Skocz do zawartości

E30 318i M40 - problem ze sprzeglem, kontrolka hamulcow


Sebastos84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam e30 1.8i 1989r -dwudrzwiowe.

1.

Kupilem autko 3 lata temu.

Rok pozniej: przy puszczaniu sprzegla bylo slychac delikatne chrobotanie, jak wciskalem znikalo, powiedziano mi , ze to pewnie lozysko oporowe czy cos takiego ( nie jestem specjalista) i ze moge jeszcze na tym pojezdzic, wiec jezdzile, zauwazylkem drobne wycieki spod skrzyni biegow wymieniono olej, i orin lub symering nie pamietam, przd wymiana skrzynia chodzila idealnie, jednym palcem, po wymianie, ciezej, ale do czasu ok, po przejechaniu tysiaca km, czasami jedynka nie chciala wchodzic, wrzucalem dwojke i spowrotem jedynke bez problemu, reszta biegow bez zarzutu, dochodzac do sedna sprawy, otoz po3 latach mojej eksploatacji ostatnio mialem problem z wogole wbiciem jedynki i dwojki, na sile weszlo otem bez problemow wchodzilo ale cos zaczelo chrobotac glosniej niz na poczatku, od razu pomyslalem sprzeglo, nastepnego dnia nic nie sie nie dzialo ale po poludniu juz chodzilo dwa razy glosniej niz normalnie, dodam, ze jak wciskalem sprzeglo halas znikal ale jak pusciclem zaczynalo trzeszczec tak jak by te lozysko wspomniane na poczatku sie rozsypalo, zamowilem sprzeglo kompletne, eale jeszcze nie dostalem, czy powinienem jeszcze cos sprawdzic lub wymienic, autko ma przejechan e 450 tys. :) i jestem z niego dumny objezdzilem cala europe i nigdy nie stanelo w drodze wiec moze pora na konkretny przeglad.

2.

Wspomne o innych usterkach: od momentu kupna wymienilem tarcze, klocki, przod tyl klocki, reczny mam cieniutki :( nie szaleje autem ale raz mi chcial sie stoczyc z gorki juz po wymianie klockow, przod okej, ale co jakis czas zapala mi sie kontrolka hamulcow cos takiego (O) , szczegolnie jak deszcz pada, jak w nia pukne to gasnie, olej tez wymieniony, odpowietrzone hamulce, wiem ze ten model mial czujnik ABS ktory wsiakl, a ja sie zorientowalem dopiero rok po zakupie jak wymienialem klocki i tarcze a w komplecie byl czujnik w aucie zostalo mi jedynie miejsce na czujnik i koncowka kabla do ktorego byl podloczony , odcieta pod maska , czy to moze byc skutkiem zapalania sie kontrolki ?

3.

Bedac w trasie jadac przez Niemcy stalem w korku na zewnatrz temp. -20 stopni, i w pewnym momencie samochod sam wchodzil delikatnie na obroty bez znaczenia na biegu czy na luzie, jak go zgasiel i odpalilem to problem znikal na kilka minut, potem wracal trwalo to jakies 2 godziny i od tamtej pory spokoj , no i temp, teraz tez dodatnia, jak myslicie, czy temp. ma jakis zwiazek z tymi obrotami, moze cos przymarzalo z powodu mrozu , innym w nowszych autach to samo sie dzialo, jaka moze byc przyczyna?

 

Z gory dziekuje za poswiecenie czasu i doradzenia.

Pozdrawiam

Edytowane przez Sebastos84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

odnosnie tej skrzyni, jak wymieniałeś te simeringi to wszystko zalzy od tego jaki olej Tobie wlali. W większości skrzyń przy m40 chodzi na czerwonym atf, a jak Tobie wlali inny to byc może stąd ciężka praca skrzyni biegów.

 

Odnośnie drugiego, masz ABS????

 

A do trzeciego, skoro to byl pojedyńczy przypadek to ja bym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD.2

 

