Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :D , od jakiegoś czasu miałem problem ze wspomaganiem w mojej BMW e36 318i z 1991r.

Wszystko zaczęło się gdy podczas jazdy naderwał mi się przewód łączący pompę z maglownicą, większość płynu wyciekła, oczywiście przewód zaspawałem.

Podczas skręcania pompa zgrzytała na postoju wyła i tp., czasami tak jakby cichła po dodaniu gazu, ale nie do końca bo też dało się ją usłyszeć. Na początku myślałem że to pompa i byłem pewien że jej wymiana wszystko załatwi, więc zakupiłem druga pompę na allegro oczywiście używaną, efekt, to samo!

Wymyłem też cały układ wspomagania benzyną, zalałem nowy olej "Dexron IID" ale nadal to samo.

W pojemniczku płyn wspomagania tak jakby się gotował (bulgocze) pieni się, tak jakby układ był nie szczelny.

 

Wymieniłem więc maglownice, po prostu jak ręka odjął czyli wyglądało na to że to ona była uszkodzona w pojemniczku spokój płyn przestał się pienić, wszystko ucichło. Ucieszony pojeździłem tak dosłownie tydzień aż do wczoraj, znowu to samo, na początku zaczyna robić się piana w pojemniczku z płynem (przy skręcaniu) pompa zaczyna wyć głównie przy obrotach do około 2tys. Cały układ nie ma żadnych wycieków, od wymiany maglownicy nie uronił ani kropli. Na maglownice z pompą wydałem jakieś 4 stówki i teraz załamuję ręce bo po prostu nie mam już zielonego pojęcia co może być tego przyczyną, czy może znowu maglownica siadła :mad2: ?? z góry dzięki za podpowiedzi,..

Tomek

 

____

Proszę o poprawne tytułowanie tematów w przyszłości, albo będę zamykał. Proszę przeczytać format na górze działu. mattiss

Opublikowano

często winą jest olej ... jaki wlałeś ? ja w swojej mam Mobil1 ATF DIII i cisza jak były mrozy to troszkę po pierwszym odpaleniu było ją słychać a tak to cisza

http://images46.fotosik.pl/72/321d164ea86ce23e.jpg

Opublikowano
Oczywiście wlałem Dexron IID ATF, tak jak napisałem na początku wszystko było git ale tylko tydzień, chyba znowu padla mi maglownica, a tak w ogóle z kąt bierze się ta piana w pojemniczku?? i czego pompa wyje?
Opublikowano
A czy wymieniłeś też przewód który na początku spawałeś? Bo może on w miejscu spawu ma za mały przekruj i pompa próbując przetłoczyć płyn pieni go
Opublikowano

Ech.... mam podobną przypadłość... z tym że u mnie nic się nie pieni i nie cieknie.

Możecie mi polecić jakiegoś speca od wspomagania w Warszawie bądź niedalekiej okolicy?

Pompy już miałem dwie założone i za każdym razem jest to samo...

Opublikowano
Odnośnie tego przewodu to na początku również podejrzewałem że może gość źle mi go przylutował, ale po wymianie maglownicy wszystko wróciło do normy, a nawet jeszcze lepiej niż wcześniej, więc przewód odpada, pojeździłem tak zadowolony dosłownie tydzień, dziś pompa znowu wyje, no może troszkę ciszej. Wydaje mi się że może uszkodziłem maglownicę podczas odpowietrzania bo wtedy kręci się kierownicą ponad 20 razy w lewo i w prawo do oporu aż ucichnie i tak właśnie robiłem ale na postoju a powinno to się robić z uniesionym przodem auta, więc z góry odradzam. A co do przypadłości MADMARX jak wymieniłeś pompę na drugą i dalej to samo to raczej na 99% maglownica, ja miałem dosłownie to samo, radziłem się gościa który handluje częściami do bmw e36 i on właśnie poradził mi wymianę maglownicy. Już mam dość tego samochodu, niech stracę znowu kupię następną maglownicę wymienię jak dalej będzie to samo to normalnie podpalę go i puszczę z urwiska :XXXD
Opublikowano
witam -- i jak MEGHUSMAN uporałeś sie z pompa z hałasem jeśli nie to mogę ci powiedzieć co u mnie pomogło podesłać ci zdjęcia tylko potrzebował bym e-maila twojego -- pozdrawiam
jedynakk
Opublikowano

Witam, ostatnio pompa przestała mi hałasować :D , tak sama z siebie dziwne bo w sumie nic przy niej nie robiłem, po prostu tylko jeździłem, ale trwało to tylko parę dni. Teraz znowu hałasuję, dziwne, mogłoby się tak dziać jeśli byłaby uszkodzona maglownica lub pompa?? aktualnie mam zalany mobil dexron 2D, ale myślę nad zmianą na jakiś STP, lub castrol dexron 3 ??

Co radzicie??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wiec tak Bmw e36 320i sedan 93 rocznik, rano przy probie wyjechania atem do pracy bardzo ciezko chodzilo wspomaganie slychac wycie.Otowrzylem zbiorniczek i okazoalo sie ze jest piania czyli brakowalo...dolalem plynu i wszystko super :D Po kilku godzinach jazdy znow ten wyjacy dzwiek :evil:
Opublikowano

Miałem to samo ....co was tu trapi.

Wyła pompa, pieniła płyn ....kupiłem druga na Allegro ....po dwóch tygodniach to samo wycie i spieniony płyn.

 

Problem zostal rozwiązany.

Maglownica w przekładni czyli ten długi trzpień zębaty miał takie wżery i wzdłużne rysy (mikro rowki) i to jest generalnie powodem że ciśnienie wywalało pomału płyn i jakoś tam zapowietrzało.

Płyn wyciekał na plastikową osłonę pod silnikiem ...początkowo myślałem, że cieknie on ze zbiorniczka z którego kipiał spieniony (zapowietrzony) płyn kierowniczy.

 

Pojechałem do mechanika, który 15 lat regeneruje pompy i układy kierownicze. Posłuchał i od razu wypalił że bezsensu jest bezpośrednio brać się za pompę bo najczęściej problemem są wyżej wspomniane nieszczelności maglownicy. Po drodze sprzedał mi liścia (aż się zachwiałem) cennikiem: regeneracja 550zł + reszta zabawek i zabawy = razem 830zł)

Cóż miałem robić? ....kupować za 400zł używaną przekładnię? ..która mogła być w podobnym stanie jak moja + montaż + płyn, to już chyba lepiej dopalić te 300zł i mieć zregenerowany temat i tą gwarancję (pół roku).

Generalnie to źle zrobiłem, że od razu nie pojechałem do tego mechanika ...bo wtopiłem też na tym że kupiłem druga pompę bo myślałem że to pompa wysiadła.

 

Zeszlifowanie powierzchni trzpienia czyli usunięcie tych rys i wżerów to zasadniczy element regeneracji przekładni + tam te wymiany uszczelnienia i jeszcze jakiejś cześci.

 

Naprawdę przyjrzyjcie się maglownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.