Skocz do zawartości

webasto -wymiana świecy


ice331

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

A nie powiedzieli Ci jaka ma być ta oporność ?

W pierwszym swoim poście o to pytałem ale nikt nie odpowiedział. Na początku myślałem, że to świetac (bo taki błąd) ale później mnie zmyliła ta oporność bo myślałem, że uszkodzona nie będzie miała oporu.

 

Mówili ale oczywiście zapomniałem ;) Ale nic to bo właśnie znalazłem to w wspomnianej przeze mnie w ostatnim poście instrukcji. Jest tam napisane że:

 

6.3.1.1 Glow Plug / Flame Sensor Resistance Check

 

When testing the glow plug / flame sensor with a digital

multimeter, the following readings should be obtained:

Resistance at 24 ± 6 °C: 0.245 ... 0.325 Ω

Test current: < 5 mA

 

Tak właśnie jest napisane.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygooglowałem jakiś manual do thermo top i tam znów napisane jest:

 

6.3.1.1 Glow Plug / Flame Sensor Resistance Check

 

When testing the glow plug / flame sensor with a digital

multimeter, the following readings should be obtained:

 

Resistance at 25° C: 0.3 ... 0.6 Ω

Test current: < 5 mA

 

No to teraz nie wiem. Będę miał wolny garaż to sprawdzę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem wczoraj no i wyszło 0.6. W prawdzie nie było 25C no ale inaczej sie nie dało :)

 

Instrukcja1 ma Resistance at 25° C: 0.3 ... 0.6 Ω - str.27

http://www.jpcdirect.com/wp-content/uploads/2010/05/Thermo-Top-E.C-Workshop-Manual.pdf

 

Instrukcja2 ma Resistance at 25 °C: 0.324 ... 0.360 Ω - str.20

http://www.elektromobily.org/w/images/1/13/Webasto.pdf

 

Instrukcja znaleziona przez kolege georguE34 ma jeszcze inaczej.

Ktoś to potrafi wyjaśnić?

I jeśli ktoś ma możliwość niech sprawdzi u siebie ile pokazuje Ω.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dziwne ... moja instrukcja wygląda na pierwszy rzut oka dokładnie tak samo a wartości faktycznie są inne ... nie wiem o co tu chodzi :?: Ja swoją instrukcję ściągnąłem ze strony WEBASTO .... Nie miałem dobrego miernika żeby sprawdzić ten nowy kołek żarowy ale z ciekawości sprawdzę stary jaką ma oporność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sukces Panie i Panowie ... Wczoraj walczyłem od 19 do 1 w nocy i udało się. Wymieniłem cały palnik ze sztyftem żarowym i hula jak ta la la la ;). Cała operacja nie jest zbyt skomplikowana i trwała by krócej ale jeszcze robiłem foty do instrukcji. Instrukcję przygotuję nieco później ponieważ gdyż obecnie mam sesję :( więc trzeba trochę powkuwać :mad2: . Jakby co to na priv mogę wysłać Repair Shop Manual do ThermoTop jako takiego (nie związaną z żadnym pojazdem).

 

Pozdro

witam kolego

am podobny problem odpala sam wentylator

powiedz gdzie kupiłeś palnik i sztyft jaki koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupowałem miałem możliwość załatwić to inaczej więc nie wiem ile kosztuje ... ale napewno kupisz w każdym serwisie webasto www.webasto.pl przypuszczam że w inter cars też kupisz choć nie sprawdzałem tego

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Ty kolego nie wiesz czy to ta świeca wiec kupowanie na ślepo.

alledrogo: nowy sztyft ok.300zł. używany z palnikiem dałem 150zł i czekam aż przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Nie chce ktoś odkupić ode mnie sztyftu z palnikiem ? :x

U mnie to jednak nie to.

Zauważyłem że jak startuje webasto inpą to pompka paliwa nic nie ruszy, temp swiecy skoczy na 600C a pompka nawet nie drgnie. Czy mogłby mi ktos to sprawdzić w jakim momencie pompka paliwa rusza?

Pompkę mam ok bo sama działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnośnie nerek czy montował ktoś zamiennik nerek i czy pasują idealnie??? bo mam dylemat czy kupić oryginał czy zamiennik oczywiście cenowo jest duża różnica, więc czy wartko kupić zamiennik czy lepiej dołożyć i kupić oryginał???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam po strasznie długiej przerwie. Ponieważ niedawno musiałem znowu (niestety) borykać się z problemem ogrzewania w moim aucie postanowiłem zrobić w końcu tę obiecaną instrukcję. Poniżej link do wymienionej instrukcji

 

http://chomikuj.pl/georgu/BMW/Webasto

 

Mam nadzieję że komuś się to przyda ;)

 

Witam ponownie.

Nie chce ktoś odkupić ode mnie sztyftu z palnikiem ? :x

U mnie to jednak nie to.

Zauważyłem że jak startuje webasto inpą to pompka paliwa nic nie ruszy, temp swiecy skoczy na 600C a pompka nawet nie drgnie. Czy mogłby mi ktos to sprawdzić w jakim momencie pompka paliwa rusza?

Pompkę mam ok bo sama działa.

 

Ja miałem taki przypadek ze swoim ogrzewaniem tyle że startowało tylko na chwilę 3-5 sek. Wtedy kołek żarowy rozgrzewał się do około 800 stopni a moc dochodziła do 70% ale pompka nie załączała się. Po tych kilku sekundach ogrzewanie wchodziło w tryb chłodzenia się i [BAD]. Inpa pokazywała cały czas błąd zwarcia na kołku. Wymieniłem go na nowiutki prosto z fabryki i to samo. Niestety okazało się że miałem uszkodzoną płytkę sterującą. Ale jest już sprawna :) Jakby co to mogę podesłać namiary na gościa który naprawił mi płytkę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że jest taki temat, też będę walczyć u siebie.

