Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

 

mam problemy z płynem z chłodnicy. wydaje mi sie że przed wymianą było wszystko w porządku a po wymianie zaczęły się problemy płynu zdecydowanie za duzo ubywa jednak mechanik nie znalzł żadnego wycieku przy czym ja w ciagu pół roku dolałem jakieś 1,5 litra. mechanik mówi że może to być uszczelka pod głowica i powiedział że lepiej wymienić silnik bo tego sie nie robi (podziękowałem za współprace) tylko pytanko jak to sprawdzić?? z tego co wyczytałem na forum to można wymienić tą uszczelke i koszty nie są jakieś załamujące tylko czy można tego uniknąć?? gdzie jeszcze szukać przyczyny?? może jakieś inne koncepcję ktoś ma?? dodam że autko sie nie grzeje wskazówka zawsze ładnie pnie sie do pionu i tak sie trzyma jedyne co mnie martwi to to że autko troszke kopci podczas jazdy jednak mróz plus gazociąg troszke jakby to tłumaczą. oleju wydaje mi sie że nie przybyło spalinami nie śmierdzi w chlodnicy.

z góry dzięki za informację.

Edytowane przez jack daniel's
Opublikowano

To że ubywa to normalne, pod warunkiem że są to niewielkie ilości w danym czasie. ( ile w ile to ci nie powiem).

Mi też ubywa ok. szklanki na kilka m-cy.

Nie mam wycieku i podejrzewam że niewielkie ilości wydostają się z łączenia zbiorniczka z chłodnicą, a że są niewielkie, od razu odparowują na gorącej chłodnicy.

Jeśli nie masz płynu w oleju lub odwrotnie, to daruj sobie uszczelkę.

Jest też możliwość że przepuszcza nagrzewnica, ale poznał byś po mokrych dywanikach, parowaniu szyb i zapachu.

No i masz LPG a tam też płyn ma swój obieg i mikro nieszczelnosci na połączeniach węży.

Opublikowano

rozumiem że płym może gdzies uciekać przez niewielkie nieszczelności, różnego rodzaju połączenia wiadomo że im więcej połączeń tym większe ryzyko nieszczelności jednak 1,5 litra to jest juz spora ilość i powinno być gdzieś widać taki ubytek chyba po prostu trzeba oddać auto do innego mechanika na sprawdzenie i wtedy ewentualnie podjąć decyzję. jeszcze jedno pytanko jeśli zdecyduję się na wymianę uszczelki a okaże się ona dobra to wymianiać ja i szpilki czy skręcać jak było??

pozdrawiam

Opublikowano

A masz pewność że to uszczelka na 100%.

Bez sensu wymieniać dobry element, w dodatku naprawa nie należy do tanich, a później po takich grubszych rozbierankach, bywa, że co innego nagle przestaje działać w zależności jak mechanik podejdzie do roboty. :?

Poza tym niesprawna uszczelka to nie tylko objaw większego znikania płynu, ale wiele innych zachowań auta, bardziej widocznych.

 

Jeśli już rozkręcisz pół silnika, twoje pytanie, "czy spowrotem założyć starą czy nową", jest chyba czysto retoryczne :wink:

Szpilki mogą być stare.

Opublikowano

witam

 

masz racje wygłupiłem sie z pytaniem o wymiane uszczelki jeżeli juz rozbiorą silnik :duh: pytanko tylko jedno gdzie i jak sprawdzic co dolega mojej buni? bo jakoś nie bardzo chce mi sie wierzyć że to wszystko ucieka gdzieś na połączeniach a szczerze mówiąc jakichś innych niepokojących rzeczy nie zauważyłem podczas eksploatacji samochodu. chyba po prostu odstawię jeszcze autko do innego mechanika a jak ten nie stwierdzi żadnego wycieku zdecyduję się na zabawę z uszczelką. dodam tylko że silnik ma 155 tys zrobione i jakoś ciężko mi pojąć walniętą uszczelkę wkońcu jakąś wytrzymałość ten silnik powinien mieć chyba że... lpg pomogło dokonać tego bestialskiego czynu chociaż zrobiłem dopiero 10tys.

Opublikowano
U mnie też podejrzewano różne rzeczy ale dzisiaj dokładnie mechanik sprawdził i wyszło na to,że Kruciec jest pęknięty
Opublikowano

witam

dzięki za pomoc tylko mam pytanko bo nie bardzo wiem o jaki króciec chodzi?? jeżeli można to proszę o jakieś bliższe informacje.

 

pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

Witam

Też u mnie przy oględzinach kontrolnych stwierdzono...."króciec się poci"

No i wymieniłem na czas...żeby :)

Króciec to element, który z tego całego układu gumowego chłodzenia silnika....wtyka się w element silnika...chyba w głowicę (ale mogę się mylić)...to takie plastikowe cósik. Małe koszty a spokój wielki..jak się na czas wymieni.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano
u mnie byly 2 krućce jeden byl do wymiany znajduje sie on jak stoisz przed maska po prawej stronie obok filtra przeciwpylkowego ale bardzo nisko znaduje sie krućciec.U mnie gazownik mi wymienial. Najlepiej mi sie wydaje ze by na kanal podjechac. I go wymienic. Gazownik wymienial i nie podnosil mi samochodu tylko zdemontowal filtr pzreciwpylkowy i troche obudowe od silnika.Troche sie nameczyl,ale sam stwierdzil ze najlepeij bylo by podniesc fure. :D
Opublikowano

witam

 

dzieki za informacje z tym krućcem napewno w tygodniu to zweryfikuje. martwi mnie tylko że mechanik wczesniej nie zauważył żadnego wycieku dlatego nie daje mi spokoju ta uszczelka, jednak zauważyłem że od ostatniej dolewki jakośmało płynu mi ubyło zawsze było tak że wskaźnik po prostu leżał na dnie a dzisiaj jak sprawdzałem to był troszkę poniżej gwintu więc może samo sie naprawiło co byłoby fantastyczne :) będę szukał każdej przyczyny mam nadzieje że obejdzie sie bez wymiany uszczelki.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam

 

dzieki za informacje z tym krućcem napewno w tygodniu to zweryfikuje. martwi mnie tylko że mechanik wczesniej nie zauważył żadnego wycieku dlatego nie daje mi spokoju ta uszczelka, jednak zauważyłem że od ostatniej dolewki jakośmało płynu mi ubyło zawsze było tak że wskaźnik po prostu leżał na dnie a dzisiaj jak sprawdzałem to był troszkę poniżej gwintu więc może samo sie naprawiło co byłoby fantastyczne :) będę szukał każdej przyczyny mam nadzieje że obejdzie sie bez wymiany uszczelki.

pozdrawiam

 

W sprawie uszczelki pod głowicą jedz do dobrego warsztatu. Jest takie urządzenie, którym sprawdza sie zawartosc spalin w płynie chłodnicznym. W ten sposób mozna stwierdzic w 100% czy uszczelka jest uszkodzona czy wszystko jest w porządku. Z doswiadczenia wiem, ze te siliniki (M52) lubią delikatnie cieknąć i pocic sie w kilku miejscach. Uszczelki przepalają się w nich też czasami, ale to juz dużo rzadsza sprawa. Skoro auto sie nie grzeje wcale, to na 99 bedzie to jakis drobny wyciek. Fakt ze nieraz bardzo trudno je zlokalizowac. Sprawdz tez termostat, czasem lubi tez pocic sie delikatnie spod termostatu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.