Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem-w czasie ostatnich opadów śniegu moja żonka wybrała się na przejażdżkę moim bmw i...wjechała w zaspę,auto się zawiesiło,więc postanowiła dać mu po obrotach nie patrząc na temperaturę silnika i po chwili kupa pary i płyn zażygał cały silnik. Zaciągneliśmy samochód do domu i rano okazało się,że spod chłodnicy wycieka płyn,silnik przegrzewa się w moment,ogrzewanie dmucha tylko zimnym powietrzem,ale co dla mnie dziwne to po dolaniu płynu wycieka tylko ok.połowa a reszta zostaje w zbiorniczku. Odpala raczej bez większego problemu,lecz po przełączeniu na gaz i wciśnięciu sprzęgła od razu gaśnie. Orientuje się ktoś co mogło się stać??? Z góry dziękuje za pomoc.
Opublikowano
którędy wycieka?bo na pewno nie spod chłodnicy.Jeżeli wywala z chłodnicy to pewnie uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

Kolego najpierw trzeba zlikwidować ten wyciek i odpowietrzyć układ

i zobaczyć co będzie się dalej działo

wykręć świece i popatrz jak wyglądają

sprawdż też czy nie ma płynu w oleju

Opublikowano

pewnie pękł zbiorniczek wyrownawczy a co do silnika to sprawdz olej i plyn czy sa czysty.

pociesze Cie ze jak mi sie latem zagrzał do czerwonego wywalilo plyn z chlodnicy a wlasciwie ze zbiorniczka na laczeniu z chlodnica tam sa oringi i obylo sie tylko na ich wymianie wszystko szczelne a z glowica uszczelka nic specjalnego wszystko ok nie bierze nawet grama oleju

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

moge odgrzac temat?

mam maly problem z samochodem, wczoraj, gdy wracalem z pracy zauwazylem, ze mam kontrolke temperatury na czerwonym polu, nie zauwazylem tego nigdy wczesniej. Gdy dojechalem do domu, odkrecilem korek od zbiornika wyrownawczego, trysnela z niego goraca ciecz, w konsystencji przypominajaca wode, nie zauwazylem zadnych sladow oleju. Sprawdzilem tez olej na bagnecie i pod korkiem wlewu- wygladalo na czysty olej, zadnego osadu, zadnych przebarwien. jak wszystko przestyglo, okazalo sie, ze jest bardzo malo plynu chlodzacego w zbiorniku-troche tylko na samym dnie. nie wiem, czy to po tym jak mi buchnelo spod korka, nie sprawdzalem poziomu plynu juz od jakiegos czasu :( uzupelnilem plyn,gdy samochod przestygl oczywiscie, zakrecilem korek. Odpalilem silnik i po kilkunastu minutach wskazowka znow mi skoczyla na 3/4. sprawdzalem w trakcie pracy silnika i nic mi chyba nie cieklo, wentylator dzialal, rura idaca od silnika po prawej stronie jesli stac przodem do samochodu byla goraca, chlodnica ciepla, a ta rura po lewj stronie mniej wiecej jak chlodnica, ciepla, nie tak goraca, jak ta poprzednia. I teraz tak :) czy ktos moze mi doradzic gdzie i jak szukac przyczyny takiego skoku temperatury? chcialbym sprobowac naprawic to sam, o ile to mozliwe, taka sytuacja finansowa chwilowo, ze woilalbym darowac sobie mechanika. Dodam o ile to potrzebne, ze samochod to e36, silnik 1.6, rocznik 1998. jesli cokolwiek jeszcze potrzebne, to dodam informacje :) mial ktos podobny problem moze i poradzil sobie z nim?

Opublikowano

Poczytaj trochę forum. Jest mnóstwo tematów dotyczących przegrzewania silnika. Najczęstsze przyczyny to wyciek płynu, niesprawny termostat, sprzęgło wiskotyczne, zerwany wirnik pompy wodnej. Trzeba sprawdzać po kolei. Zacznij od zalania płynu i dokładnego odpowietrzenia. Jeżeli będzie dalej problem, zdemontuj i sprawdź termostat. Sprzęgło wiskotyczne można sprawdzić w ten sposób że jak temperatura przekroczy 3/4 i chłodnica wody jest gorąca to po dodaniu gazu wentylator musi tłoczyć powietrze z taką siłą żeby było słychać szum. Jeżeli chłodnica nie jest gorąca na całej powierzchni, a termostat jest sprawny, lub go nie ma, to możliwe jest uszkodzenie pompy wody. W takim przypadku wisko nie będzie się włączać nawet jak jest sprawne. Trzeba ją zdemontować do sprawdzenia.

Powodzenia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jeszcze raz ja. kilka tygodni temu dolalem plynu do chlodnicy, odpowietrzylem system i wygladalo na to, ze problem z glowy, ale dzis znowu mi wskoczyla strzalka na czerwone. cala droge wahala sie: to na czerwone, to znow w pion, za jakis czas na czerwone, znowu pion. sprawdzalem wlew oleju i bagnet - ani sladu jakichs zanieczyszczen moim laickim okiem patrzac :)

moze mi ktos zasugerowac gdzie szukac teraz? termostat sprawdzic?? pobiegam znow po forum, ale wdzieczny bym byl za podpowiedz, a moze linka do jakiegos postu :)

a dodam jescze ze poziom plynu w chlodnicy jest przy max, wiec chyba mi nie wycieka...:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.