Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Ponieważ zamierzam kupić w ciągu najbliższych dwóch miesięcy E90, zastanawiam się, która wersja będzie lepsza. Myślę o benzynie, rocznik 2005-2006.

Znalazłem dwa egzemplarze: 325i w automacie i 330 z ręczna skrzynią. Zastanawiam się, czy warto się porywać, na 330i, czy rzeczywiście będzie taka kolosalna różnica w osiągach i czy zrekompensuje ona brak automatu. Jaka jest z elastycznością 330 w manualu? Na trasie wystarczy depnąć na piątce i odjedzie, czy będę musiał machać drążkiem?

Rozumiem też, że nie ma specjalnej różnicy w budowie 325i i 330i? Oba to wolnossące rzędowe szóstki na łańcuchu, tak?

 

Wielkie dzięki za pomoc

Opublikowano
podczepiam sie pod temat narazie ujezdzam e46 330i jesli bede myslal o zmianie to wlasnie na e90 330i wiec prosze o opinie
Opublikowano

witam,

 

je jeżdże 325xiA i mi w zupełności wystarczają osiągi tego silnika. Róznice w osiągach między 325 i 330 nie są wielkie ale jak znajdziesz dobrą 330 to się nie zastanawiaj-50Nm robi delikatną róznicę. Co do elastyczności: nie ma problemu z wyprzedzaniem i niewiele jest aut na polskich drogach, z którymi mam problemy, automat działa bardzo szybko więc w trasie spisuje się idealnie o zaletach automata w mieście nie wspominam.

Te silniki dobrze idą od samego dołu, max moment pojawia się już od 2500obr/min więc raczej się nie spocisz od machania lewarkiem :)

Co do róznic między 325 i 330 to są dwie: inny dolot i wydech także jak najbardziej można podchodzić do tematu przeróbki z 325 na 330. wtryskiwacze, tłoki, zawory itp są te same...

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

Mogę napisać co nieco o moich wrażeniach (325i automat wersja us)

- Przyspieszenie w granicach 7-7,2 sec do 100 niczego sobie,w zupełności wystarczające, silnik wkręca się na obroty błyskawicznie (miałem wcześniej vectre GTS 3.2 v6, różnica kolosalna, chociaż powiem wam, że dźwięk "fałki" o niebo fajniejszy)

- elastyczność przy automacie? nie zwracam na to uwagi, skrzynia jest na tyle szybka, że zrzuca biegi niezauważalnie, jest poza tym tryb s/m

- Jeździłem też 330 (256KM bodajże) z manualem i powiem, że byłem pod wrażeniem, manual, trochę koni i Nm więcej robią różnicę. Na elastyczność nie zwracałem uwagi, było parcie pod czerwone :D

 

Moja subiektywna ocena jest taka: większy komfort jest z automatem, 330 w manualu jak dla mnie szaleństwo (być może też z tego powodu, że zrobiłem nim wszystkiego z 50 km), wszystko zależy od tego co lubisz

 

Natomiast z tego co wiem, samochody na europę, -> 325 ma 2,5, a 330 3 litry, w wersji na us w obu były trzylitrówki, a w europie dopiero po lifcie pojawiły się w 325.

I w sumie jest trochę więcej różnic pomiędzy nimi, są montowane inne skrzynie manualne co za tym idzie są inne wały, inne sprzęgła. (nie wiem jak z automatami obiło mi się o uszy, że w 330 jest automat ZF, a w 325 GM, ale z tym nie jestem pewien) Wydechy są chyba takie same.

i to tyle, tak pokrótce :wink:

Opublikowano

w woli ścisłości,

ja tez mam wersje US automat i na bank w 330 i 325 są identyczne skrzynie ZF'a a konkretnie serie 6HP19.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

thekrzych, kupiłbyś jeszcze raz 325xiA, wiedząc to co wiesz teraz? Te osiągi wystarczają Ci w zupełności?

 

i drugie pytanie. Gdzie serwisujesz US speca? Podobno w ASO się nie podłączają pod USy.