A propo tego ABSu, no wlasnie, chyba byl, kupujac klocki i tarcze, pytali czy z ABSem, a ja sie pytalem czy w tamtych modelach w ogole byl, sprzedawca stwierdzil grzebiac w ksiazkach, ze byl ABS ( Model 318i z pakietem M3 Mtechnik II, w papierach mam, ze ma on podobno 113KM, ale tutaj w dziale dane techniczne sprawdzalem i wychodzi, ze w moim modelu dwudrzwiowym niby nie bylo takiego silnika wiec musiala byc przekladka, tak mi sie wydaje, nawet przy rejestracji, chcieli wpisac jako Model M3, bo nie znalezli w katalogu dwudrzwiowej wersji z silnikiem 318i z 1989r. , wiec zagadka? ) nawiazujac do ABSu bedac u mechanika tez mnie spytal gdzie zgubilem czujnik bo otwor w nadkolu na kabel jest , sam kabel tez jest tylko odciety, gdzies przy tarczy jest cos plastikowego gdzie czujnik owszem nawet pasuje zeby go wpiac, ale kabel uciety :mad2: wiec sam juz nie wiem o co chodzi :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a podaj vin samochodu bo coś opowiadasz niestworzone rzeczy. Masz bębny czy tarcze z tyłu??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak masz z tyłu bębny to nie masz i nigdy nie miałeś abs-u. E30 które posiadały abs zawsze miały tarcze z tyłu a przód był wentylowany. Silnik m40b18 był stosowany jakoś od 1987roku i coupe i sedanie i kombi wystepowały jako wersja z katalizatorem (113koni) lub bez katalizatora (115koni) więc tak gdzie kupowałeś te części to nie za bardzo mają pojęcie od bmw. A odnosnie tego czujnika niby abs-u to nie jest czujnik abs a czujnik klockow, który ktoś kiedyś usunął, z reguły mechanik Ciota, gdyż nie wymienił zużytego czujnika tylko woli kable odciąć i zrobić zworke. Dlatego Tobie kontrolka mryga od klocków. (U mnie też ktoś taki numer odwalił i też mi się raz pali a raz nie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
samochód masz z marca 1989, silnik m40b18. Więcej nie powiem bo nic więcej mi nie pokazuje, chyba ze któryś z kolegów coś wiecej jest w stanie powiedzieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

AD1. Masz do wymiany skrzynię, a że zamówiłeś już sprzęgło, to jemu wymiana też dobrze zapewne zrobi. To chrobotanie zanikające przy wciśnięciu sprzęgła jest klasycznym objawem wywalonych łożysk w skrzyni (nie pamiętam już którego). Problem ten ma na forum ze 100 stron wpisów. Wymień skrzynię na dobrą, a problem zniknie.

 

AD2. Kontrolka (O) - to kontrolka okładzin hamulcowych, czyli zużycia klocków, jak się świeci, to masz klocki do wymiany. Ta kontrolka nie ma nic wspólnego z ABS. U Ciebie świeci się ona, bo masz instalację obciętą. Wiele E30 tak ma - niestety... Jedyny ratunek, to odtworzyć instalację i zamontować czujnik. Możesz to załatwić podczas tej samej wizyty na szrocie, przy której kupisz skrzynię :D

 

AD3. Sprawdź szczelność dolotu i przeczyść silniczek krokowy. Pewnie nic się takiego nie dzieje.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2. i ad.3. ok rozumie.

Hmm skrzynia do wymiany :roll: ostatnio jeszcze troszke jezdzilem, i rzeczywiscie, raz mi biegi wchodza idealnie, a raz kiepsko z jedynka i dwujka, no i troszke glosniejsze te chrobotanie.

Bylem u mechanika w grudniu wymienial simering w skrzyni, wymienial olej, i dopoki kiedys nie zajrzal do skrzyni bylo super, ale jak raz zajrzal to potem jak wspominalem mialem problem z jedynka moze zle zlozyl lub byla naruszona, jak myslicie ?

Tym bardziej , ze nic nie wspominal, ze skrzynia jest do wymiany, a po zalaniu nowym olejem tez zaczela ciezej chodzic, i tak sie zaczelo, chyba rzeczywiscie wszystko wskazuje na skrzynie, nie mam pojecia, mechanik jedynie co do chrobotania to wspominal o sprzegle.

 

Czy macie jakies sprawdzone sposoby na ogledziny skrzyni jesli znajde gdzies na szrocie, na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage, czy po prostu brac w ciemno, w jaki sposob powinienem ja sprawdzic jesli takie sposoby sa.

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szukaj skrzyni obojętnie z jakiego modelu. U Ciebie jest skrzynia Getrag 240, ale Getrag 260 z 325i też powinien pasować idealnie. Jak coś to mam Getraga 260 do oddania za grosze.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już wiem. Zrobiłem mały risercz. Getrag 260 z M20 pasuje do M40 i odwrotnie, tylko jest pewien problem z lewarkiem, bo ponoć ucieka on delikatnie w lewo i nie stoi idealnie w pionie. Skrzynia którą mam jest raczej dobra (wnioskuję po stanie reszty sprzętu). Oddam ją za 100zł płatne PO montażu skrzyni w nowym aucie. To taki mój eksperyment na uczciwość w internetowych społecznościach ;)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

mam pytanko jaki olej wlac do mojej skrzyni, zamowilem juz nowa, e30.318 napisal ,ze czerwony atf , mechanik znowu stwierdzil, ze jest to olej hydrauliczny i leje sie go tylko do wspomagania i skrzyn atomatycznych wiec, jaki powinienem wlac ?

