oleju w silniku i było go "do dolnego rowka". Wcześniej wydaje mi się, że ta kontrolka się nie świeciła.. Nie chce odpalić z powodu oleju? Powinienem go dolać do górnego rowka czy aby było go pomiędzy? może całkiem wymienić?

 

Ponadto odkleiło mi się lusterko i wisi na kablach. Czy może mi ktoś powiedzieć czym mam je przykleić? końcówka jest metalowa. Czy można silikonem czy trzeba też klejem do tego przystosowanym?

 

A co do sprawy, że nigdzie nie pojade to sprzęgło tak około do 3/5 odległości wchodzi luźno dalej jest lekki opór, na włączonym silniku nie mogłem wbić żadnego biegu a odbijało tylko do odległości w której zaczynał się opór. Czy może to być linka czy całe sprzęgło do wymiany? Troche mało informacji podałem ale może mi ktoś pomoże bo ja jestem w tych sprawach zielony..

Pozdrawiam!

Opublikowano
za zaplonem wlacza sie rzrusznik, przy wlaczonym zaplonie zawsze pali sie kontrolka oleju, po odpalenia silnika powinna zniknac (cisnienie oleju) oil servis zapala sie po pokonanej danej ilosci kilometrow ale nie blokuje zaplonu zamochodu.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg
Opublikowano
No dziwny paradox,z ta inspekcją ale może trza by tylko skasować inspekcje...Nic nie zaszkodzi tego zrobić. MOże jakaś prawda w tym siedzi :8)
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
co do zapalania to sprawdz poziom naladowania akumulatora moze sie rozladowal, to najszybciej okreslisz co jest i zaczniesz po kolei eliminowac usterki. kontrolna oil serwis nie ma wplywu na odpalenie auta ani na poziom oleju w silniku, ona informuje cie ze czas na zmiane oleju w silniku. co do lusterka to nie wiem nie robilem tego nigdy. a ze sprzeglem sprawdz najpierw czy masz plyn. nie masz linki sprzegla bo jest ono hydrauliczne, a plyn jest pobierany ze zbiornika z plynem hamulcowym sprawdz najpierw jego poziom.
Opublikowano
za zaplonem wlacza sie rzrusznik, przy wlaczonym zaplonie zawsze pali sie kontrolka oleju, po odpalenia silnika powinna zniknac (cisnienie oleju) oil servis zapala sie po pokonanej danej ilosci kilometrow ale nie blokuje zaplonu zamochodu.

 

Jeśli przekręce delikatnie i wolno kluczyk "za zapłon" to rozrusznik jeszcze mi się nie włącza. (nawiew się włączał, po chwili wlasnie kontrolka ta od oil service i od oleju) Ciężko mi to trochę opisać bo była normalna zaraz się zmieniła na OIL SERVICE, wskaźnik poziomu benzyny opadł całkiem. Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. No a ten poziom oleju był prawidłowy?

 

To stukanie słyszę pierwszy raz, kiedy miałem słaby akumulator dźwięk był inny troche. (Bardziej jakby się coś zacieło, przynajmniej takie wrażenie mogłem odnieść) Kiedy próbowałem odpalić to dźwięk bardziej przypomina serię z jakiegoś karabinu maszynowego :|

 

Co takiego jest w lusterku wstecznym, że tyle tych kabelków tam jest? Może jak lusterko sie odkleiło i szarpneło kable coś się stało? :?

 

Poziom płynu hamulcowego postaram się sprawdzić jutro.

Denerwuje mnie to, że 2 dni temu palił bez problemu i nagle jakieś mecyje...

 

 

EDIT:

Teraz dopiero zauważyłem, że podczas tego "stukania" migają wszystkie kontrolki oraz światło. Może to ma jakiś związek z tym wszystkim.

Opublikowano
może faktycznie spradź akumulator. Albo altrenator jeżeli palą się wszystkie kontrolki. Nie dawno tak miałem ze znajomego autem, wymieniłem alternator i było wszystko ok.
Opublikowano
ja bym stawial na rozrusznik/alternator,mozliwe ze masz tez jakis problem z elektryka bo jak ci taka dyskoteke robia te kontrolki i swiatla,mogla sie dostac gdzie wilgoc,mialem tak w poprzednim aucie

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano

Ostatnio akumulator padł więc to pewnie jego wina :c

...a ze sprzeglem sprawdz najpierw czy masz plyn. nie masz linki sprzegla bo jest ono hydrauliczne, a plyn jest pobierany ze zbiornika z plynem hamulcowym sprawdz najpierw jego poziom.

Ja nawet nie wiem gdzie ten pojemnik się znajduje... Czy jest to mały pojemnik z prawej stronie u gory? Taki kabelek od niego idzie.. i na plastiku jakies ostrzeżenie wytłoczone..

Opublikowano
Przy padnietym aku podczas zamiast krecenia rozrusznikiem powinienes slyszec takie cykanie. Ale az tak brak mocy zeby ruszyc wskazowki na zegarach? Sprobuj zrobic test zegarow, przytrzymaj przycisk na zegarach i przegrec kluczyk na zaplot i trzymaj az sie poprzelaczaja jakies liczby i zrobi si etest zegarow.
http://img684.imageshack.us/img684/4426/c23a511dcaf4207f.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.