Skocz do zawartości

M30B35+glowica m88?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkicha na forum,

 

otoz niedawno przeczytalem, ze silnik M88 stosowany w M5 e28 i legendarnym M1 -24 zawory, moc 286 KM bez "kata", powstal na bazie silnika m30b35 12 zaworow moc z katem/bez 211KM/218KM, ktory napedzal BMW od 635 csi e24 przez serie 7 e23 po e34 i e32 wlacznie, wykazywal rozna moc i moment obrotowy. Ten silnik ma naprawde dluga historie. Ale ok, "mniejsza o wiekszosc". Ciekawi mnie tylko czy, skoro M88 powstal na bazie m30b35, da sie zaadaptowac np. taka glowice do e34 535i, wiec czy da sie zrobic z m30b35 silnik 24 zaworowy. Amoze juz ktos zrobil? Wiem, wiem juz widze te miny :) to tylko teoria, ciekawosc ciekawoscia a na forum tego jeszcze nie bylo...

 

P.S.

Pytam, bo ktos sprzedaje taka glowice, silnik M88 kompletny tez jest do sprzedania, ale mojemu silnikowi daleko jeszcze do emerytury, zreszta- kto ma taki wie, ile i co taki potwor wytrzymuje;)

Pozdrawiam

Opublikowano

Wydaje mi sie ze projekt wyglada na, zasadniczo, budowanie silnika na

nowo. Chociaz brzmi ciekawie:)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Del, wiesz że przez zmiane głowicy nie zrobisz ze swojej 3,5 litrowej strzały M5 :wink: Daj sobie luz z tą polemiką ,standartem jest przy tak wysilonych modelach silników inny osprzęt + nie jednokrotnie wzmocnione korbowody,panewki,tuleje ,szpile,sworznie ,tłoki itd. Może blok został nie tknięty :roll:
Opublikowano
z tego co wiem, to ten silnik ma oznaczenie S38. Koszt przeróbki ( o ile w ogóle mozliwej) bedzie ogromny . Lepiej sprzedaj swoj M30 i kup cały silnik. Chociaz przeszczep tez nie bedzie tani.
Opublikowano

podstawowe zasady budowy silnika mowia same za siebie........

 

1 - 4 zawory na cylinder - wtedy tloki musza miec inny ksztalt niz do 2 zaworow - wiec musisz wymienic tez tloki....

2 - duuuuzo wieksza moc nie pozostaje bez znaczenia dla budowy ukladu korbowego i wału - na pewno ich konstrukcja jest inna niz u ciebie - pewnie sa kute korbowody itd - duzo wytrzymalsze.....

3 - jak sie rozpedzisz to trzeba sie zatrzymac - tzn zatrzymasz sie zawsz tylko problem w tym zeby to nie bylo na drzewie - wiec modyfikacja ukladu hamulcoweg :twisted2:

3 - cos musi przeniesc wieksza moc - pasowaloby dac inny dyfer , nie wiem jak ze sprzeglem....

 

 

jeszcze cosby sie znalazlo przemawiajace za tym ze nie bardzo sie oplaca taka zabawa....... :hand:

 

ale tyle chyba wystarczy :mrgreen:

 

pozatym - silnik po przebiego 200 / 300 tys niedlugo wytrzyma tak duzy przyrost mocy :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.