Skocz do zawartości

Skrzynia biegow przy M40 zablokowala sie na wstecznym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem jak w temacie - przy probie wyrzucenia wstecznego zablokowala sie- siedzi wbity tylko wsteczny - drazek zmiany biegow jakby troche luzniejszy sie zrobil i nie pali sie swiatlo cofania :shock:

Spotkaliscie sie z czyms takim???

Opublikowano
witam kolego wiec moze byc tak ze zbokowalo ci sie ty na wodziku prowadzacym do skrzyni znaczy zaraz pod lewakiem zmiany biegów bo w 1.8 wodizk jest na koncy skrzyni i ma kawałem drogi ten wodzik tóry zmienia biegi a czyjnik jest wałniegdzies tak wiec zobacz to ale z kanału tylko mam nadzieje ze nie bedzie potrzebne wyciganie skrzyni wogole mieszek zciagnij i tam zobacz pozdro ew wodziki w skrzyni sie zblokowaly nie miales juz problemów ze skrzynia???? ja miałem podobny problem z renówka 25 ale u mnie wodzik szkak rafił i skrzynia dowymiany
Opublikowano
Wiesz,ogolnie ta skrzynia po tylku dostaje ostro bo siedzi w samuraiu razem z m40 :D ,ale ogolnie po za taka przypadloscia ktora jest niby normalna - przy probie wrzucenia z R na jedynke trzeba bylo zazwyczaj sprzeglo puscic w pozycji N i znow wcisnac wrzucajac 1 ,poprostu z R na 1 czasami nie szlo przerzucic wciskajac raz sprzeglo.
Opublikowano
Troszkę odgrzeje temat.Mam identyczny problem i na 90% jest to wodzik (zostanie to potwierdzone jak w tym tyg. skrzynia pójdzie na dół).I takie moje drobne pytanie jest wogóle sens robienia tego czy lepiej inną skrzynie ... bo skoro raz wyskoczył to może kolejny ....;/
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

niedalej jak rok temu opisalem podobny przypadek w swojej e30 jest o tym na forum. Umnie tez zblokowala na wstecznym drazek wyskoczyl na luz skrzynia zakleszczona na wstecznym, nie obylo sie bez wyjecia skrzyni.

Skonczylo sie na wymianie na inna to tansza opcja niz naprawa zakleszczonej.

Jesli to nie wina lewarka to doradzam podmiane skrzyni szybciej i taniej.

(ja z powodu problemu ze znaleznieniem skrzyni do coupe zalozylem od kombika poza zmiana lozyska na wale wszystko pasuje o ile pamietam w coupe i sedanie srednica walka to 12 w kombiku 14 ale do dzis zrobilem 30 tys i wszystko gra:) )

Proponuje od razu w nabytej skrzyni wymienic uszczelniacze na walkach bo u mnie jakis hmmm baran zalal ja pewnie wczesniej jakims mineralem i po wlaniu ATF konieczna byla ponowna rozbiorka i wymiana uszczelniaczy ale za to przy -20 wsiadam odpalam a biegi wchodza jak maslo.

 

mam nadzieje ze pomoglem jak sie myle to poprawcie

 

 

 

A pozatym nie wiem ile w tym prawdy ale podobno najczestsza przyczyna zakleszczania skrzyn z powodu wodzikow jest wbijanie biegow na sucho tzn z wylaczonym motorem wtedy wodziki powoli lecz systematycznie odksztalcaja sie i z biegiem lat a w naszych e30 jest to wiek ok 15-20 w koncu dochodzi do tego ze pewnego pieknego dnia jak juz zlapie to nie pusci

Opublikowano

Witam. Jestem nowym forumowiczem i potrzebuję zasięgnąć rady.

Nie zakładam nowego tematu, bo sprawę można podpiąć pod ten :)

 

Kupiłem e30 2.4D i pech chciał że tego samego dnia wracając do domu po zakupie znalazłem się na drzewie. W prawdzie stłuczna nie była poważna. Jedyny ubytek to zbity kierunkowskaz i pęknięty plastik na zderzaku.

 

Uderzyłem lewą stroną, jak wspomniałem, nie zbyt mocno. Biegi wchodzą "od łaski". Pierwszy bieg musiałem przytrzymywać żeby nie wyskoczył. Drugi bieg trzymał sam. Dalej nie wiem bo nie jechałem szybko żeby się nie rozsypało do końca.

Dodatkowo coś mocno tłucze. Nie bardzo się znam na mechanice, ale wyglądało to tak jak by coś z wałem się działo.

Dziś zajrzałem pod maskę i zauważyłem że chłodnica "przytuliła się" do wiatraka i blokuje go (stąd też pewnie piszczenie paska).

 

Podpowiedzcie mi czy jak oddam go do blacharza i odciągnie tą stronę którą uderzyłem w drzewo, to będzie okej?

Domyślam się że z biegami i wałem (o ile to on tak tłucze) nie będzie taka prosta sprawa, więc za wszystkie sugestie będę wdzięczny :)

 

Najlepiej gdyby jakiś forumowicz mieszkający w okolicach w wolnej chwili pofatygował się do mnie i oszacował szkody, pomógł podjąc decyzję.

 

Dzięki za rady.

Pozdrawiam! :)

Opublikowano
Lepiej jak ty zrobisz foto zniszczen :mrgreen: E30 wbrew pozorom to proste auto a wykazujac checi mozna naprawic prawie wszystko samemu :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Pod skrzynie biegów też... Dobrze wiedzieć. Zamówiłem tylko pod silnik. Były różne ceny, ale gość polecił mi te za 25 pln (szt.)

Tak czy inaczej dzięki za sugestie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.