Skocz do zawartości

520 24v, SWAP na coś mocniejszego- 2,5 lub 2,8 pomóżcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich:), posiadam e34 z silnikiem 2,0 24v, w tym roku zrobiłem gruntowny remont:), blacharka, + nowy lakier w trzech kolorkach:), wyszedł ładny kozak:) motor mam w bardzo dobrym stanie, chodzi cicho i równo, lecz chciałbym zrobić swap na coś mocniejszego, 2,5 lub 2,8 z e39, mój motor jest bez vanosa, . Orientuje się ktoś czy np. silnik 2,8 w e34 to duża komlikacja,?? co trzeba przerobić?? i jak z kwestią vanosa??, co jeśli przy 2,8 byłby podwójny vanos?? u mnie go nie ma. Z góry dzięki za pomoc..:)
Opublikowano

Witam

 

Gdzieś czytałem o swapie i M50B20 można zastąpić M50B25 wystarczy jeszcze wydech zmienić i podobno to wszystko.

A z innymi silnikami które wymieniłeś jest dużo więcej roboty. Dochodzi wymiana instalacji silnika z komputerem, stacyjka z EWS-em

Opublikowano
Czyli rozumiem że nie opłaca się inwestować w swap na 2.8 z e39?? bo w sumie jego moc jest zbliżona do m50b25. A czy przy m50b25 wystarczy zmienić wymienić wydech?? co z kwestią komputera, sterownika?? i co jeśli ten silnik będzie miał vanosa?? przypominam że przy moim m50b20 go nie ma.... :? ??
Opublikowano

Silniki 2.0 i 2.5 miały taką samą instalacje pod sterowniki, a czy same sterowniki będą śmigać na dwóch silnikach, to do końca nie jestem pewien. Możliwe że nie, ale wystarczy przepiąć tylko sterowniki i nie trzeba demontować starej instalacji. Było trzy rodzaje sterowników Motronic 3.1, 3.3 i MS40

Wtryskiwacze jeszcze są do wymiany. Nie wiem jak z kolektorem dolotowym (w m52 różniły się), przepustnicą i przepływomierzem. Trzeba by porównać jak byś miał taką możliwość.

Najlepiej kupić silnik kompletny, z kolektorem, wtryskiwaczami itd.

Trzeba by poszukać kogoś kto już to robił, od początku do końca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli rozumiem że nie opłaca się inwestować w swap na 2.8 z e39?? bo w sumie jego moc jest zbliżona do m50b25. A czy przy m50b25 wystarczy zmienić wymienić wydech?? co z kwestią komputera, sterownika?? i co jeśli ten silnik będzie miał vanosa?? przypominam że przy moim m50b20 go nie ma.... :? ??

 

Moc maksymalna M50B25 i M52B28 jest podobna, ale w praktyce, szczegolnie jezdzac po miescie M52 (szczegolnie na 2 vanosach) jest duzo przyjemniejszy. Ma duzo wyzszy moment obrotowy dostepny juz od niskich obrotów.

 

Tyle ze wrzucenie M52 do twojego auta bedzie juz bardziej problemowe i kosztowne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
chyba zdecyduje się na m50b25:) tylko co jesli bedzie miał vanos?? u mnie go nie ma :?
Opublikowano
swap to swap i tak musisz szukac silnika z instalacja.. ja bym sie pokusił na m52 lepiej sie zbiera i jest młodsza jednostką o pare latek o m50.. wydech to nie problem podwiesisz podwujną rure i po problemie.. ja bym sie zaja bardziej hamulcami i zawieszeniem... ty masz teraz 2.0 tarcze masz wentylowane? znam typa co do e36 wrzucił taki motor ze step tronikiem z e39.. ja jak miałem e28 520 przechszciłem ja na m30 b35
Opublikowano

M50B25 słynie ze swojej niezawodności i wytrzymałości, a M52B28 to już nie to samo.

 

Różnica na podstawie e39

2.5 192KM 245Nm 8.1s. 0-100km/h V-max 238km/h (a w e34 250Nm czy ktoś wie dlaczego?)

2.8 193km 280Nm 7.5s. 0-100km/h V-max 240km/h

 

Swap na M52 będzie dużo droższy.

Wszystko zależy od Ciebie i ile chcesz wydać pieniędzy.

"tylko co jeśli będzie miał vanos??" Sprawdzałem w programie schematy i okazało się że sterownik Motronic 3.1 jest bez sterowania Vanosem, a Motronic 3.3 i MS40 są ze sterowaniem

Czyli Jeśli byś się decydował na ten z vanosem to instalacja też do wymiany.

Opublikowano
Panowie dziękuje za wyjaśnienia i podpowiedzi :D Z tego co się dowiedziałem myślę że najlepszym rozwiązaniem chyba będzie m50b25 bez vanosa, parametry są porównywalne z tego co widzę, a dużo mniej kombinacji:), no i myślę że uzyskam widoczną różnicę od swojego 2.0 24v:) zaczynam szukać silnika:), a jakby ktoś był zainteresowany to swój m50b20 mogę odsprzedać, gazu nie widział, chodzi cichutko:), jeszcze raz dzięki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.