Opublikowano

perconti

kupiłbym bez zastanowienia raz jeszcze to auto z tym silnikiem i skrzynią

mam speca, który bez problemu serwisuje moje auto, podłączanie pod kompa, kasowanie błędów, wgrywanie nowych softów - nie mam z tym najmnijeszych kłopotów.Części są dokładnie te same (możesz porównać dwie dowolne specyfikacje EU i USA na realoem.com i zobaczysz.Generalnie, to nie ma co się bać BMW z USA.To jest to samo. Gdybym miał znowu kupować BMW i dolar miałby niski kurs to na bank ściągnąłbym znowu z USA. Sprowadziłem 1,5 roczne auto, poleasingowe z linii BMW Remarketing Finanse, bezwypadkowe z bogatym wyposażeniem za 50 procent ceny rynkowej w Polsce. Z resztą dolar znowu idzie w dół więc za chwile będzie się to znowu opłacało. Jeśli byłbyś zainteresowany takim zabiegiem to mogę pomóc, ja swoją furę sprowadzałem osobiście z USA bez żadnych pośredników więc wiem co i jak dokładnie w tej kwestii.

a polskie ASO nie podłączają się pod US'y bo chyba zazdroszczą, że ludzię kupują BMW w USA dużo taniej. Gdybym pojechał do dowolnego ASO poza Polską to nikt nie robiłby żadnych problemów. Tylko u nas takie cyrki. Z resztą nie do końca tak jest bo BMW ma międzynarodową gwarancję i niektóre czynności serwisowe wykonują - to też kwestia podejścia do klienta poszczególnego ASO. Z benzyniakami nic poważnego się nie dzieje więc i do ASO nie trzeba jećdzić. Ja w swojej robię to co potrzeba czyli eksploatacja a softy to tak jak wyżej pisałem, zero stresu. Polecam

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozwole sobie odgrzac kotleta :mrgreen:

jestem na etapie kupna e90 lub e60 (ale poki co 80% w strone e90 ;) ) w temacie jest mowa o wersji amerykanskiej 325 ktora ma 3 litry. Mnie interesuje wersja 2.5 litra Jak ma sie ona do do 3 litrowki 258pk?? Szukam albo 325 218pk albo 330 258pk. tylko automat (mam dosc machania drazkiem bo w wiekszosci jezdze po miescie) obecnie posiadam 328 e46. Jej osiagi w "sumie" mi wystarczaja ;) Rzadko szaleje, srednio raz na tydzien ktos mnie podpusci na swiatlach :norty: :norty: Interesuje mnie czy 325 w automacie bedzie jechac jak 328 e46 manual czy bedzie duzo slabsze? 328 pali mi po miescie 12.5 litra w trasie 8,5 jadac rozsadnie. czy 330 lub 325 spali podobnie? Chetnie kupilbym 330 ale trudno znalezc mi fajna z przebiegiem ponizej 100 tys za moj budzet jaki chce przeznaczyc, dlatego mocno zastanawiam sie wlasnie nad 325.

🙃🙃

Opublikowano

Ja mogę się wypowiedzieć tylko w kwestii 330i. Polowałem i wytrwale czekałem na swoją perełkę. Od 14 stycznia każdy wyjazd z domu - czy po bułki czy daleko w trasę traktuję jak wybranie się w dzieciństwie do wesołego miasteczka. Każdy problem znika a banan nie schodzi z twarzy.

Co do Twojego pytania a`propos spalania - przy dynamicznej jeździe komputer pokazuje 14l/100km - chyba nie najgorzej za takie emocje ?

Trzymam kciuki za udane polowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie w moim budzecie moge sobie pozwolic na 325 z przebiegiem do 100 tys lub 330 z przebiegiem prawie 140 tys. Koniecznie musi miec xenon i navi prof. Milo jakby miala skore :mrgreen: bo przesiadac sie ze skory na material to jakos nie fajnie by bylo. 14 to troche sporo. Chociaz automat to trzeba tez liczyc.

🙃🙃

Opublikowano

Jak się uprzesz to i spalisz 10 - tylko wtedy musisz włączyć tryb jazdy pana w kapeluszu ;)

Zaryzykowałbym i poczekał na 330 - jeżeli masz aspiracje od czasu do czasu do ruszania spod świateł jako pierwszy - niż potem pluć sobie w brodę, że Ci "czegoś" brakuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazlem na zagranicznym forum taki oto post:

 

 

 

i had a e46 330ci(221bhp) for 3 years and now ive got a e92 325i(218bhp) ,

and my 325i is faster in everyway but is also more economical

 

 

although my e46 330ci had a more satisfying sound

:shock: jezelu to prawda to chyba by mi 325 w zupelnosci starczylo :D

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.