Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !

Jeżdzę BMW 320i 95' VANOS i mam mały problem z poziomem płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym po założeniu instalacji gazowej.

Temperatura jest w porządku, układ nie wydaje się na zapowietrzony (tak stwierdzili fachowcy, a ja sam już nie wiem ile razy go odpowietrzałem) a rano w zbiorniczku jest pusto (rureczka nad poziomem płynu). Jak doleje płynu to zaraz go wywali. Jak jest pusto w zbiorniczku to nic nie wywala a temperatura również jest w porządku. Jakiś jeden fachowiec powiedział mi, że to mozliwe przy LPG ponieważ jest większa ilość płynu w układzie chłodzenia i z tego powodu może wywalać nadmiar płynu i jak temperatura jest OK to mogę tak jeżdzić i nic się nie bać. Szczerze powiedziawszy to jakoś mu w to nie wierzę bo to przecież trochę dziwne i w ogóle. Może ktoś coś podobnego już przerabiał i bedzie się mógł na ten temat wypowiedzieć. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam.

Bartek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm, aż się chce powiedzieć "co ma piernik do wiatraka".

Pierwsze słyszę, żeby instalacja LPG miała coś wspólnego z poziomem płynu chłodzącego... Fakt, że podgrzewacz, to dodatkowe 1-2l płynu, a rozszerzalność wtedy większe ma znaczenie, ale chyba nie aż o cały zbiorniczek. Ja mam dwa podgrzewacze (dwa reduktory) i nie mam takiego problemu.

Kai
Opublikowano
Masz rację ! Ja też jestem w szoku i chyba będę musiał oddać swoją Bestię do jakiegoś warsztatu niech ją tam dobrze przeglądną czy co, bo ja nie mam już do niej siły. Jeszcze żadne BMW nie dało mi tyle popalić co to, a jest to już moje trzecie BMW. Masakra ! Wszystko zaczeło się od zamontowania LPG, fachowcy okazali sie partaczami i tak się to dalej ciągnie. No ale jeżeli paliwo jest na dzisiejszy dzień po 4,35 zł na Orlenie i dalej napewno będzie drożało to jedynym wyjsciem jest LPG.

Pozdrawiam.

Bartek

Opublikowano
Trójniki są w porządku. Natomiast martwi mnie to, że zbiorniczek pod spodem jest mokry. Tak więc to może zbiorniczek albo te oringi na których jest obsadzony. Podjeżdzam nią dzisiaj do gości i niech się męczą.

Pozdrawiam.

Bartek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam to samo w mojej Omedze A 2.6i sekwencja gaz, ale nie w takim stopniu jak ty.

 

Co jakiś miesiąc jazdy zapala się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodzącego. Normalnie jak wysiąde z auta po jakiejś trasie to czuję ten płyn na zwenatrz auta. Tak jest po założeniu gazu, bo gazownicy musieli dorobić obwód do podgrzewania reguktora i narobili mi nieszczelkości w układzie chłodzenia, ale to jest do przezwyciężenia.

 

No u ciebie to musieli się ewidentnie postarać i jak zawsze coś zmajstrować nie tak.

Opublikowano
u mnie w poprzednim samochodzie mialem to samo po pewnym czasie od założenia gazu. Okazało sie ze w parowniku jest gdzies pekniece i płym wywalalo tyko w taki sposób ze nie moglem dojsc gdzie on ucieka...
DARK SIDE OF POWER!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No ! Już jest wszystko w porządku ! Okazało się, że miałem pękniety zbiorniczek wyrównawczy i jak układ wytworzył ciśnienie to oczywiście płyn sobie uciekał. To taka uwaga dla innych, jak coś to nawet nie próbujcie sie bawić w żadne klejenie bo to nie ma sensu, tylko od razu kupcie nowy zbiorniczek. Ja kilka razy próbowałem i oprócz tego, że doszedłem do niesamowitej wprawy w wyciąganiu chłodnicy to nic wiecej to nie dało. Nara i dzięki za uwagi.

Pozdrawiam.

Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.