Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a jak nadal masz zimno w aucie wymień termostat EGR i po problemie...przerabiałem to już 2 razy....
Opublikowano
Nad lusterkiem wewnetrznym macie jak to w klimie dwu strefowej czujniki temperatury jak macie je uwalone też bedzie słabo grzało :cool2:
Opublikowano
u mnie ten czujnik zaparowania przedniej szyby był niesprawny i ogrzewanie chodziło ok - tylko z klimą były problemy;po wymianie czujnika zaparowania częściej włącza się nawiaw na przednią szybę i tyle;
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich.

 

Coś jednak jest na rzeczy, skoro tyle osób na tym i na innych forach piszą o słabym ogrzewaniu.

Ja niestety jestem tutaj z tej samej przyczyny :( .

Ostatnio gdy rankiem temperatury były w okolicach 5 do 8'C, gorące powietrze w mojej E60 z 2009 177km zaczynało lecieć po dojechaniu do miejsca pracy ( ok.15min- 12km). Martwię się, co to będzie, gdy nadejdą mrozy? Sprawdziłem temperaturę do jakiej nagrzewa się silnik i jest prawidłowa- dochodzi do 91'C i dopiero wtedy otwiera się termostat- sprawdziłem to. Czyli termostat jest sprawny.

Moje pytania w tym temacie:

-czy to nie za długo się nagrzewa,

-czy w wersji silnikowej jaką posiada moje BMW (kod silnika N47 177km ) też są dwa termostaty?

 

 

Ps. Bym zapomniał... :duh:

Gdy dotykałem węży dochodzących do nagrzewnicy ( gorące gdy się rozgrzeje silnik ), zauważyłem coś dziwnego. Otóż oba te węże dziwnie podskakiwały co jakieś 5 sekund :?: Cały ciąg węzy od chłodnicy do nagrzewnicy podskakiwał :shock: . Czy to normalne? Układ zapowietrzony? Gdy w kabinie wyłączyłem ogrzewanie, węże przestały podskakiwać. A może wadliwy jest jakiś zawór, który zamyka się i otwiera nie pozwalając gorącemu płynowi płynąć swobodnie przez cały czas poprzez nagrzewnicę?

Masz tylko jeden mechaniczny termostat w układzie chłodzenia,EGR masz sterowany elektronicznie. W naszych silnikach nie są one aż tak awaryjne .Ja wymieniłem ten termostat z innego powodu o którym pisałem w innym temacie i okazało się że niepotrzebnie - termostat był dobry . Co nie oznacza że nie może się zepsuć , tak jak wszystko.

Takiego zachowania węży u siebie nie zauważyłem.Może faktycznie masz układ niedokładnie odpowietrzony . Za wymuszenie całego obiegu odpowiedzialna jest ponoć pompa elektryczna-tak na marginesie.

Sprawdź temp.jak w tym czasie się silnik nagrzewa w menu ukrytym .

Opublikowano

Dzięki Andrzej62.

 

Czy może ktoś jeszcze-oprócz mnie, z osób, które czytają to forum, zauważyły w swoich samochodach takie podskakujące węże na włączonym ogrzewaniu?

Dajcie proszę znać, nawet jeśli u Was czegoś takiego nie zauważyliście. Dzięki.

Opublikowano

WITAM .W MOJEJ E60 OGRZEWANIE DZIAŁA BEZ PROBLEOWO , DMUCHA CIEPŁYM JUŻ PO KILKU MINUTACH. TAK PRZY OKAZJI CZY TERMOSTAT W E60 525D JEST ROZBIERALNY CZY TRZEBA GO WYMIENIĆ Z CALĄ OBUDOWĄ. NIBY DOSTĘPNE SĄ TYLKO Z OBUDOWĄ CENA OK.160ZŁ A NA EBAY MOŻNA ZAKUPIĆ SAM BEZ OBUDOWY W CENIE OD 8 EURO CZY KTOŚ JUŻ TO PRZERABIAŁ

Z GÓRY POZDRAWIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.