Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Chciałbym prosic Was o pomoc w jednej sprawie -a mianowicie pewnej usterce:

a więc tak , na poczatku stycznia pojawił sie problem związany z zapaljącą sie kontrolką od smarowania -ale tylko przy rozgrzanym silniku na jałowych obrotach,

zmieniłem więc olej poprzednio półsyntetyk na minerał wraz z filtrami.Myslałem ze zmiana oleju na gęstszy pomoże -niestety przy uruchamianiu silnik zimny kontrolka od oleju gasnie po ok 20 sek natomiast problem z zapalającą się kontrolką na rozgrzanym silniku występuje fakt że troche rzadziej...

sprawdzałem w warsztacie manometrem cisnienie oleju na zimny - bieg jałowy -(jakies minimalen ciśnienie olej miał) natomiast na rozgrzanym oleju praktycznie brak ciśnienia -po wkręceniu na obroty ciśnienie około 0,4 MPA (powinno by 4.5-4.7),w związku z powyższym mam do Was pytanie czy zasadne jest wymienienie pompy olejowej czy od razu brac pod uwage panewki :(( ( nie słychać "tłukotu charakterystycznego do panewek) , a może czujnik jest także uszkodzony..

dodam także iż auto ma 270 tys przebiegu jestem jego drugim wlascicielem z kpl dokmentow BMW e 36 1.6 -silnik M40

Z góry dziękuje za pomoc

 

_____

Nie pisz tematów z Caps Lock'a. Zapoznaj się ze schematem tytułowania! mattiss

Opublikowano
skoro sprawdzałeś w warsztacie i takie kiepskie ciśnienie to czujnik odpada choć też już może być na wykończeniu prawdopodobnie popa oleju nie wiem jak w tym silniku ale może na łączeniu owej pompy z kanałami siadł jakiś uszczelniacz i traci ciśnienie odkręć misę i posprawdzaj jak już misę odkręcisz to i jedna panewkę z ciekawości i będziesz widział czy tez już są do wymiany tak ja to widzą ale może niech się ktoś mądrzejszy jeszcze wypowie
Opublikowano

właśnie zakupiłem używaną pompę - jestem tego zdania że jak juz rozbiorę to wolebyc przygotowany na wymianę pompy (koszt używki z przesyłką 90zł)

z drugiej strony zastanawiam się nad konstrukcją pompy olejowej i czy rzeczywiście ona padła (mało jest przypadków uszkodzenia pompy-może jestem w błedzie)

Czytałem na temat budowy i sprawdzania pompy olejowej w tym silniku: ....po wyciągnieciu pierścienia ustalającego z pokrywy zamykającej wyciagam czujnik ciśnienia oleju (?czujnik w pompie?) mierzymy długość nieobciążonej sprężyny (wartość wymagana 84,1mm) w razie potrzeby zmienić sprężyne....

czy to może być usterką?

Opublikowano

mam nadzieję że panewek nie będe musiał zmieniac :((

p.s. pytanie - aby ściągnąć miskę olejową - musze rozkręcić zawieszenie -czy może lepiej podnieść silnik?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

usterka naprawiona

pompa oleju 90 zł -allegro

panewki 90 zł

uszczelka+oring -pod pompe -tylko serwis bmw 50 zł

uszczelka pod miske -20zł

czujnik ciśnienia -18 zł

robocizna 200zł

 

Pozdrawiam Wszystkich

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.