Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam e36 coupe z 1993 r M43 , nie znalazłem do końca satysfakcjonującej odpowiedzi. od niedawna z dnia na dzień zaczęło mi bić koło ( mam wrażenie że z tyłu - telepie całym samochodem), zrobiłem zbieżność wszystkich kół i dalej to samo. przy 130 km na godz. jest już nie do wytrzymania. - buczy i bije. dodatkowo czasami tak przy jeździe ok 30-50 km/h na wprost raptownie zarzuci tyłem. wrażenie tak jakby koło miało zaraz wylecieć. ale tak przez moment i dalej tylko to ciągłe bicie. nie wiem czy moja żona coś nie zmajstrowała jadąc autem :-( P.S. śruby mocujące koła mam dokręcone ;-)

 

 

_______

Proszę o poprawne tytułowanie wątków! Format tytułowania do przeczytania na górze działu. Poprawiłem, Pozdrawiam /mattiss

Opublikowano
tuleje wachacz co do uciekania tylu i masz prawdopodobnie guza na oponie ale ze majster nie dopatrzyl by sie tego jak robil geometrie hmmm ? :?: Sprawdz i daj znac czy mialem racje :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
ja tak mialem w poprzednim aucie tylko na przodzie i mnie sciagalo na prawo,pojechalem do mechanika zeby sprawdzil zawieszenie,powiedzial ze wsio ok i nie ma ani grama luzu,wiec sie przejechalismy kawalek,nadal sciagalo,stwierdzil ze mam wadliwa opone wiec zamianilem przod z tylem,troche sie poprawilo le jeszcze deko sciagalo,opona wygladala normalnie,sproboj zamianic kola albo zmien opone

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Opublikowano
przepraszam koledzy za wprowadzenie w błąd. nie robiłem zbieżności tylko wyważałem wszystkie koła :duh: . Popieprzyłem. :mad2: to może oprócz opony ustawienie zbieżności by pomogło? jeszcze raz sorki za wprowadzenie w błąd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak by to opona to przy wyważeniu by było widać, no chyba ze jakiś ślepy by był ten co wyważa. Wjedz na szarpaki sprawdz gumy i amorki. A żona to nie trafiła gdzieś boczkiem lub w jakoś wyrwę nie wjechała??? Pełno u nas po zimie takich dziur...
Opublikowano
byłem na stacji diagnostycznej: amorki ok, szarpaki ok, wykrył natomiast skrzywiony lewy tylni wahacz. tylko wydaje mi się że ja już miałem to dożo wcześniej jak sięgam pamięcią. powiedział mi też że w prawym tylnym kole do wymiany jest łożysko. czy jak jest walnięte łożysko to tylko szumi czy też może zarzucać?
Opublikowano
Witam. To raczej bedzie wina wachacza ja mialem to samo tylko z przodu i powyzej 130 km/h to caly przod podskakiwal nie dalo sie jechac. Po wymianie dwoch wachaczy na przodzie wszystko jest ok. Lozyska to raczej nie to, u mnie z tylu byly obydwa do wymiany i oprucz ogromnego szumu nic innego sie nie dzialo.
Opublikowano
szarpak ok.opony ok a tylko krzywy wachacz,bicie i uciekajacy tyl to masz dobre auto :cool2: wymien te gumy na poczatek koszt nie wielki i zamien kola z tylu na przod i bedziesz widzial czy bicie nadal jest.Uciekajacy tyl nie jest dla mnie nowoscia a mechanik mechanikowi nie rowny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie ścina tobie opon?? krzywy wahacz będzie miał wpływ na geometria a co za tym idzzię będzie niszczyć opony. Nie urwało ci się mocowanie amortyzatora??? Zdejmij tapicerkę i zobacz jak wygląda.
Opublikowano
opon nie ścina, trzymanie amortyzatora jest ok. przełożę koła z tylu na przód i odwrotnie żeby wykluczyć wadliwą oponę a potem zobaczymy. słyszałem też że może to być wina półosi. co o tym sądzicie? i czy mogę wymienić tylko jeden wahacz, czy trzeba wymienić parę?
Opublikowano
ja ostatnio uderzyłem tyłem lekko w krawężnik i wachacz trochę się wygiął, auto po 80km/h latało tyłem jak cholera... kupiłem używkę, prostą z dobrą tuleją za 50zł, założyłem, zbieżność tyłu i przodu ustawiłem i jak ręką odjął. Bardzo uszkodzone łożysko powoduje luz na kole i może tez dziwnie się tył zachowywać, a bicie to raczej opona, krzywa felga, obejrzyj oponę dokładnie, ewentualnie zamień przód na tył albo nawet rezerwę na próbę. powodzenia
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
sprawa rozwiązana. okazało się że było łożysko z tyłu do wymiany. mechanik powiedział że mogło się klinować i to powodowało czasami zarzucanie. mówił też że wyglądało strasznie :shock: dzięki chłopaki za podpowiedzi!
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.