 

Na wiosnę kiedy kupiłem samochód, webasto załączało się i grzało, ale było już za ciepło żeby z niego korzystać. Teraz chciałem i problem, bo nie odpala. Zauważyłem za to, że jak próbuję je włączyć zaraz po zgaszeniu samochodu po jeździe, to słychać jak dmuchawa startuje i niemal natychmiast się zatrzymuje. Wskazuje to na jakąś typową awarię?

 

Wieczorem podam jakie błędy mam z INPY. Jednocześnie chciałem spytać, bom zielony w tej kwestii. W jaki sposób konkretnie sobie zdiagnozować to webasto przy pomocy INPY? Co konkretnie sprawdzić, jakie wartości są kluczowe dla odkrycia źródła problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po bardzo długiej przerwie. Niestety zwaliło mi się mnóstwo rzeczy na głowę, a do tego doprowadzałem do porządku inny element samochodu, mianowicie kwestię świec żarowych i termostatu. Od tej strony jest już ok, teraz wracam do webasto.

 

Wczoraj sprawdzałem i stan jest taki jak był. Z poziomu MIDa próba odpalenia skutkuje tym, że startuje dmuchawa na jakąś sekundę czy dwie i wyłącza się. Ponowne odpalenie już nie jest możliwe nawet na chwilę, trzeba odczekać lub przejechać się kawałek, zgasić i dopiero. INPA też nie jest w stanie odpalić tego nawet na chwilę.

 

Błędy jakie mam:

auxiliary water pump

additional heater

glow plug flame detector

 

Ten pierwszy to błąd dodatkowej pompki i tu pytanie - gdzie ona jest? Opłaca się to wymienić, czy lepiej ją wyłączyć NCSem?

Ostatni - detektor płomienia, od razu szukać na wymianę? Tylko czego, palnika, świecy?

Natomiast additional heater to chyba ogólny błąd komunikacji, jak się tego pozbyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik płomienia jest razem z kołkiem żarowym tych modelach Webasto. Mówiąc szczerze to miałem podobne objawy i wymiana kołka nic nie dała (miałem nówkę). Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie płytka sterująca - tak przynajmniej było u mnie. Wysłałem płytkę do szpenia do Radomia i choć trwało to trochę płytka została naprawiona za przyzwoite pieniądze i jak na razie działa.

Zanim jednak zrobisz cokolwiek sprawdź stan akumulatora. Webasto jest bardzo czułe na niskie napięcie. A jak ogrzewanie się załącza ma zaj.....sty pobór prądu i napięcie na aku często spada poniżej 10,5 V a wtedy ogrzewanie się nie załączy i wywali błędy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak samo jest na odpalonym silniku? Bo rozumiem że tak by mogło być przy odpalaniu na zapłonie, ale jeśli odpalam INPĄ na zapalonym silniku jako dogrzewacz, to chyba nie powinno mieć znaczenia.

 

Możesz zdradzić ile kosztowała ta naprawa? I najlepiej jakiś namiar, czuję że będzie to niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa. Mam błąd dodatkowej pompki wody, która ponoć jest niezbędna do działania przycisku Rest. A dziś zauważyłem, że zaczął mi on działać. Na pewno wcześniej jego wciskanie nic nie dawało, a dziś już normalnie dmuchało ciepłym. Błąd auxiliary water pump występuje nadal...

 

Niestety nie oznacza to, że webasto ruszyło. Nadal jest tak samo, tzn. daje się uruchomić na jakieś dwie sekundy i wyłącza się. INPA pokazuje, że nie ma żadnej temperatury na żarniku, za to świeci się czarna kropka przy overheating. Nie wiem sam, czy wymieniać ten żarnik, czy od razu odesłać płytkę do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ile kosztowała naprawa ale coś mi się kojarzy 200-250 PLN. Poszukam jakiś namiarów i prześlę na priv.

 

Na odpalonym silniku powinno być Ok jeśli wszystko jest git z przewodami elektrycznymi. Czasem zdarzy się że są uszkodzone i [BAD].

 

Co do dodatkowej pompki to ta pod zaworami ogrzewania nie ma nic wspólnego z webasto. U mnie też występuje błąd tej pompki a REST czasem się załącza a czasem nie. Jednak kiedy już się załączy to i tak grzeje tylko przez chwilę dopóki nie wychłodzi tego co w nagrzewnicy a potem zimne leci :( Jeśli masz błąd a grzeje to faktycznie ciekawe ... Też tak chcę :) ... Dziś nie zadziałało :(

 

Urządzenie webasto znajduje się za nadkolem koła przedniego lewego ... Gdzieś na tym forum zamieściłem instrukcję ze zdjęciami ... Poszukaj w moich postach ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tu jest aukcja koleżki u którego ja robiłem. http://allegro.pl/webasto-thermo-top-c-z-p-sterownik-plytka-naprawa-i2995464382.html

Tak jak napisałem wcześniej ... trochę to trwało ale wydaję mi się że gość podszedł profesjonalnie do tematu czego skutkiem jest działający (jak na razie) piecyk. Dodam tylko że jakbyście chcieli kupić nową płytkę w webasto to musicie ją kupić razem z częścią korpusu do którego jest przykręcona fabrycznie a to wydatek powyżej 1000 PLN.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.