Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich i proszę o pomoc mam taki problem z rozrusznikiem, tzn na początku myślałem że zawiesza się mi rozrusznik po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruch nic się nie działo , powiedziano mi że rozrusznik jest na wykończeniu szczotki i td i tp ,a więc ja że jestem szczególowy dałem go do kompleksowej regeneracji wymiana wszystkiego co zużyte tj szczotki elektromagnes itp , po tej operacji rozrusznik został założony i działał z rok czasu aż do dziś , i znowu coś nie tak , przekręcam stacyjkę a tu nic słychać tylko tyknięcia tyk tyk , następna recepta jaką otrzymałem że się szczotki zawieszają , więc zagotowałem się i co tu zrobić , wyskrobałem pieniądze na nowy rozrusznik założylem dziś , rozruch a tu zoonk nie działa nadal po kilku pozycjach włączania stacyjki zadziałał , zgasiłem , odpalam nie działa i tak raz zadziała raz nie jak nie działa słychać tylko tyk tyk , co to morze być do jasnej cholery, bo powoli mnie już szlak trafia , rozrusznik nówka prąd jest a on raz działa raz nie , czy jest może jakiś przekażnik prądowy od rozrusznika który się zawiesza czy co proszę o pomoc bmw e36 benzyna 1,8 typ silnika to m40b18 Tomasz. Edytowane przez Tomasz28
Opublikowano
nie wiem jak to dokladnie jest bo nie widzialem tego na wlasne oczy ale opis wskazuje na: zbyt maly prad dlatego robi tyk tyk lub na wypalenie sie juz stykiw w cewce. ja bym obstawial to lub juz padly szczotki po mojemy sa tylko 3 opcje. pozdrawiam
jedynakk
Opublikowano
kolego o jakie styki w cewce chodzi a rozrusznik jes nówka sztuka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brak masy na silnik, wyładowany aku, albo uszkodzona kostka stacyjki(najbardziej prawdopodobne).Czy jak zrobi tyk to kontrolki gasną?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
to ze stuka i jest nowy to o niczym nie swaidczy. cewka moze sie zalaczac - jezeli styli w niej sa padniete to niestety nie przejdzie prad do szczotek i wirnika w rozruszniku. cefka raczej jest nierozbieralna. polecam troche fachowej lektury. silnik elektryczny zwany rozrosznikiem ma ponad 1KM mocy wiec zaden konwencjonalny stycznik pod maska nie podolalby przy przeslaniu takiego produ. jezeli chwilowo leci tam prad zedu np. 70 amperogodzim a jest jeszcze prod rozruchu wiec chyba moze sie coc wypalic jesli jest zrobione z kiepskiego matrialu. moze to nie byc cefka , moze sie zacinac bendx i nie obruci ale wtedy by kontrolki choc troche przygasaly. przyczyna takiego stanu zeczy noga byc wyrobione tulejki inaczej lozyska slizgowe ktore lozyskuja wirnik. a jeszcze moze byc przyczyna kabel doprowadzajacy prod do rozrusznika jego tez bym sprawdzil. ja bym zaczol od sprawdzenia tego rozrusznika, sprawdzil bym tez wirnik i jego komutator oraz szczotki i poloczenia w srodku. sam w domu przy stole mozesz wyremontowac rozrusznik,nic trudnego. jezeli go zrobiles i chodzil, odpalal silnik a teraz stanol to bym od niego zaczol.
jedynakk
Opublikowano
Kolego sprawdź mase rozrusznika bo częsta przypadłość :| Na krótko go sobie pod aku lub prostownik podepnij i zobaczysz czy się zawiesza :D Jeżeli się będzie wtedy zawieszał to jest coś z nim,jeżeli nie to brakuje mu masy na normalnym układzie pracy :wink: często tak się dzieje :D
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
cefka raczej jest nierozbieralna.
ja natomiast polecam słownik ortograficzny , mylisz się jest rozbieralna i styki można wymienic :8)
polecam troche fachowej lektury
a Ty z niej korzystasz i piszesz bzdury.
chwilowo leci tam prad zedu np. 70 amperogodzim
ojoj :evil: amperów raczej .
Brak masy na silnik' date=' wyładowany aku, albo uszkodzona kostka stacyjki(najbardziej prawdopodobne)[/quote'] oczywiście że tak .Na początek zdejmij wsuwkę z automatu /cewki rozrusznika podłącz do niej żarówkę h7 oprawą dotknij do masy silnika (to ważne ) i poproś kogoś aby przekręcił stacyjkę w pozycję rozruch ,jeśli żarówka zaświeci dobrze przy kilku próbach dopiero szukaj przyczyny w rozruszniku .Jeśli nie to masa silnika ,rozładowany akumulator lub kostka stacyjki .
Opublikowano
Nie czepiłem się tego że chciałeś pomóc tylko tego że zacząłeś od pouczania innych mających większą wiedzę od Ciebie.Po co karzesz najpierw demontowac rozrusznik skoro są łatwiejsze sposoby na sprawdzenie usterki niż upierdliwe wyjmowanie rozrusznika.
Opublikowano
wiem ze wiedza jaka zdobylem przez 12 lat pracy przy samochodach jest niewystarczjaca, ale dla mojego spokoju prosze Tomasz28 o napisanie tu na forum co bylo przyczyna tego faktu ze rozrusznik nie kreci -kazdy mylic sie moze ( za bledy przepraszam :D )
jedynakk
Opublikowano
Awięc tak przyczyna problemu z niedziałającym rozrusznikiem znaleziona , problem tkwi w sterowaniu elektromagnesu , prąd ze stacyjki jest za słaby , kiedy podano prąd na elektromagnes bespośrednio z aku to rozrusznik działa za każdym razem .Kostka stacyjki do wymiany , pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc Tomasz.
Opublikowano
wiem ze wiedza jaka zdobylem przez 12 lat pracy przy samochodach jest niewystarczjaca
jak widac tak ,gdzieś pisałeś że jesteś technologiem budownictwa czyżby rozdwojenie jażni ?
ale dla mojego spokoju prosze Tomasz28 o napisanie tu na forum co bylo przyczyna tego faktu ze rozrusznik nie kreci

Awięc tak przyczyna problemu z niedziałającym rozrusznikiem znaleziona , problem tkwi w sterowaniu elektromagnesu , prąd ze stacyjki jest za słaby , kiedy podano prąd na elektromagnes bespośrednio z aku to rozrusznik działa za każdym razem .Kostka stacyjki do wymiany , pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc Tomasz.
jakie to proste :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.