 

Aha sprawdzalem na forum no i rzeczywiscie pisza, ze do M40 do skrzyni najlepiej ATF.

Wiec pytania niebylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w moim dieslu mam podobny problem jakiś czas temu jak jechałem to usłyszałem lekkie chrobotanie i sprzęgło zrobiło się lekko luźnie trwało to 3 do 5 sekund i potem było dobrze 4 dni temu było to sama tylko że chrobotneło i przeszegła nie ma w skrzyni słychać jak by coś było luźne czy to docisk się odkręcił czy coś innego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, u mnie na poczatku na jalowym biegu bylo slychac delikatne szuranie to bylo 50 tys km wczesniej, i tak jezdzilem, mechanik stwierdzil , ze to nic powaznego , lozysko wyporowe czy cos takiego, przejechalem jak wspomnuialem 50 tys. km ale nie sugeruj sie tym jak bym wiedzial, ze to skrzynuia pada to bym od razu wymienil, wiec ostatnio zaczelo glosniej szurac nawet podczas jazdy im szybciej tym glosniej szuralo, myslem , ze to sprzeglo, zamowilem nowe, ale chlopaki na forum od razu podpowiedzieli, ze mam od skrzynie zamawiac, jak sprzeglo wcisniete, nic nie slychac zadnego szurania, ale w trakcie jazdy....ostatnio coraz wieksze problemy z wbijniem biegu, jezdzic musze z dusza na ramieniu czy mi samochod nie stanie w drodze, zanim przyjdzie skrzynia.

Tak wiec kolego byc moze u Ciebie tez skrzynia pada, objawy podobne, ale nie ja tu jestem specjalista.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Lej ATF, idealnie nadaje się w zimniejszych krajach jak PL i północ Europy. Nawet BMW zaleca stosowanie w tej skrzyni ATF, jeśli jest ona używana w chłodniejszym klimacie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
przy puszczaniu sprzegla bylo slychac delikatne chrobotanie, jak wciskalem znikalo, powiedziano mi , ze to pewnie lozysko oporowe

sie zgadza to łożysko oporowe

 

po3 latach mojej eksploatacji ostatnio mialem problem z wogole wbiciem jedynki i dwojki, na sile weszlo otem bez problemow wchodzilo ale cos zaczelo chrobotac glosniej niz na poczatku,

a jaki olej jest w skrzyni? książka Castrola mówi mineralny EP80 ale ja wlewam syntetyk TAF-X droższy ale przynajmniej nie zgrzyta przy wrzucaniu 2-ki

inni piszą o ATF ale tu bym uważał widziałem jak po ATF'ie padał simering na wyjściu skrzyni (momentalnie twardnieje i cieknie) nie jest to regułą

ATF jak najbardziej tak ale do e36 (simering jest zrobiony z innego materiału)

 

autko ma przejechane 450 tys. :) i jestem z niego dumny objezdzilem cala europe i nigdy nie stanelo w drodze wiec moze pora na konkretny przeglad

moja babunia jak ja kupowałem miała 800tysi teraz ma 1 250 000 km i jeszcze chodzi też nigdy nie stałem (teraz takich nie robią)

 

Wspomne o innych usterkach: od momentu kupna wymienilem tarcze, klocki, przod tyl klocki, reczny mam cieniutki :( nie szaleje autem ale raz mi chcial sie stoczyc z gorki juz po wymianie klockow, przod okej, ale co jakis czas zapala mi sie kontrolka hamulcow cos takiego (O) , szczegolnie jak deszcz pada, jak w nia pukne to gasnie, olej tez wymieniony, odpowietrzone hamulce, wiem ze ten model mial czujnik ABS ktory wsiakl, a ja sie zorientowalem dopiero rok po zakupie jak wymienialem klocki i tarcze a w komplecie byl czujnik w aucie zostalo mi jedynie miejsce na czujnik i koncowka kabla do ktorego byl podloczony , odcieta pod maska , czy to moze byc skutkiem zapalania sie kontrolki ?

 

albo mało płynu albo czujnik zużycia klocka przód lub tył jest padnięty

 

Bedac w trasie jadac przez Niemcy stalem w korku na zewnatrz temp. -20 stopni, i w pewnym momencie samochod sam wchodzil delikatnie na obroty bez znaczenia na biegu czy na luzie, jak go zgasiel i odpalilem to problem znikal na kilka minut, potem wracal trwalo to jakies 2 godziny i od tamtej pory spokoj , no i temp, teraz tez dodatnia, jak myslicie, czy temp. ma jakis zwiazek z tymi obrotami, moze cos przymarzalo z powodu mrozu , innym w nowszych autach to samo sie dzialo, jaka moze byc przyczyna?

 

też tak miałem przy mrozach zmieniłem przewody masowe narazie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.